Mercedes probio barijeru od 50 % toplinske učinkovitosti

mercedes motor

Mercedesov F1 motor je ostvario nešto što do sada nikome nije pošlo za rukom. Na dyno testu u tvornici u Brixworth je probio barijeru od 50% toplinske učinkovitosti.

Ovo je postignuće rezultat napora koje Mercedes ulaže u razvoj poboljšanja snage motora, što ga je učinilo najučinkovitijim trkaćim motorom na svijetu.

Toplinska učinkovitost trenutno postavlja ciljeve postignuća u razvoju motora s unutrašnjim izgaranjem. Ona je omjer unesene toplinske energije, u ovom slučaju izgaranjem goriva, i dobivenog korisnog rada.

U današnjoj je F1 to izuzetno bitna stavka jer postoji ograničenje protoka goriva od 100 kg/h.

Plinske turbine su dostigle toplinsku učinkovitost od oko 60%, sporohodni dvotaktni dizelski motori koji se koriste u velikim brodovima (kao što su trajekti, tankeri, itd.) postižu oko 55% toplinske učinkovitosti, a do sada bilo koji benzinski motor nije imao veću učinkovitost od 44%.

To znači da ovaj Mercedesov motor spada u skupinu općenito najboljih motora na svjetskoj razini.

50% učinkovitosti još nije postignuto na stazi, već samo na dyno testu, ali i dalje će to biti daleko više od starih V8 ili V10 motora koji su dolazili jedva do 30% toplinske učinkovitosti.

2014. godine kada su predstavljeni novi hibridni motori, Mercedesova jedinica je ostvarivala 44% učinkovitosti i od tada tim inženjera radi ka ovome postignuću.

Službeno izvješće

Na službenim Mercedesovim stranicama F1 tim je objavio: “Staromodni, atmosferski motori s vrhunskom toplinskom učinkovitošću V8 ere su dosegli 29% učinkovitosti. Ova razina snage koju sada imamo posljednji je put viđena 2005. godine s V10 motorima koji su trošili 194 kg goriva po satu! Prepoloviti količinu goriva i dobiti istu snagu je sasvim nešto posebno.”, stoji u izvješću.

“Tri i pol godine su prošle otkad je debitirala Mercedes-AMG F1 pogonska jedinica i sada je postigla učinkovitost pretvorbe goriva veću od 50% tijekom dyno testa u Brixworthu.”

“Drugim riječima, sada proizvodi više energije nego otpada – izvanredna prekretnica za bilo koji hibrid, a osobito trkaći motor. U usporedbi s 2014. izlazna snaga je veća za 109 KS uz istu količinu goriva”, stoji u izvješću.