Tanke promocije novih F1 bolida

Promocije novih bolida Formule 1 su nekoć bile svetkovina. Momčadi su se svojski trudile da događaj bude što spektakularniji. Nije bio problem otputovati bilo gdje na svijetu i biti u atraktivnim ambijentima. I, što je najgore, novi auti su izgledali izvrsno. Ovih dana gledamo promocije koje su nikakve.

Malo glamura unio je jedino Racing point India jer su promociju obavili na kanadskom auto salonu. Danas je već problem imati prijenos promocije na netu, a to baš ne bi trebao biti veliki izazov.

Toro Rosso ni za dlaku drugačiji od prošlogodišnjeg..

Renault, naime, nije sposoban napraviti novi auto na vrijeme nego je promoviran stari, iz 2018. Jedino su Mercedes i Red Bull iskoristili priliku i odvozili ”shake down”.

Valtteri Bottas je bio prvi za volanom

I ne samo to, nekad su se utrke uredno vozile od siječnja (Južna Amerika, Južna Afrika..). Utrke su se uredno vozile i u kolovozu kada su ljudi najbliže ideji da posjete Grand prix. Bernie se okreće u grobu iako još nije umro. Dobro, on je ukinuo da sezona ne počinje u siječnju i da nema utrka u najturističkijem mjesecu ljeta.

Svjetlo dana ugledali su ovog tjedna: novi Haas, novi Toro Rosso, stari Renault, nije još jasno je li ovo novi ili stari Williams, novi Mercedes, novi Red Bull te Indija s novim imenom Racing point. Do kraja tjedna vidjet ćemo i ostale da bi 18. veljače krenula prva testiranja nadomak Barcelone.

Tjedan je počeo bezlično, osim što su se fanovi zalijepili za novi crno-zlatni dezajn Haasa. Nije da nije lijep, ali svaki pokušaj ove kombinacije boja je samo blijedi pokušaj nakon 70-ih i neponovljivog John Player special Lotusa 72 za Roonija, Emersona ili Marija..

Ronnie Peterson u legendarnom JPS Lotusu 72

I kakav je dojam novih auta? Ako smo vidjeli jednog, kao da smo vidjeli sve. Kod Haasa prvo u oči upada novi sponzor Rich energy te tri manja, ali i činjenica da nema pravog velikog igrača. F1 je u SAD-u i dalje zadnja rupa na svirali (možda radi Indya 2005.?). Recimo da razlog što nema američkih vozača. Imaju sjajnu utrku u Austinu, ali ona se ne može mjeriti s popularnijim Indyem ili Nascarom.

Novi Haas izgleda atraktivno. No, ako vam svi auti izgledaju zapravo jednako, u pravu ste. To je zapravo veća tragedija od siječnja ili kolovoza. Mladim dizajnerima nije dozvoljeno izmisliti nešto novo po pitanju aerodinamike, a na tome se nekad temeljila genijalnost F1. Glavna snaga bi i dalje trebao biti iskusni Romain Grosjean, nekadašnji “materijal” za Ferrari i prvaka.

Grosjean ima neke nove ideje za 2019

Williamsov dizajn je osrednji. Sliči na neke Tyrrellove pokušaje, a znamo kako je to završilo. Nemaju više ni legendarni logo Martini. Novi sponzor Rokit su britanske telekomunikacije. I Renault i Williams su otkazali ovotjedna ”prodrmavanja” novih auti jer se kasni.

Williams odgađa ”shake down” zbog kašnjenja

Robert Kubica je konačno u trkaćem sjedalu, ali nemojte se nadati previše. Vrijeme čini svoje i koliko god željeli da se vrate ona magična vremena VN Kanade (ne prve, nego druge utrke..).

Nakon rapsodije s Jonesom, Rosbergom, Piquetom, Mansellom, Prostom i Piquetom, Williams je još prije tri sezone bio treći. Iako od 2014. godine imaju moćne Mercedesove motore, iz sezonu u sezonu padaju sve niže. Zajedno s kolegama iz nekada također velikog McLarena drži fenjer. Rekli bi, nema više Pastora Maldonada… Njegova prva i zadnja, i zadnja Williamsova pobjeda u Barceloni 2012. Strašno, sedam godina. A kakva bi to prvenstva da se uz trenutnu veliku trojku za pobjede bore još Williams i McLaren… Wow. Hoćemo li to dočekati ta vremena..?

Zapravo mogli bi. Jer, ako Renault kaska tokom zime, onda Frančezi polude tokom sezone, a sada imaju ”luđaka” i izvrsnog vozača broj 1 – vječno nasmješenog Daniela Ricciarda, poznatog da ne voli čaše pa pije iz cipele…

Prošlogodišnji Renault trenutno drži vodu za Enstone

Da li bi se još netko mogao uzdići..? Bilo bi lijepo Haas, sada kad konačno imaju i nekog sponzora… Alfa s Kimijem ? Tu je sve moguće. Ferrari daje sav ”know-how”, od motora do aerodinamike. Mislim da je Kimi dao svoje, ali i tu je sve moguće.

Ipak, McLaren je zapravo prejak da potpuno propadne. Ako aerodinamičari nisu uspjeli završiti novi Renault, možda su u odjelu za motore bili vrijedni. Koliko samo ovisi o motoru Renaulta u Renaultu i u McLarenu? Renault je prošle godine na četvrtom mjestu zaostao 297 bodova za trećim Red Bullom. Jako puno. Proradi li, imat ćemo uzbudljivo prvenstvo.