Četiri su vozača na Ferrarijevim motorima imala najmanju brzinu u utrci ovog vikenda u Melbournu. Leclercu i Magnussenu je izmjerena manja brzina pred kraj ravnice, nego na prethodnom čitanju, a to je vrlo neobično. Stoga se postavlja logično pitanje – Je li ERS razlog izostanka boljeg rezultata za Ferrari?

Prije točno pet godina, započela je nova era Formule 1 – umjesto atmosferskog V8 motora, uveden je V6 turbo-hibridni motor s četiri električne komponente (MGU, MGU-K, MGU-H, ERS). Osim učestalih kvarova, greški (softverskih/hardverskih), postojala je i smanjena isporuka snage od očekivane. Glavni je razlog je što se baterija najvjerojatnije ispraznila, a to se jučer dogodilo Ferrariju.

Sebastian Vettel i Ferrari su započeli utrku misleći da će vožnja u niskoj isporuci ERS-a biti dostatna za postolje, ali pritisak od Maxa Verstappena u utrci ga je primorao na podizanje razine isporuke ERS-a.

Iskorištavanje pojačanog rada motora se najčešće započinje na izlasku iz zavoja i početku ravnice zbog akceleracije i veće konačne brzine na pravcu. Konzervativniji radni mod bi štedio energiju, ali bi i vrijeme po krugu bilo sporije pa su u Ferrariju morali promijeniti strategiju.

Očitovanje Vettelove brzine u krugu prije nego ga je Max prestigao iznosi 305 km/h pred zavoj 1, a samo 280 km/h pred zavoj 3. Valja naglasiti da je Vettel gotovo sekundu udarao blokadu na 280 km/h, što znači da mu je baterija pritom bila prazna.

U idućem krugu slična priča, samo još gore. Ovog puta Vettel doseže “samo” 295 km/h na startno ciljnom-pravcu, ali već na idućem ista priča kao u prethodnom krugu. Max u Red Bullu, s druge strane, na ravnici između zavoja 2 i 3 i uz pomoć DRS-a doseže neobranjivih 306 km/h.

Ferrari je očito imao nekakvih problema s prikupljanjem i isporukom snage. Njihov V6 motor, ERS i ostale komponente su prošle godine bili na razini Mercedesove, a ovog vikenda ih je prestigla Red Bull-Honda na poprilično neuobičajenom mjestu. Vettel je potrošio svu snagu ERS-a (160ks) u obrani na pravcu i bio ‘sitting duck’ za Maxa.

Problemi za Ferrari?!

Vikend u Melbournu nije bila teška samo za Scuderiju Ferrari, već i za još neke vozače koje pogone motori iz Maranella.

Prvo se žalio Kimi Raikkonen u Q3 da je ostao bez snage na ravnici između zavoja 10 i 11. Pogledajte video od 3:16 i bit će vam jasno:

Uz Kimija se žalio i Romain Grosjean koji je unatoč solidnom rezultatu (7. mjesto) imao opasku u vezi isporuke snage. Ferrari je navodno ovog vikenda radio u ‘sigurnom modu’. Službene informacije još nema, ali sumnjamo da je nećemo vidjeti u narednim danima.