Marc Marquez je bio u centru pozornosti ovog vikenda na stazi Circuits of the Americas, nadomak teksaškog grada Austin. Prvak je čak pripremio i specijalnu rodeo kacigu, ali mu nije pomogla.

Show u režiji Marquez/Honda je bio zagarantiran jer drže pobjedonosni niz na stazi COTA od 2013. godine. Smatra se vladarom ove staze, poznatoj po izazovnoj konfiguraciji, a sada i jako grbavom i kliskom asfaltu.

I doista, Marquezovo ‘jahanje’ Honde RC213V je nalikovalo rodeu na divljem konju ovog vikenda. Posljedice nedavne operacije nismo vidjeli, ali ih je Marc itekako osjećao. Unatoč glatkom i bezbolnom vikendu u Argentini, za Austin je pripremio bačvu leda i fizioterapeuta.

Glavna tema među vozačima su bile grbe kojih je COTA prepuna. Na kočionim zonama gdje F1 bolidi i auta iz američkih trkaćih serija naglo usporavaju u posljednjih stotinjak metara ostavlja trag na površini staze. Postoje normalne grbe, ali ovdje vozači spominju ‘speed bumps’, valovitu površinu staze koja je rezultat godina utrkivanja i prirodnih čimbenika.

Iskusni vozači upozoravaju da kad su prvi put došli na stazu 2013., situacija je izgledala vrlo dobro. Površina je bila glatka, nije bilo grbavo kao danas i uživali su u vožnji. Danas je priča potpuno drugačija, površina se izlizala i postala skliska, stvorile su se grbe na kočionim zonama, a pojavili su se i valoviti dijelovi asfalta jer COTA-u krase amplitudalne razlike.

Na oboard snimkama, motocikli se tresu kao ludi i na trenutke vozači moraju koristiti motocross vještine da ostanu na stazi. Najdramatičnije grbe se nalaze u zavojima 2, 10, 11, 15, 16 i 17 i vozači bi redovito poskočili prelaskom preko njih što znači da su prije morali i popustiti gas da ne prokližu.

Za gledatelje je to bilo fantastično, ali za vozače traumatično iskustvo. Opasni krug je ostavio trag i na motociklima jer je volan na Apriliji Aleixa Espargara stradao još u petak prilikom prelaska preko grbe.

Kada na red dođe divlji triler, tada se i neustrašivi Marquez stavi u prvi plan. Prigrlio je izazov u Austinu kao svake godine i Pole pozicijom najavio još jednu solo predstavu. Marc je primjetio da se staza mijenja iz godine u godinu, ali na umu je imao najveće grbe. Nakon prvog treninga se iznenadio u kako lošem stanju je staza, ali mu se mišljenje promijenilo nakon drugog, tj. prilagodio se.

Marquez još uvijek drži sve Pole pozicije, ali ovog puta nije imao sreće za sedmu pobjedu. Uprskao je na kočenju i skretanju (trail braking) za zavoj 12 i Honda mu se polegla na asfalt. Aktualni se prvak čak triput pokušao vratiti na stazu, ali nije uspio održati balans i morao je prihvatiti poraz, iako je do pada držao solidnu prednost od preko 3 sekunde.

Marquezov pad nije bio produkt pritiskanja, već sasvim uobičajenog održavanja tempa. Usporedili su podatke nakon utrke koji su pokazali da je napravio sličnu stvar kao i prethodni krug. Vozio je glatko i čuvao gume, ali prianjanje je popustilo i prvak je završio na podu.

Iako Marquezu često pridodajemo nadljudske sposobnosti, ovog je vikenda pokazao da je čovjek. Pao je na svom dominantnom terenu i u uvjetima kada nije pritiskao. Simbolični je to podsjetnik da su i najbolji jahači rodea znali biti zbačeni sa sedla. Marquez je unatoč komičnim padovima prilikom povratka na stazu sačuvao ponos i što je najvažnije sačuvao rame koje je nedavno operirao.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.