Home Formula 1 Kratki osvrt na sezonu 2022.

Kratki osvrt na sezonu 2022.

0
Kratki osvrt na sezonu 2022.

Sa zadnjom utrkom u Abu Dhabiju je započeo odmor za vozače, ali ne i članove tima koji već intenzivno rade na pripremi bolida za iduću sezonu. Dogodine nas očekuju rekordne 24 utrke, a prvi i jedini službeni testovi će se održati kroz 3 dana na Sakhiru, krajem veljače i samo desetak dana prije otvaranja sezone u Bahreinu.

S novom je generacijom bolida puno manji izazov pratiti bolid ispred sebe od prethodnih godina kada su zbog ‘prljavog’ zraka morali raditi razmak i do 4 sekunde zbog boljeg hlađenja i prianjanja. Najbolje su se u novoj izmjeni pravila snašli Red Bull i genijalni Adrian Newey koji je visoko podigao letvicu i nadmudrio protivničke momčadi. Ključ Red Bullove pobjede ove sezone leži u značajno bržem bolidu na pravcu i sofisticiranijoj podnici od konkurenata koji su samo mogli nemoćno promatrati Maxov odlazak u daljinu.

Dok je Ferrari išao na jaki kvalifikacijski tempo, Red Bull se odlučio za brzinu u utrci i itekako profitirao. Leclerc je ove sezone osvojio 9 Pole pozicija, dok je ostvario ‘samo’ 3 pobjede, a Max 7 Pole pozicija i rekordnih 15 pobjeda! Ferrariju bi vjerojatno saldo i bio nešto bolji da nije bilo nesretnih odustajanja i strateških grešaka, ali bi u konačnici Max opet pobijedio.

Scena koja je oduševila mnoge, Kevin Magnussen predvodi poredak kroz T1!

Novo vrijeme, nova pravila

Prethodnih smo sezona svjedočili koliko je bitno biti na vrhu poretka i uživati privilegije čistog zraka, ali se od ove godine ta praksa gotovo u potpunosti promijenila. Još je 2010. godine Red Bull priznao koja im je tajna uspjeha, a to je žrtvovati najveću brzinu u korist prianjanja, plasirati se naprijed i odjuriti konkurentima. Ako bi im kvalifikacije ili start utrke krenuo u krivom smjeru, onda bi se mučili jer bi im nedostajalo brzine na pravcu, a u prljavom bi zraku ostali i bez superiornosti u zavojima.

Ove se godine u potpunosti promijenio obrazac pripreme bolida i sada su bolidi s jačom kvalifikacijskom brzinom u velikoj ugrozi i nemaju se šanse dugo očuvati, osim ako im konfiguracija staze, poput Monaka ili Hungaroringa ne omogućavaju. Stoga dogodine možemo očekivati bitne pomake u filozofiji bolida kod Ferrarija i Mercedesa jer su uz pretjecajna pomagala i venturi efekt kvalifikacije manje bitne, a utrka je kralj.

Max Verstappen je nakon kontroverznog finiša sezone 2021 o kojem se i danas žustro priča napokon došao do naslova gdje mu se nema što prigovoriti. Bio je najbolji vozač na najboljem mjestu i mogla ga je zaustaviti samo serija tehničkih kvarova. Srećom po njega i tim, Ferrari si je pucao u nogu već u prvom dijelu sezone i s nekoliko kvarova i strateških promašaja odlučili da se ipak treba fokusirati na sezonu 2023.

Iste je misli imao i nekoć dominantni Mercedes koji je po prvi put u turbo-hibridnoj eri F1 zapao u probleme i opet se nekako izborio za jedinu pobjedu, ali daleko je to od onoga po čemu ih pamtimo. Ove su sezone pokušali sa hrabrim konceptom bez bočnih stranica, ali veliki problemi s poskakivanjem su ih koštali gotovo pola sezone vremena i razvoja oko uklanjanja istih. Ipak, sada su naučili mnoge lekcije i vratit će dosta spremniji, za razliku od Red Bulla koje ove zime čeka blagi hendikep zbog kazne (10% manje vremena u zračnom tunelu i novčana kazna 7 milijuna dolara).

Mercedes je došao do dvostruke pobjede tek u predzadnjoj utrci!

Vjerujemo da je ispred nas jedna od zanimljivijih sezona i radujemo se potencijalnom troboju momčadi, pa čak i priključenu još ponekog joker tima (McLaren, Alpine). S obzirom na zaključani razvoj PU-ova, dosta će se priče vrtiti oko kvalitete Pirellijevih guma. Zadnje su nam utrke ove sezone pokazale da je vrijeme jednog zaustavljanja iza nas i da se preferira brži trkaći tempo. Pratitelji sporta su s oduševljenjem pratili dramatične obračune na stazi i preko boksova tako da ne očekujemo bitniju promjenu na gumarskom polju.

Sprint utrke su nam donijele osvježenje u svakom pogledu, a ovogodišnja u Brazilu bi mogla biti i jedan od bisera ove sezone. 100% utrkivanje cijelim trajanjem je nešto što smo zaboravili u ovih 8 godina turbo-hibridne, a po mnogima i F1 enduro ere. Poslije takve utrke se sport mora zapitati jedno – “Zašto uvijek nije ovako”, ali odgovore znamo – štednja guma, goriva, dijelova PU-a itd. Nešto na što je F1 uz sva pretjecajna pomagala i efekte još uvijek oslonjena.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.