VN Azerbajdžana je trebala biti točka preokreta za Ferrari ako želi nastaviti borbu za naslov s Mercedesom, ali ponovno su odigrali krive karte i prepustili pobjedu vječitom rivalu.

Ključni se trenutak dogodio u neizvjesnim kvalifikacijama jer je staza u centru Bakua nekonvencionalno mjesto za utrkivanje najbržih bolida na svijetu. To se već vidjelu u petak kada je nedovoljno pričvršćena kanalizacijska šahta smrskala podnicu Russellova Williamsa.

Manjak jedne trening-sesije se osjetio i u nastavku vikenda jer su mnogi timovi i vozači bili na putu u ‘nepoznato’. Ponajviše nisu znali kako dovesti i održati gume u optimalnoj radnoj temperaturi jer je površina gradske staze vrlo glatka i prašnjava.

leclerc baku

Ferrari se ponovno kockao i izgubio

Jasno nam je od prvog dana kako je Scuderia Ferrari imala bolid za pobjedu u rukama Charlesa Leclerca. Pokazao je jaku formu na treninzima u petak i subotu, a onda je uslijedio hladan tuš u zajedničkoj režiji vozača i stratega.

U drugom dijelu kvalifikacija su odabrali srednje gume, koje su istinabog, bile najbolji odabir za utrku, ali i jedan od razloga zbog kojih je mladi Monegažanin završio u zidu na najužem dijelu staze i posljedično startao osmi.

Gume srednje komponente nisu idealan odabir u trenucima kada je poredak tijesan, a naročito ne kada se vozi na uskoj gradskoj stazi koja iziskuje od vozača održavanje i konstantno poboljšavanje momentuma za finalni, odlučujući dio. Leclerc je da bi mu se kocka isplatila trebao odvoziti ‘nevrijeme’ na tvrđoj komponenti.

Stvari su izgledale solidno do njegovog drugog pokušaja, a tada je vozačkom greškom završio u zidu. Prebrzo je prišao skretanju za najužu šikanu u sezoni, blokirali su mu kotači pa je polomio ovjes i prednji spojler udarcem u barijeru. Snovi o prvoj pobjedi su mu se u trenutku rasplinuli.

Ferrari sije, a Mercedes ubire plodove

Sličan strateški potez Ferrarija se dogodio i prošle godine u kvalifikacijama za VN Singapura. Tada su Vettela u Q2 umjesto na mnogo brže hipermeke gume stavili na sekundu i pol sporije ultrameke, dok je Hamilton odabrao sigurniju i bržu opciju te gradio momentum za ključni dio kvalifikacija.

Mislim da nije bilo potrebe forsirati dodatni benefit jer su već imali bolju poziciju u odnosu na Mercedes, a na kraju su propustili i najbolje što su imali. Još jedan pokazatelj kako nije pametno eksperimentirati u bitnom dijelu trkaćeg vikenda kao što su kvalifikacije, a i da smo najčešće sami sebi najveći krivci za nesreću.

Nakon samo četiri uvodne utrke sezone 2019, konstatirati kako je prvenstvo gotovo je smiješno, makar Mercedes bilježi same dvostruke pobjede, a Ferrari prosipa i očite prilike. Koliko god Leclerc sputava #1 Vettela, sličnu stvar radi i Bottas Hamiltonu, tako da uzbuđenja i rivaliteta, makar unutarmomčadskog, neće nedostajati.

U ‘paralelnoj realnosti’ je brzinski omjer zasad trebao biti 2:2 između Ferrarija i Merca. Još je dosta utrka pred nama, a svaka staza nudi nešto specifično za što će se oba tima morati izboriti ako žele izaći kao pobjednici.

Oba tabora će trebati imati i Red Bull u vidu jer iako Honda još nije otkrila ‘magični gumb’, realna su prijetnja oba tima ako naprave propust u nastavku sezone.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.