Put u budućnost: Lamborghini Terzo Millennio

lambo

Talijanski div superautomobila Lamborghini otkrio je dio budućnosti kojoj teži s električnim konceptom Terzo Millennio i još ponekim dosad neviđenim idejama.

Hiper električni koncept Terzo Millennio nije samo novi bik u Lamborghinijevoj posadi već je i početak novoga partnerstva s MIT-om [Massachusetts Institute of Technology] uz čiju pomoć će nova talijanska ljepotica zaživjeti.

Ovaj koncept je “kutija” u kojoj će ideje najvećih umova s Cambrigdea i Sant’Agathe Bolognese biti ostvarene i prikazane javnosti u narednih nekoliko godina. To je budućnost koja nas čeka, elektrizacija, ili barem hibridi te roboti koji će voziti umjesto nas “običnih smrtnika”.

No teško je povjerovati kako bi netko kupio Lamborghinija pa da mu robot bude vozač. “Normalno je da ne kupujete sportski automobil da bi njime upravljalo računalo”, kazao je Alessandro Farmeschi, izvršni direktor Lamborghini America-e.

Maurizio Reggiani, direktor tvrtke za istraživanje i razvoj nastavlja mišljenje:” Ako pitate jednog od naših kupaca želite li imati vozača? Odgovor je vrlo jasan, ne!”

“Isto vrijedi i za ono što pokreće automobile. Za kupce je temeljan broj cilindara i konjskih snaga”, dodaje Reggiani. Također dodaje kako kupci Lamborghinija vole “high tech” u svojim automobilima, ali ne onaj koji oduzima zabavu u vožnji i zaboravlja na zvuk.

“Balansiranje svega je izuzetno teško jer Lamborghini ne da mora držati korak za drugima, već mora postavljati ljestvicu koju drugi žele dosegnuti”, napominju Talijani.

“Dakle Terzo Millennio, što u prijevodu znači Lamborghini trećeg tisućljeća. To je zapravo kutijica u koju želimo staviti sve što je potrebno da Lamborghini konačno nastupi u svijetu punom pametnih električnih vozila”, kaže Reggiani.

“Kutija”

Ta “kutija” kako je zovu nipošto ne liči na standardnu kutiju na koju smo svi navikli jer iz kojeg god kuta pogledali nema ni oštrih bridova ni ravnih ploha, što nam govori da se ipak radi o istinskom Lamborghiniju.

Aerodinamičke rupe u karoseriji stavljaju osmjeh na lice dizajnerima Forda GT40. Zatim vjetrobransko staklo koje se kao rijeka spušta s vrha pa skoro do prednjeg znaka bika spremnog za borbu.

Stil rasvjete na prednjoj strani upućuje na to da Lamborghini možda ipak razmišlja o elektrifikaciji vozila iako obećavaju da ta mogućnost ne dolazi u obzir.

Položaj sjedenja je toliko nizak da mu konkurenciju stvara sama Formula 1. Ogromni narančasti kotači upadaju u oko kao da su ispali iz nekog sci-fi filma, a šef dizajna Mitja Borkert kaže:” Automobil je super ekstrem. Mora imati faktor čudesnosti. Inače nismo uspjeli.”

Ono najbitnije oku nije vidljivo

No velika većina ideja koje su stručnjaci stavili u ovu takozvanu kutiju nisu neke od kojih će vam se zacakliti oči ili spustiti vilica. No te manje oku zadivljujuće ideje su ih i dovele do suradnje s profesorima MIT-a.

Radi se o super baterijama koje su u stanju istovremeno prihvaćati i oslobađati energiju te istovremeno izgraditi šasiju i još neke komponente automobila od ugljikovih nanocijevčica koje bi bile u stanju djelovati kao današnje litij-ionske baterije te ih istovremeno i zamijeniti tako da bi konstrukcija automobila sama po sebi bila jedna velika baterija.

Negdje u zraku su također neke “divlje” ideje koje govore o samopunjenju tih ugljikovih nanocijevčica, no tada bismo dobili perpetuum mobile što fizikalno baš i nije izvedivo kada su u pitanju baterije i električna energija.

lamborghini

Partnerstvo je sklopljeno na tri godine i Lamborghini će morati za to izdvajati oko 200 000 eura godišnje.

Plan razvoja “ugljičnih nanocijevnih baterija” se sastoji od toga da u prvoj godini žele istražiti i naći pogodne materijale. Druga godina se bazira na dobivanju strukture za pohranu te oslobađanje energije. A u trećoj godini će biti potrebno izgraditi 3D realne modele koji bi trebali drastično povećati kapacitete automobila ovolike veličine.

Sve ovo navodi na električni Lamborghini. Ali opet Reggiani naglašava da to ne znači nužno električni Lambo. Priznaje da sve ukazuje na to, ali se i kune da neće kompromitirati ljubljene cilindre pa i ako nastane hibridni Lamborghini i dalje će imati W ili V izvedbu motora s dvoznamenkastim brojem cilindara.

“Bit će to veliki zadatak, ali živimo za ovo”, zaključuje Reggiani.