Nakon šest uzastopnih osvojenih Pole pozicija, momčad Ferrarija je pretrpila prvi kvalifikacijski poraz nakon ljetne stanke i Hungaroringa. U drugi dio sezone su ušli kao da borba za naslov još nije gotova, ali sve glasnije sumnje i upiti konkurenata FIA-i oko (i)legalnosti Ferrarijevog bolida su urodili plodom. Ferrari je ovog vikenda izgubio snagu i brzinu na pravcu.

Razlika na mjerenju brzine na superizazovnoj stazi Circuits of the Americas (COTA) je bila najmanja između najbržeg i najsporijeg bolida ove sezone. Iznosila je samo 5,6 km/h, što je manja razlika čak i od one ulicama Singapura. Interesantno je da su gotovo sve momčadi bile u prosjeku za 5 km/h brže na pravcu, osim Ferrarija koji je proteklog tjedna bio pod budnim okom FIA-inih inspektora!

Taj nam podatak svakako baca sjenku sumnje jer Ferrari ove sezone nadmašuje očekivanja što se tiče isporuke snage motora. Razlika u opadajućoj Ferrarijevoj formi je donekle opravdana činjenicom što je Charles Leclerc koristio staru pogonsku jedinicu nakon kvara na trećem treningu, a Sebastian Vettel je imao čudno podupravljanje već od starta utrke koje ga je poslije dovelo do loma stražnjeg ovjesa preko grbavog rubnika.

Lewis Hamilton i Max Verstappen su uvjereno komentirali novinarima kako su dubinski tehnički pregledi razlog što Ferrari nije bio brz kao inače ovog vikenda. Pod povećalom je bio tehnički detalj koji je Ferrariju navodno omogućavao povećanje protoka goriva.

Pogonske jedinice su nevjerojatno kompleksna čuda tehnologije, i s hardverske i sa softverske strane. Na njima stoga postoji napretek prostora za fina poboljšanja. Ako uzmemo u obzir koliko su detalji bitni i da su tri najbrže momčadi ovog vikenda bili u svega stotinki sekunde u kvalifikacijama, i sitnice donose prevagu.

Povijesno gledajući, Romain Grosjean je 2015. godine nakon VN Belgije konstatirao kako mu je momčad (tada je Lotus koristio Mercedes) omogućila ‘party’ mode s kojim je krenuo u lov na trećeplasiranog Vettela i postolje. Mercedes je tada želio iskoristiti priliku na legendarnoj stazi i svijetu pokazati mišicu svog dominantnog hibridnog proizvoda okupacijom pobjedničkog postolja.

Grosjean tvrdi kako mu se tog dana cijeli bolid zbog pojačanja počeo kvalitetnije ponašati jer je s većom brzinom dobio i veći aerodinamični potisak. Reprizu Mercedesovog ‘partya’ ni Romain ni Lotus nisu više vidjeli.

Iz Ferrarija su uvjereni kako deficit na COTA-i nema veze s tehničkim pregledom, već da se radilo o igri okolnosti. Probleme s manjkom prianjanja ne skrivaju jer su im se oba vozača mučila u prvom stintu.

Ferrarijev koncept bolida ne dopušta dovoljno manevarskog prostora prilikom postavljanja za specifične staze poput COTA-e. Visinske amplitude, agresivne grbe, istrošena podloga, nemogućnost postizanja optimalne temperature guma i kaubojska vožnja po rubnicima očito nisu prijali Ferrarijevoj divi SF90.

Za bilo kakve promjene i reforme sada je kasno. Sve su momčadi već okrenute idućoj sezoni i na aktualne bolide se troši malo resursa. Sezona 2020 će biti posljednja godina F1 kakvu zasad poznajemo, a od 2021. nam prema riječima vodećih F1 figura slijedi trkaća revolucija.

Tehnički zaokret, jednostavniji dijelovi, manji troškovi i žešće utrkivanje je mamac koji male momčadi i publika neće propustiti. Sjetimo se Brawna i nevjerojatne 2009… Tko to može platiti?

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.