Ferrarijev bljesak i nada u bolju budućnost

vettel

Ferrari je ove godine imao prvu priliku boriti se za naslov nakon četiri nekonkurentne sezone. Mercedes je početkom turbo hibridne ere napravio najveći iskorak i crveni su tek ove godine uhvatili korak za srebrnim strijelama.

Ferrari je imao znatno slabiju pogonsku jedinicu pa su se s Mercedesom mogli mjeriti samo na sporijim stazama poput Mađarske i Singapura. Početkom ove godine su napokon napravili paket s kojim su se mogli ravnopravno boriti s dominantnim Mercedesom.

Tehnološka utrka i traženje limita isporuke snage su logično bile nauštrb pouzdanosti, a na to je već prije VN Španjolske upozorio šef Mercedesa Toto Wolff. “Proizvođači moraju iskorištavati maksimum snage jer je borba za vrh toliko bliska da si ne možemo priuštiti gubitak niti desetinku sekunde”, kazao je za njemački magazin.

Ferrari i Sebastian Vettel su odlično započeli kampanju ove sezone i držali vodstvo u prvenstvenom poretku do VN Italije u Monzi. Lewis Hamilton se poslije ljetne stanke vratio u stilu i pobijedio VN Belgije, a poslije i na već navedenoj Monzi.

sudar singapur

Točka preokreta

Sljedeća je utrka u Singapuru bila ključna točka sezone za Ferrari. To je utrka u kojoj su trebali povratiti deficit iz prethodne dvije, a u tome bi im pomogao i preporođeni Red Bull. Na papiru je Vettel trebao pobijediti, a Lewis Hamilton osvojiti četvrto mjesto u najboljem slučaju.

Početak kiše samo desetak minuti prije starta je najavio da bi se moglo dogoditi nešto dramatično. Ferrarijevci i Max Verstappen su startali odlično, ali nakon stotinjak metara je sve krenulo po zlu. Vettel se počeo braniti od Verstappena i pritiskati ga između sebe i jurećeg kolege Raikkonena, a tada se dogodio spektakularni incident u kojem su sva trojica stradala.

Velik je to bio udarac za Ferrari jer tu ne samo da su izgubili 25 bodova, već su pobjedu poklonili izravnom rivalu Lewisu Hamiltonu. Raspoloženje unutar momčadi je bilo uzdrmano, ali kao i svaka sportska momčad, znaju da nije gotovo dok ne izgube teoretske šanse ili sudac ne svira kraj.

Iduću su priliku imali u Maleziji, stazi koja im je trebala blago odgovarati pred konkurentima. Početkom je vikenda postalo jasno da je Ferrari klasa za sebe na Sepangu i da imaju novu priliku za iskupljenje.

Nova drama za Ferrari

Već na samom početku kvalifikacija je evidentiran kvar na bolidu Seba Vettela. Lewis Hamilton je u tijesnoj borbi s Raikkonenom osvojio Pole poziciju, dok je Vettel utrku morao startati sa začelja. Nade tifosa su položene u kolegu Raikkonena i Red Bullov dvojac.

U izlaznom krugu se ponovio identičan kvar na Finčevu bolidu zbog čega se morao povući u boks prije samog starta utrke. To je bila nagovijest one Wolffove izjave iz prvog dijela sezone: “Ovo je tehnički sport i ako rastežete limite, susresti ćete se s tehničkim problemima”.

Ferrari je dao sve od sebe i na kraju pošteno izgubio od jačeg protivnika. Valja imati na umu kako je Mercedes do ove sezone bio dominantan, ne samo u isporuci snage, već i pouzdanosti paketa.

vettel vn japana

Više sreće drugi put

Treba pohvaliti momčad Ferrarija jer su bili dostojan suparnik. Kao momčad su bili jako dobro organizirani i vođeni. Izvlačili su gotovo maksimalan potencijal do točke preokreta u Singapuru.

Tehnički kvar u Suzuki je samo pokazatelj koliko se Ferrari trudio ove sezone. Nadamo se kako će za sljedeću sezonu izvući bitne lekcije i napraviti bolji posao da poprave nedostatke.

Dogodine očekujemo i da se Renault prometne u potencijalnog izazivača vodećem dvojcu. Što je veća konkurencija, to je uzbudljivije natjecanje i veća draž osvajanja naslova prvaka.

Mercedes se do ove sezone prošetavao gotovo svim utrkama, odrađivajući rutinski posao, vikend za vikendom. Jedino gdje smo vodstvo momčadi mogli vidjeti napetim i uzbuđenim su u međusobnim okršajima Hamiltona i Rosberga.

Sezona 2017 će biti upamćena kao godina kad su primili prvi jaki udarac kojeg će itekako imati na umu dok pripremaju bolid za iduću sezonu.