Prošle su tri godine otkad nas je napustio Jules Bianchi. Mladi Francuz je doživio tragičnu nesreću u kišnoj Suzuki početkom listopada 2014. godine. Pretrpio je stravičan udarac o traktor prilikom čega je izmjerena sila od 254 G u kacigu.

Neki će Julesa Bianchija ga pamtiti po osvajanju bodova u Monaku sa slabašnom Marussijom, neki će ga pamtiti po epskom obračunu i pretjecanju Kobayashija u La Rascasseu, ali svi malo bolje upućeni pratitelji sporta će ga pamtiti po iznimnom karakteru, džentlmenskom ponašanju i kronično vedrom osmijehu.

Jules Bianchi je bio jedan od rijetkih vozača koji nije imao neprijatelja na gridu. S vozačkim je potencijalom mogao vrlo lako stupiti u bilo koju momčad s vrha poretka da ga kobne kišne nedjelje tuđa greška nije stajala glave.

Vijest o Bianchijevu udesu je potresla svijet jer se radilo o najvećoj tragediji u Formuli 1 od smrti velikana motorsporta Ayrtona Senne. Šok je uslijedio ponajviše jer se bolide počelo smatrati sigurnijim od kreveta.

Ipak, nije krivica bolida niti Julesa što su stvari krenule u krivom smjeru, već odgovornih za puštanje traktora na stazu. Da se Bianchi frontalno zabio u barijeru, vjerojatno ne bi zaradio niti masnicu, ali uletom s preko 200 km/h u nekoliko tona težak traktor, Jules nije imao izgleda.

Jedan od najbolnijih kadrova u modernoj povijesti F1

Krivom odlukom odgovornih je ugašen mladi život, izvanredna karijera i buduće radosti potencijalnih obožavatelja. Bio je predodređen za vrhunske dosege, a to su znali svi na gridu.

Obitelj Bianchi se pokušala izboriti za ispriku od momčadi Marussije, FOM-a i FIA-e jer se službeno Julesa smatra krivim za nesreću. Brzina kojom je vozio kroz Dunlop zavoj je navodno prelazila dopuštenu jer je bila izvješena žuta zastava.

Unatoč prijateljstvu s predsjednikom FIA-e Jeanom Todtom čiji je sin Nicolas bio menadžer Julesu, obitelj Bianchi se odlučila za pokretanje sudskog postupka protiv FIA-e, FOM-a i Marussije.

Znaju da im novac neće vratiti sina, ali se nadaju da će skinuti teret krivice s njegova imena i dovesti do odgovornosti onih koji su zaduženi za sigurnost vozača na stazi.

“Bitno je da trenutni i budući vozači imaju sigurnost i povjerenje kad se natječu. Da je tako bilo u Suzuki, Jules Bianchi bi vjerojatno bio živ i bavio se sportom kojeg je volio. Njegova se smrt mogla izbjeći.”, stoji u izvješću obiteljskog odvjetnika.