Što očekujemo u nastavku F1 sezone? (1)

Prvi put nakon 2013. godine gledamo sezonu u kojoj se borba za naslov prvaka neće voditi unutar momčadi Mercedes. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas su pod prijetnjom Sebastiana Vettela u Ferrariju. Ovo je prvi put u hibridnoj eri da se Ferrari doveo na razinu za osvajanje naslova.

Cijela momčad Ferrari stoji iza četverostrukog prvaka Vettela i svjesni su da ih jedino timska uigranost, razvoj bolida i sreća na stazi mogu dovesti do naslova svjetskog prvaka, prvog od Raikkonenova 2007. godine.

Ako stavimo činjenice i pretpostavke na papir, izgledi se neće svidjeti tifosima i obožavateljima Sebastiana Vettela. Momčadima i vozačima je preostalo devet utrka od kojih većina ide na ruku – Mercedesa.

Spa-Francorschamps

Iduća utrka se vozi na legendarnoj Spa-Francorshamps na kojoj srebrne strijele u hibridnoj nisu pobijedili samo 2014. godine kad je Rosberg u Les Combesu probušio Hamiltonovu gumu, a sebi oštetio prednje krilo. Tada je s(p)retno slavio Daniel Ricciardo u Red Bullu, ali staza se smatra Mercedesovim teritorijem.

Snaga motora je od silne važnosti jer Spa obiluje dugim ravnim dijelovima te u kombinaciji s učestalim usponima zahtjeva jaki odaziv gasa. Svjedoči tome odlična forma Force Indije, ali i Lotusa dok je bio na Mercedesovim motorima u Ardenima.

Ferrari je snagom uhvatio Mercedes, ali još im nedostaje detalj, ponajviše u kvalifikacijama. One su u novoj sezoni krucijalne radi važnosti pozicije na stazi tokom utrke. Pirellijeve nove gume standardno, pa čak i najmekše smjese, prelaze više od pola utrke i momčadi se najčešće odlučuju za samo jedan ulazak u boks!

Omjer snage: Mercedes 60% – Ferrari 40%

 

Monza

Ferrarijeva domaća utrka im poput Spa ne bi trebala odgovarati bolidu. Mercedesovu su se bolidu duge ravnice i brzi zavoji pokazali kao jače strane.

Na Monzi postoje dva bitna jaka kočenja za šikanu u kojima bi Ferrari mogao pronaći koji dijelić desetinke, ali širi međuosovinski razmak srebrnih strijela će doći do izražaja u ostalim dijelovima staze.

Ferrari će do pobjede u Monzi jako teško doći brzinom, već ponajviše snalažljivošću i dobrom startu utrke. Jaka timska igra i što manje gubitka vremena iza zaostalih vozača će biti ključno!

Omjer snage: Mercedes 60% – Ferrari 40%

 

Singapur

Gradska utrka Marina Bay je jedina na kojoj je Ferrari favorit pred Mercedesom. Uske i zavojite staze dosad nisu odgovarale srebrnim strijelama.

Naravno, nikad ne valja otpisivati momčad koja dominira Formulom 1 posljednjih sezona, ali Ferrariju bi kraći međuosovinski razmak mogao pomoći pri optimalnom postavljanju i upravljanju bolida.

Mercedesu posljednjih godina više odgovaraju široke moderne piste s brzim zavojima u kojima aerodinamička efikasnost bolida dolazi do izražaja.

Omjer snage: Mercedes 35% – Ferrari 65%

 

Malezija

Sezona poput tekuće zaslužuje dramatičnu monsunsku utrku u Maleziji. Obožavatelji će zasigurno priželjkivati da se prst sudbine poigra i nagradi onoga tko je spreman više riskirati u teškim uvjetima.

Organizatori su namjerno kalendarski pomaknuli događaj kada redovito padaju obilne kiše. Vjerujemo da ih ni ove godine neće izbjeći, makar utrku ili kvalifikacije da vidimo majstore na djelu.

Staza Sepang je izuzetno zahtjevna, ne samo radi učestale promjene vremena već neravne podloge i konfiguracije koja zahtjeva iznimnu vještinu i koncentraciju. Vozači je redovito opisuju najtežom utrkom u kalendaru, a to je itekako s razlogom.

Konfiguracijom dosta nalikuje na VN Kine zbog gotovo identične šprance zavoja i VN Austrije zbog uspona i ubrzanja iz sporijih zavoja, a na njima su Mercedesi bili u boljoj formi od Ferrarija.

Omjer snage: Mercedes 55% – Ferrari 45%

 

U nastavku vas očekuje pregled omjera snage u Japanu, SAD-u, Meksiku, Brazilu i Abu Dhabiju.