Je li Magnussen preopasan vozač?

magnussen

Kevin Magnussen unatoč vrlo dobrim rezultatima puni rubrike incidentima s drugim vozačima. Tako je i prošlog vikenda u Japanu priredio okršaj s Ferrarijevim budućim vozačem Charlesom Leclercom.

Magnussen se na startno-ciljnoj ravnici u obrani pozicije pomakao u zadnji tren u putanju Leclerca zbog čega je ovaj oštetio prednji spojler udarcem u stražnji kraj njegova bolida.

Nije dugo trebalo da Leclerc ljuto i razočarano putem timskog radija obrati boksu: “WTF radi Magnussen. Pa on je zaista najveći glupan”. Pridružio se tako Charles na podugačku listu Dančevih žrtava koji se nisu dobro proveli, a ona otprilike izgleda ovako:

#1 incident s Hulkenbergom

Magnussen je nakon rezervirane vožnje u prvom dijelu sezone 2017 u Hungaroringu podignuo razinu kompetitivnosti. Na kočenju za zavoj 3 se obranio od Hulkenberga tako što ga je izgurao sa staze.

Cijenjeni Nijemac nije bio zadovoljan takvim potezom i Magnussenu se obratio u nezgodno vrijeme dok je davao izjavu medijima. Isprovocirani Kevin mu je na to poručio “Suck my balls mate” i ušao u F1 anale okršaja van staze.

“Ja nisam ovdje da stječem prijatelje niti udovoljavam ikome. Ovdje zbog rezultata i to što on kaže me se ne tiče. Jedino mi je stalo da dajem sve od sebe”, kazao je Magnussen.

Alonso: Hulkenberg je bio u pravu

magnussen alonso

Iste se godine Kevin upleo u incident s Fernandom Alonsom u Maleziji. Ovoga puta je napravio sličnu stvar kao u Hungaroringu tj. izgurao Alonsa do ruba staze u obrani pozicije.

Za neke je takav stil obrane pozicije veoma popularan i dobar za utrkivanje, dok nekima podiže kosu jer je protiv pravila. Magnussen za incident nije kažnjen pa je otišao korak dalje rekavši da su kazne besmislica.

“Ljudi bi morali znati da se opasnije voziti na brzoj cesti nego ovdje. Na stazi postoje mnoga pravila koja nam naravno trebaju, ali ne treba ispitivati svaki manevar”.

“Činjenica da se ne smije izguravati nekoga sa staze je smislena, ali postoji i puno stvari koje su čista besmislica. Moraju nas pustiti da se borimo na stazi”, kazao je uvjereni Danac.

Magnussen podržava svoje defanzivne izvedbe pa se zato nije ni žalio nakon što ga je Verstappen ostavio bez prostora u Monzi. On je takve vlastite poteze branio i pokazao da vjeruje u ono što radi i da bi F1 vozači trebali biti agresivniji u utrkama.

Baku/Gasly 2017.

Sve dosadašnje incidente smo mogli promatrati kroz prizmu, ali za ovaj snosi punu krivicu. Osim što je bio opasan, dogodio se pri velikoj brzini i imao je potencijal za prirediti mega sudar.

Magnussen je na dugačkoj ravnici ostavio Gaslya bez prostora, osim u zid. Zbog incidenta je kažnjen s 10 sekundi u boksu, a Gasly ga osudio po završetku utrke: “Kevin je najopasniji tip s kojim sam se utkrivao. Doslovno me zatvorio u zid s 300 km/h i upropastio mi utrku”.

Najnoviji incident

Magnussen je u Japanu nanovo ubio monotoniju utrke. U stilu Verstappena se pomakao u zadnji trenutak i blokirao pretjecajnu putanju Leclercu. Zbog incidenta, unatoč opravdanoj žalbi, nije kažnjen.

“Ovo je bilo jeb… opasno”, kazao je šef Sauberova tima Fred Vasseur o Magnussenovoj vožnji. “Ako pogledate unazad, Magnussen je involviran u sve veće sudare ove sezone. Pomakao se kasno i kada vozite 320 km/h, to je više nego opasno”, dodao je.

Glavni sudac Charlie Whiting je stao u Dančevu obranu: “Ako pažljivo proanalizirate incident, vidjet ćete da se Charles približava Kevinu i tada radi pomak udesno, a u isti tren i Kevin”, objašnjava.

“Mislim da je nemoguće za kazati da ga je Kevin blokirao. On je napravio odluku da krene udesno, za djelić stotinke kasnije od Charlesa”, zaključio je Whiting.

leclerc magnussen

Magnussen – Žestoki trkač ili opasan vozač?

Moramo priznati da JE Kevin Magnussen odličan vozač koji zaslužuje mjesto u Formuli 1, ali i da često pokazuje previše agresivnosti.

Opasnost koju nekad predstavlja moramo pošteno sagledati jer se radi o sportu u kojoj mogu stradati drugi natjecatelji, ali i suci, pa čak i publika u ekstremnim okolnostima koje vrlo lako nastanu pri brzinama većim od 300 km/h.

S obzirom na navedene incidente, Magnussen zasluženo nosi epitet “opasnog vozača”. Ono što razlikuje njega i neke druge agresivce je što većina drugih ipak ostavi nešto prostora protivniku, dok kod Kevina to nije slučaj.

Udarci kotačem, leteći djelovi krila i šasije i tjeranje protivnika van staze su standardni Dančev modus operandi s kojim se pod hitno mora pozabaviti jer je takvo utrkivanje u sadašnjim okolnostima neprihvatljivo.

Sa svojim tvrdim stavom i agresivnošću kao da priziva još veći incident. Spašava ga činjenica što se ove sezone jako dobro nosi s kolegom Grosjeanom i postiže bolje rezultate. Mogli bi kazati da je čak vođa Haasova F1 tima.

Magnussenov žestoki obrambeni stil svakako podiže uzbudljivost utrke i primiče gledatelje ekranu, ali mora poraditi na finesama i kontroli jer se na ovaj način neće proslaviti po dobrome.