Iako Kimi Raikkonen za šest mjeseci navršava 39 godina, veteran sporta prolazi fazu kakvu smo ga gledali davnih dana u McLarenu. Naime, nakon teških sezona od 2014. i početka V6 turbo-hibridne ere, Kimi je ponovno superbrz.

Preporođeni Raikkonen je značajno poboljšao formu, konzistentan je, brz u kvalifikacijama i ne muči se s bolidom kao prije.

Kimi – Ferrarijevo žrtveno janje

Prvo ga je Seb stjerao u kut na startu zbog čega je vrlo brzo izgubio dvije pozicije, potom je ostao na stazi desetak krugova dulje samo kako bi usporio Valtterija Bottasa na niti pola kruga i kao šlag na kraju, prilikom izlaska sigurnosnog auta nije bio pozvan u boks!

Ferrari je startao utrku iz prvog reda, a naposljetku su završili na trećem i osmom mjestu, što je rezultatski podbačaj i s pravom mogu biti razočarani.

Momčad iz Maranella nije imala ovako dobar bolid od 2004. godine kada su izdominirali konkurenciju, ali očito sada imaju problema s povlačenjem pametnih strateških poteza i korištenjem figura gledajući širu sliku.

Moramo napomenuti kako Ferrari nije pobijedio u Melbournu ili Sakhiru, koliko je Mercedes propustio priliku i podbacio. Sada su se sami našli na tepihu i Red Bull im je naplatio svaki propust. Zbunjenost i izvrnuti timski mentalitet u kojem je sve podređeno Sebu Vettelu ih je koštao potencijalne pobjede, ali Kimija Raikkonena.

verstappen raikkonen

Udarac nosom u vrata

Sve je započelo od starta i Vettelovog agresivnog zatvaranja linije kakvu smo vidjeli u Singapuru prošle sezone. Kimi se našao na samom rubu u unutrašnjoj strani zavoja zbog čega je na ulasku u prvi zavoj izgubio poziciju od letećeg Bottasa, a malo poslije i Verstappena na ultramekim gumama.

Vettel je zasigurno napravio neugodan i štetan manevar za kolegu, ali i sebe jer se stavio pod ugrozu od Mercedesa i Red Bulla. Da je Vettel popustio kolegi i fokusirao se na Bottasa, vrlo vjerojatno bi vidjeli sasvim drugačiji ishod jer bi u svakom slučaju zadržali pozicije 1-2.

Raikkonen je padom s drugog mjesta na četvrto u manje od pola kruga vjerojatno izgubio motivaciju i volju za davanjem maksimuma. Nastavio je trkaći stint, a onda je uslijedio novi udarac iz momčadi jer je Vettel preko boksova izgubio vodeću poziciju od Bottasa.

Ferrari je odlučio Kimija iskoristiti kao smetnju vodećem Bottasu i zacementirao mu vikend. Desetak krugova je gubio vrijeme i kad je izašao s novim gumama na stazu, bio je preko 13 sekundi iza petoplasiranog Hamiltona.

Nova nada

Božica sreće se poigrala s vodećom skupinom i izlaskom sigurnosnog automobila otvorila priliku za “besplatnu” promjenu guma. Oba Red Bulla su iskoristila danu im priliku i masovno profitirali, dok su Ferrari i Mercedes s Hamiltonom i Raikkonenom propustili “zlatnu priliku”.

Raikkonen je već godinama predmet kritike u mnogim raspravama pratitelja sporta, ali od ove sezone ga gledamo u nekom drugom ruhu. Znali smo da ima talent, znanje i brzinu, ali nedostajalo je sinergije s bolidom.

Ferrari kao da to nije primjetio već je Kimi samo strateška figura i Vettelova ispomoć kad zatreba. To smo vidjeli u Australiji kad je napravio stratešku uslugu i otvorio Ferrariju priliku za pobjedu, a sada i taktički eksperiment u Kini.

Takve strateške igrice iz momčadi mogu bitno utjecati na mentalni stav vozača koji posljedično ostavlja trag na njegovim performansama na stazi. Možete li samo zamisliti kakav će mu biti osjećaj startati naredne utrke s tom primisli u glavi, da će bez obzira na sve biti taktički iskorišten?!

Kimi izdrži!