Sebastian Vettel je ishitrenim i opasnim potezom srozao šanse da će osvojiti peti naslov svjetskog prvaka i prvog za Ferrari od 2007. godine.

Iako Sebastian Vettel i Ferrari imaju jaku bazu obožavatelja, naša je dužnost objektivno proanalizirati incident i iznijeti činjenice na temelju kojih čitatelji mogu sagledati širu sliku i donijeti svoj sud.

Seb Vettel je u utrku ušao s 3 boda zaostatka za glavnim konkurentom Hamiltonom. U prilog mu je išlo osvojanje najbolje startne pozicije na stazi gdje je za pobjedu gotovo mandatorno startati s čela poretka.

Singapurski Marina Bay je izazovna gradska staza s 23 zavoja i pet kilometara dugim krugom. Na većini je dijelova uska i šanse za pretjecanje su vrlo male osim ako nema veće razlike u kvaliteti bolida ili istrošenosti guma.

Što je potaklo Sebastiana Vettela da se odluči za iznimno opasan potez koji će ga vrlo vjerojatno koštati ovosezonske kampanje za naslov prvaka?

To je pitanje za milijun dolara na koji nitko osim njega nema pravi odgovor. Na nama je da sa svog gledišta pokušamo razjasniti upućenoj, a i manje upućenoj publici incident oko kojeg će se još neko vrijeme lomiti koplja.

Faza 1 – Start

Sebastian Vettel vrlo dobro kreće sa svoje pozicije i straga nema prijetnju od Daniela Ricciarda koji je najlošije startao od vodeće četvorke, niti Lewisa Hamiltona. S druge strane Max Verstappen ima nešto lošiji inicijalni start od Vettela, dok je Raikkonen vrhunski startao i pretekao Maxa nakon samo pedesetak metara.

Situacija kakva je na kraju usporenog videa je idealno posložena za momčad Ferrari. Imaju vodećeg Vettela na boljoj strani staze i Kimija koji je osigurao unutarnju stranu u duelu s Red Bullom i vjerojatno drugo mjesto po izlasku iz zavoja.

Faza 2 – Seb počinje “braniti” poziciju

Ovdje se jasno vidi da Vettel bez suvišne potrebe počinje s agresivnim zatvaranjem Verstappena i momčadskog kolege Raikkonena. Umjesto da održava liniju s početka videa(gifa) i zauzme sigurnu bržu vanjsku putanju za prvi zavoj, nepotrebno manevrira prema najopasnijem vozaču na gridu i momčadskom kolegi. U pozadini Hamilton i Alonso već stručno zauzimaju zahvalniju vanjsku putanju za prvi zavoj.

Unutarnja putanja na kojoj su Max Verstappen i Kimi Raikkonen je puno sporija i teža i za svladavanje. Naročito s kasnim kočenjem i to još u kišnim uvjetima! Da je samo dvojac Verstappen-Raikkonen ostao u njoj, vjerojatno bi došlo do naguravanja, a bez iznimne agresivnosti i izglednog izlijetanja sa staze se ne bi probili u vodstvo.

Za razliku od unutarnje putanje, s vanjskom se može puno kasnije početi s kočenjem i s manjim intenzitetom što osigurava brzinu i protočnost kroz zavoj. Pokazao je to ponajprije Fernando Alonso koji bi se sa osmog mjesta probio na treće da ga nisu pokupili van kontrole Red Bull i Ferrari. Španjolski je veteran znao u prijašnjim prilikama na VN Singapura itekako koristiti bržu vanjsku stranu i putanju za prvi zavoj te preteći dva ili čak više vozača.

Suma sumarum

Sebastian Vettel je riskantnim i naposljetku krivim odabirom značajno ugrozio Ferrarijevu kampanju osvajanja naslova, prvog nakon 2007. godine.

Ni samima nam još nije jasno zašto je ishitreno i bez suviše obzira krenuo na Verstappena i momčadskog kolegu, kad bi se kao prekaljeni profesionalac i iskusni četverostruki prvak trebao znati postaviti u ovakvoj situaciji.

S ultra defanzivnim pristupom (propuštanje Kimija i Maxa u vodstvo) bi imao treće mjesto i sačuvao bi poziciju ispred glavnog rivala Hamiltona.

S pristupom kakav bi vjerojatno koristio Fernando Alonso bi se pozicionirao na vanjsku stranu, pustio dvojac Raikkonen-Verstappen da se prekoče i elegantno ih riješio u apexu prvog zavoja jer bi dvojac vrlo vjerojatno otišao široko ili van staze.

Svjesni smo da je lako biti general poslije bitke, ali smatramo da ovo nije “manja” greška koja se lako potkrade, već fatalna na koju se itekako moglo utjecati i izbjeći je malo boljom pripremom prije utrke.

Višrstrukom bi prvaku trebalo biti usađeno da se utrka se ne dobija u prvom zavoju, a još manje prvenstvo.