Mercedes je već po prvim testovima najavio kako nisu na razini najbližih suparnika, ali im je malo tko vjerovao. Prva utrka u Bahreinu, pokazala je da nas nisu zavaravali kao prethodnih sezona.
Unatoč osvajanju podija, ponajprije zbog dvostrukog odustajanja Red Bulla, Mercedesi nisu bili ni blizu performansama Red Bulla, ni pobjedničkog Ferrarija. Lewis Hamilton je pokušao nešto s očajničkom strategijom, no ni ona nije upalila do samog finiša utrke kada se Bikovima dogodio simultani kvar.
Svjetski prvaci su bili toliko neprepoznatljivi da su im izravniji konkurenti bili prošlogodišnji timovi sa začelja (Haas, Alfa Romeo), nego li vodeći duo. Nakon samo jedne utrke za nama, slobodno možemo konstatirati da se radi o najgorem izdanju srebrnih strijela od početka turbo-hibridne ere 2014. godine.
Iz tima već stižu prve informacije kako su gadno pogođeni novim efektom skakutanja i da su se malo preračunali tražeći brzinu i konkurentnost, umjesto saniranja ključnog problema.
Novonastali se efekt skakutanja pojavljuje prilikom dostizanja visoke brzine zbog čega se stražnji podni dio bolida spušta do same podloge. Osim što podnica zbog loše cirkulacije zraka počne skakutati i ‘gratati’ podlogu, gubi se aerodinamički potisak difuzora i ostalih podnih komponenti važnih za generiranje prianjanja (downforce).
Mercedesu zasad nije pošlo za rukom riješiti taj krucijalan problem zbog kojeg su se našli debelo iza konkurenata. Lewis Hamilton kaže da im bolid poskakuje posvuda i da im se stražnji kraj bolida jako loše ponaša u sporim i srednje sporim zavojima. Drži da im se auto jedino dobro ponaša u brzim zavojima, ali im poslije nedostaje brzine na pravcu.
S navedenim je stavkama jasno kako se Mercedes bori s negativnom spiralom poskakivanja koja se prvo odražava na proklizavanje guma, što utječe na pregrijavanje i posljedično pojačano trošenje istih. Točno što smo vidjeli na otvaranju sezone u Bahreinu, a takvi se problemi ne saniraju preko noći i ne postoji nikakva brza ‘zakrpa’.
I dok se mogu tješiti kako im je brzina u kvalifikacijama donekle konkurentna, utrka je pokazala sav deficit novog Mercedesa. Lewis smatra da je u kvalifikacijama mogao odvoziti nešto bolji krug od gotovo 7 desetinki zaostatka za Leclercom, ali da u utrci, niti uz sav trud, nije mogao ući u sekundu Ferrarijeva tempa.
Lewisov novi kolega George Russell kaže da je poskakivanje za njih korijen svih problema. “Utječe nam jako na gume jer poskakuje u svakoj kočionoj zoni, a dok idemo u zavoj, stražnji kraj nastavlja poskakivati što destabilizira bolid”.
“Znamo kada nađemo ključ za riješavanje ovog problema, performanse ćemo dobiti na svim mjestima. Time ćemo pomoći gumama, one kočnicama, usput ćemo naći i izvući grip iz toga. Tako da se nadam prolasku riješenja što je prije moguće jer jednostavno znamo da ćemo time popraviti sve ostale probleme”, zaključio je.
Mercedes se neće olako predati kada je u pitanju ovogodišnja prvenstvena borba, ali je veliko pitanje kako li će u novim i otežanim uvjetima ‘budget-cap’ ere pronaći dobitnu formulu? Ovo je ipak ozbiljan problem i nema tzv. ‘quick-fix’ soluciju. Kockali su se s hrabrim konceptom bez klasičnih sidepodova, ali smo uvjereni da će s kilometražom i kada im stvari sjednu na mjesto, ponovno biti prvenstveni izazivači.