10 stvari koje trebate znati o MotoGP vozačima

U ovoj zimskoj pauzi donosimo vam pregled nekih manje poznatih činjenica o MotoGP vozačima. Nakon njih ćete zasigurno postati malo svjesniji, a oni više cijenjeni među publikom.

U obrazloženju nam je pomogao jedan od najboljih britanskih vozača Bradley Smith pa pogledajte što kaže.

1. Tijekom utrke prosjek brzine je veći od 180 km/h

Maksimalna brzina MotoGP motocikla je oko 360 km/h, a na kružnim stazama uspijevaju održavati prosjek nerijetko iznad 180 km/h.

“Motocikl ima 250 konjskih snaga, što je puno brže od automobila, a i samo ste na dva kotača pa je snaga intenzivna. Od 0 do 100 km/h dolazite za cca. 2.5 sekundi”, navodi Smith.

2. Masa motocikla je više nego duplo veća od mase vozača

“Masa motocikla je oko 160 kilograma pa je to vrlo težak fizički objekt za bacanje po stazi.”

Vozači moraju redovito trenirati u teretani, s posebnom pažnjom na ruke, ramena i trup, kako bi uspjeli izdržati sve napore tokom utrke. “Izgleda lagano, ali takva vožnja je izuzetno težak posao”, objašnjava Britanac.

3. Vozači iznoje i do dvije litre znoja tijekom utrke

Kombinacija intenzivnih fizičkih zahtjeva i izazovnih situacija tijekom utrka čine ovaj sport izuzetno zahtjevnim.

“To pogotovo dolazi do izražaja kada se utrkujete na 36 °C u Maleziji ili na preko 70 % vlažnosti zraka u Japanu, takvi uvjeti dodaju puno toplinskog stresa tijelu. Naš gubitak znoja tijekom 45 minuta utrke može biti i do dvije litre”, rekao je.

4. U zavojima površina dodira gume s podlogom nije veća od kovanice od 50 centi

“U zavoje liježemo pod kutom i do 62°, tako da dodirna površina gume nije puno veća od 50 centi. To je nevjerojatna razina trenja i sve se temelji na raznim kemikalijama, a ne na gumi, tako da je u tome uključeno puno znanosti. Čak i na kiši možete držati prosjek oko 150 km/h.”

“Gume koštaju oko 1000 eura po paru, tako da nisu jeftine”, dodaje Smith.

5. Odijela su načinjena od klokanove kože

“Moje odijelo je napravljeno od klokanove kože, jer je to najfleksibilnija koža koju možete dobiti. Odijelo moramo osjećati kao da nam je to druga koža kako bismo se mogli lako kretati po motociklu.”

“Debljina odijela je 3-5 mm, što i ne zvuči mnogo, ali zaista je dovoljno i izuzetno otporno na klizanje po asfaltu”, kazao je Smith.

yamaha

6. Vozači oko sebe imaju više oklopa od Batmana

Kožna odijela koja nose MGP vozači sadrže dodatnu zaštitu kako bi se izbjegle ozbiljnije ozljede prilikom padova s većih brzina.

“Postoji dobra zaštita u području ramena, laktova, podlaktica, zglobova šake i oko dlanova. Također imamo štitnike za prsni koš i leđa te za kukove, bedra, koljena i stopala.”

Najnovija odijela sadrže i integrirane zračne jastuke koji smanjuju šok na trup prilikom pada.

7. Bicikli bez motornog pogona su od izuzetne važnosti

Vozači moraju razviti dosta dobru kardiovaskularnu kondiciju kako bi uspjeli izdržati do kraja MotoGP utrke.

“Puno bicikliram kako bih ostao u formi. Biciklizam je sport koji je izuzetno koristan MotoGP-u jer razvija upravo potrebne oblike snage i kondicije, dok trčanje nema toliko utjecaja”, objašnjava Smith.

Uz cestovni biciklizam vozači se bave i brdskim biciklizmom te motokrosom kako bi zadržali formu, a i bježali od monotonije samo jednog sporta.

8. Vozači borave oko pola godine u inozemstvu tijekom sezone

Utrke su raspoređene po cijelome svijetu tako da su konstantna putovanja i boravci izvan domovine jedno od glavnih obilježja života vozača.

“Sezona traje oko devet mjeseci godišnje [od ožujka do studenog], pa nemamo puno slobodnog vremena. Oko 180 dana godišnje boravimo izvan domovine tako da smo uvijek prilično zauzeti”, dodaje.

9. Smeđa tjestenina i riža su najbolji izvor energije

“Može biti teško za odlučiti se što ćete jesti prije utrke jer unos hrane može uzrokovati stres na tijelu ili grčeve u želucu, pogotovo kada ste “zaglavljeni” u istom trkaćem položaju 45 minuta.”

“Najbolji je odabir za mene smeđa tjestenina ili smeđa riža s piletinom ili tunom. Trudim se jesti takav obrok tri sata prije utrke”, objašnjava dvadesetsedmogodišnjak.

10. Vozači moraju imati kratka sjećanja

“Mislim da sam bio jedan od vozača koji su se najviše rušili 2014. godine, a u ostatku karijere sam imao jako malo padova. Moramo imati kratke uspomene jer ako se neki prijašnji pad igra u vašem umu i oklijevate, nećete se moći utrkivati na najvišoj razini.”

“Čak i stotinka sekunde odsutnosti može itekako omesti vozače. Tako da morate imati jasan i čist um kako biste se utrkivali”, zaključuje Smith.