Momčad Force Indije vjerojatno prolazi najintrigantnije razdoblje otkad je u Formuli 1. Imaju paket s kojim se mogu takorekuć prošetati do četvrtog mjesta u poretku konstruktora. Ove su sezone već dvaput imali priliku za dolazak do podija, a moguće i do pobjede, ali veliki im problem predstavlja samodestruktivni dvojac Perez/Ocon.

Force India je u nikad boljem položaju što se tiče borbe za vrh sredine poretka. Glavni rivali iz Williamsa su ove sezone znatno slabiji nego prošle godine, tvornička momčad Renaulta se još pronalazi, a Haasu nedostaje desetinka ili dvije u utrci. Toro Rosso i Mclaren čekaju svoju priliku samo na sporijim stazama.

Uspjehe koje indijska momčad reda od 2014. godine su uglavnom zasluga superiorne Mercedesove pogonske jedinice koja osim što im omogućava veću brzinu na pravcima od konkurencije, daje prijeko potrebnu pouzdanost paketa.

Ove su sezone redovito “prvi od ostalih” sa Sergijom Perezom i Estebanom Oconom. Svoju šansu da budu ispred Red Bulla i napadnu mjesto na postolju su ispucali nedostatkom timske igre na VN Kanade te prvim pravim debaklom na VN Azerbajdžana kad su mogli i do dvostruke pobjede.

Ovog su vikenda u legendarnom Spa-Francorschampu prokockali novu jako dobru priliku za dolazak do solidnih bodova. Perez i Ocon su držali vrlo dobro šesto i sedmo mjesto do trenutka obračuna na izlasku iz La Sourca na nizbrdici prema Eau Rougeu.

Image may contain: one or more people and text

Meksikanac je bio na starijim gumama i mlađi kolega ga je pokušao prestići brzo i riskantno, na neuobičajenom mjestu za pretjecanje. Valja naglasiti da je Checo držao unutarnju stranu za Eau Rogue, ali nije ostavio dovoljno prostora svome kolegi koji se nalazio svega nekoliko centimetara od zida.

Oconu nije bilo do popuštanja i ponovno su se jako dotakli pri brzini od preko 250 km/h. Frcali su komadi spojlera, šasije i gume s obe Force Indije. Perez je stražnjim desnim kotačem otkinuo komad Oconova prednjeg spojlera, a sebi probušio gumu.

Lica u vodstva i mehaničara u momčadi su odala razočaranje, ljutnju i nevjericu na potez kakav si momčadske kolege ne bi trebale učiniti ni u najgorim scenarijima.

Situacija je bila čista jer je Ocon bio brži na friškijim gumama od kolege Pereza. Iz momčadi su trebali javiti Perezu da je Esteban puno brži od njega i da u najmanju ruku ne pruža puno otpora. Nisu imali puno za dobiti, ali su zato imali puno za izgubiti.

Već smo u prethodnim komentarima naveli da je u ovakvim slučajevima veći krivac momčad od vozača jer oni su ti koji moraju usmjeriti i pobrinuti se da strateške stvari teku u najboljem smjeru.

Esteban Ocon je mlada nada Mercedesova trkaćeg programa i vrlo brzo se nametnuo dostojnim konkurentom iskusnijem momčadskom rivalu Perezu.

Meksikanac je nakon odličnih sezona 2015 i 2016, početkom aktualne sezone gajio nadu da će napokon dobiti priliku u Ferrariju. Kako je vrijeme odmicalo, šanse za prelazak su postajale sve manje, djelomice poboljšanjem forme Kimija Raikkonena, a sada i sve većim pritiskom zvijezde budućnosti Oconom.

Sergio Perez je trenutno na meti momčadi Williamsa i Renaulta, dok bi ga Force India vrlo rado sačuvala. Njegov je sponzor jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Carlos Slim što mu svakako daje dobro pregovaračko zaleđe.

Nakon najnovijeg incidenta, očito je da meksičko-francuski dvojac ne funkcionira i da će jedan od njih napustiti momčad. Izglednija je šansa da će to upravo biti Sergio Perez jer Ocon ima jako zaleđe Mercedesa. On je njihov budući vozač i potrudit će se da u najmanju ruku iduće sezone ostane na trenutnom radnom mjestu i skuplja isustvo.

Sergio će vrlo vjerojatno potražiti sreću u sve boljem Renaultu s bivšim kolegom Nicom Hulkenbergom. Velika je prednost prelaska što će se po prvi put u karijeri naći u tvorničkoj momčadi koja ima šampionske ambicije u skoroj budućnosti.

Prelazak u Williams je sigurna opcija za Meksikanca u slučaju da mu Renaultova ponuda ili obećanja ne budu odgovarali. Oni će mu ponuditi isti pogonski paket što je pozitivna stavka, ali i poziciju na stazi koja mu ne ide na ruku.

Perez želi više od borbe u sredini poretka. On je već u godinama (27) kad valja ispuniti vozačke ambicije i pobijediti Veliku nagradu. Pobjede momčadima van kruga velike trojke su van horizonta pa je ovog vikenda iskazao frustracije na tu temu.

Šteta je učinjena i kako stvari stoje, nepopravljiva. U interesu je ponajprije Force Indije da se pobrine o svojim interesima koje ovaj destruktivni duo razara. Sudbinu momčadi i dvojca ćemo vrlo vjerojatno saznati već idućeg vikenda u Monzi.