Formula 1 razmatra velike promjene kako bi učinila ulaske u boks i promjenu guma što sigurnijim.

Dosad smo u novoj F1 sezoni vidjeli čak tri ozbiljnija incidenta u vezi promjene guma, a sve zbog standardne norme koja iznosi ispod 3 sekunde za skidanje i montiranje guma. Timovi, mehaničari i inženjeri pritišću do same granice tehnoloških i tehničkih mogućnosti.

Rapidna brzina obavljene radnje podrazumijeva i rizik, ako nešto pođe po krivu, što smo vidjeli na VN Bahreina u Ferrarijevom boksu kada se dogodio kako stvari zasad stoje, najteži incident u proteklih nekoliko godina.

Naime, jedan mehaničar je teže ozlijeđen prilikom kretanja bolida kojem guma uopće nije bila promijenjena, a vozač je dobio zeleno svjetlo iako su dvojica još radila svoj posao.

Trkaći direktor F1 Charlie Whiting je na to kazao da pripremaju kontra-mjere: “Možemo uvesti neke stvari kako bismo to unaprijedili i umanjili vjerojatnost za greške koje vode do nepoželjnih ishoda”.

Whiting je naveo kako već sada F1 zna što sanirati iz viđenih incidenata u boksu. “Izazov je odlučiti koje naprave moraju biti automatizirane, a koje upravljane od strane čovjeka. Imam jasnu ideju i o tome ćemo raspraviti s momčadima u narednim tjednima”, objasnio je.

Whiting je odbacio mogućnost standardiziranja ključnih elemenata ili obavezne trajanosti zaustavljanja u procesu ulaska u boks i promjene guma jer se radi o jednim od bitnih događaja tokom utrke.

“Mislim da nema smisla standardizirati sistem. Moramo biti sigurni da se ne smije pojaviti zelena lampica, ako određeni uvjeti nisu napravljeni”, zaključio je Whiting.