Bivši predsjednik Ferrarija i direktor Fiat-Chryslera Sergio Marchionne je jutros preminuo. Njegovo se stanje naglo pogoršalo nakon komplikacija za vrijeme operacije ramena zbog čega je zapao u komu.

Marchionne je nakon 66 godina života odradio impresivan posao za Fiat-Chrysler dramatičnim preokretom poslovnih rezultata. Vrijednosti dionica Fiata su skočile čak deset puta od prijašnjih pod njegovom paskom.

Marchionne je odabran za izvršnog direktora Fiata 2004. godine koji je bio na rubu propasti, da bi nakon 10 godina osvanuo na američkoj burzi s debijem Fiat-Chrysler korporacije, tvrtke registrirane u Londonu kad je Fiat kupio proizvođača automobila iz Detroita.

Marchionne je za sebe govorio da je korporativni popravljač, a na zahtjevnu je funkciju došao nakon što se na čelu Fiata u samo dvije godine promijenilo čak pet ljudi.

Fiat je interesantno 2009. godine preuzeo Chrysler kako bi ga spasio od propasti. “Ne zanima me koliko je tvrd u poslu, glavno je da je spasio našu kompaniju”, kazao je Cass Burch, voditelj Chryslerove i Jeepove prodaje u Georgiji i dodaje: “On zaslužuje da mu se digne spomenik”.

Suradnja između dvije mega-korporacije je Marchionneu dala ogroman osjećaj odgovornosti. Njegov je ured na četvrtom katu u sjedištu u Torinu bio ukrašen crno-bijelim posterima s istaknutom riječi ‘natjecanje’. Također je imao Picassove printove s motom “Svaki čin kreacije je prvi čin destrukcije”.

Za vrijeme njegova upravljanja Fiatom, kompanija se izdignula iz pepela pametnim restrukturiranjem auto biznisa i racionalizacijom imovine. Među većim uspjesima je bio i izlist proizvođača superautomobila Ferrarija na burzu.

Uzbudljiva vožnja

Marchionne je bio direktan, staromodan i rijetko kad viđen van jeansa i crnog pulovera. Znao je voziti brzo i uživao je u privilegijama koje mu nudi vodstvo Ferrarija.

“Kad sam ljutit, nema bolje stvari od ovoga”, kazao je Marchionne pokazujući svoj crni Ferrari Enzo. Zatim bi odvozio krug na Ferrarijevoj testnoj stazi. Nije ga pritom bio strah u samo nekoliko sekundi popeti se s 200 na 330 km/h.

Marchionne je bio pragmatična osoba. Na nekoliko espressa dnevno i najmanje kutiji cigareta, upao je u Fiat i otpustio gotovo sve direktore, a isto je učinio i u Chrysleru 2009. godine. Već drugog dana su sasvim drugi ljudi bili na novim mjestima.

Talijan je znao za opasnost koju proizvodi brzina. U 2007. je razbio skupocjeni Ferrari na brzoj cesti u Švicarskoj. “U auto biznisu, ponekad se razbijete”, Kimijevski je kazao o udesu.

Još nitko nije dobio kritika od političara i sindikata koliko Marchionne zbog rezanja troškova i smanjenja radnih mjesta. Marchionne se držao stava kako bi spore promjene bile još opasnije za korporaciju. Pri preuzimanju obje tvrtke, držao se strogog pravila – radikalne promjene u svrhu opstanka.

Takav je pristup preselio i u Formulu 1. Nije se dao nikome diktirati, pa čak ni novim vlasnicima sporta kojima je nekoliko puta prijetio da će Ferrari napustiti sport, ako ne budu zadovoljni uvjetima.

Scuderia Ferrari je za vrijeme njegova mandata doveo formu bolida na razinu iz zlatnih dana Michaela Schumachera. Iako nas je strogi predsjednik rano napustio, njegova će ostavština i utisak još trajati.

Počivaj u miru.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.