Formula 1 razmatra velike promjene kako bi učinila ulaske u boks i promjenu guma što sigurnijim.

Dosad smo u novoj F1 sezoni vidjeli čak tri ozbiljnija incidenta u vezi promjene guma, a sve zbog standardne norme koja iznosi ispod 3 sekunde za skidanje i montiranje guma. Timovi, mehaničari i inženjeri pritišću do same granice tehnoloških i tehničkih mogućnosti.

Rapidna brzina obavljene radnje podrazumijeva i rizik, ako nešto pođe po krivu, što smo vidjeli na VN Bahreina u Ferrarijevom boksu kada se dogodio kako stvari zasad stoje, najteži incident u proteklih nekoliko godina.

Naime, jedan mehaničar je teže ozlijeđen prilikom kretanja bolida kojem guma uopće nije bila promijenjena, a vozač je dobio zeleno svjetlo iako su dvojica još radila svoj posao.

Trkaći direktor F1 Charlie Whiting je na to kazao da pripremaju kontra-mjere: “Možemo uvesti neke stvari kako bismo to unaprijedili i umanjili vjerojatnost za greške koje vode do nepoželjnih ishoda”.

Whiting je naveo kako već sada F1 zna što sanirati iz viđenih incidenata u boksu. “Izazov je odlučiti koje naprave moraju biti automatizirane, a koje upravljane od strane čovjeka. Imam jasnu ideju i o tome ćemo raspraviti s momčadima u narednim tjednima”, objasnio je.

Whiting je odbacio mogućnost standardiziranja ključnih elemenata ili obavezne trajanosti zaustavljanja u procesu ulaska u boks i promjene guma jer se radi o jednim od bitnih događaja tokom utrke.

“Mislim da nema smisla standardizirati sistem. Moramo biti sigurni da se ne smije pojaviti zelena lampica, ako određeni uvjeti nisu napravljeni”, zaključio je Whiting.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.