F1 sezona 2017 je prošla uvodnu fazu i prije VN Kanade većinom znamo kakvim kartama raspolažu vozači i momčadi.
Najzanimljivije su teme svakako Mercedesove poteškoće u borbi s Ferrarijem, Raikkonenova sudbina u Ferrariju, visoki pritisak na Renaultovu vozaču Palmeru i Williamsovu Lance Strollu te McLarena prema Hondi.
Srebrne strijele u padu
Mercedes je od dominantne momčadi postao dohvatljiva meta Ferrariju. Podatak da su u zadnjih 65 utrka pobijedli 54 puta, govori za sebe. Takva je dominacija jedino viđena krajem 80-tih od strane McLaren-Honde u rukama Senne i Prosta ili Ferrarija 2002. i 2004. godine.
Ferrari je ove godine pokazao spremnost i odlučnost u borbi za naslov. U novoj su sezoni izgledali slabije od Mercedesa jedino na VN Rusije, dok su na ostalima bili bolji ili su im mogli parirati.
Mercedesova je boljka nekonzistentnost bolida i držanje guma u optimalnoj temperaturi, a razlog leži u kompleksnosti koncepta i ukidanju sofisticiranog stražnjeg ovjesa od strane FIA-e.
Šef Mercedesa Toto Wolff je novi W08 nazvao “divom” po ponašanju. U Montrealu su prošlih godina bili veoma brzi, ali sada imaju pravog izazivača koji im može naplatiti i najmanju grešku. Imajmo stoga u obziru da je pobjeda u Montrealu imperativ za Srebrne strijele ovog vikenda.
Pirelli je pripremio ultra-meke, super-meke i meke gume pa će strategija igrati veliku ulogu. Mercedes nikako ne smije dopustiti Ferrariju još jednu pobjedu jer tada otvaraju “sigurni” prostor Vettelu iz kojega će se jako teško izvući u nastavku sezone.
Sebastian Vettel je u 2017. godini svaku utrku završio na prvom ili drugom mjestu što je potvrda Nijemčeve, ali i Ferrarijeve konzistentnosti. Nešto se drastično mora promijeniti ili dogoditi da ih se izbaci iz momentuma, a Mercedesov Niki Lauda zaziva da je takvo nešto jedino kvar.
Bliži se kraj Palmeru?
![](https://scontent.fzag2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18156417_1643498375679488_1165934704280281812_o.jpg?oh=09b14263060e8feb91a9cc8956b58976&oe=59A6A8B6)
Britanac Jolyon Palmer na raspolaganju ima bolid za redovite ulaske u top 10, ali učestalo završava kvalifikacijski nastup već u prvoj rundi.
Rezultati su to koje jedino možemo opisati kao noćna mora svakog vozača. U utrkama se nije proslavio i nastupe završava bilo kvarom, sudarom ili izlijetanjem.
Za jednog vozača tvorničke momčadi čiji budžet prelazi 250 milijuna dolara je tako nešto neoprostivo. Cijenjeni kolega Nico Hulkenberg ga je rasturio u dosadašnjem dijelu sezone i kada je Jolyon napravio najbolje kvalifikacije u Bahreinu, opet je bio preko sekundu sporiji od Hulka.
Neki kažu da mu nedostaje sreće, ali jasno je kako jedino sam može preokrenuti razvoj situacije u koji je sam upao. Biti konstantno dvije desetinke sporiji od odličnog kolege je tolerirajuće, ali za sekundu po krugu zaostatka nažalost nema dobre isprike.
Lance Stroll pod paljbom kritičara
![](https://scontent.fzag2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/18664653_1879146195482692_4549469962064694725_n.jpg?oh=cfcb70502dcc3ba775f1df12463aea97&oe=59DEB0E9)
Mladi je Kanađanin ušao u svijet F1 zahvaljujući ponajviše izdašnoj financijskoj injekciji momčadi Williams. Njegov je otac bogati broker i priuštio je sinu sjedište u momčadi koja pripada boljoj sredini poretka.
Za sebe kaže da dolazi iz sredine u kojoj pobijedio ili izgubio ga ljudi uvijek pokušavaju degradirati. S vremenom mu je to čak postalo zabavno, navodi.
Zadrti kritičari s druge strane navode kako njegova forma nije uopće za smijanje. Zamjeraju omjer talenta i novca s kakvim se ulazi u najelitniju motorsportsku kategoriju. Previše je novca u njega uloženo da bismo imali objektivnu debatu.
Pohvalno je za njega što se bavi sportom i želi napredovati jer je slobodno mogao odabrati lagodan život, negdje na jahti i krstariti svijetom, a ne imati glavu u torbi svako dva tjedna.
Novi bolidi su veliki mentalni i fizički izazov, a ljudi lako zaboravljaju da Lance ima samo 18 godina. Momčad stoji iza njega usprkos konstantnoj sekundi zaostatka za veteranom Felipeom Massom. To je jedino važno u cijeloj priči.