Sebastian Vettel je ove sezone trebao biti glavna prijetnja prvaku Lewisu Hamiltonu i Mercedesu. Kako je sezona odmicala, tako je postajalo sve jasnije da su mu šanse jako tanke, a i da sve više potpada pod pritisak kolege Charlesa Leclerca.

Vettel i Ferrari od VN Australije do VN Kanade nisu imali tempo s kojim će ugroziti standardnog rivala zadnjih sezona. Tek se nadomak Montreala nazrio tračak nade za tifose, ali ni taj bljesak nije bio dovoljnog sjaja za sudačke cjepidlake koje su mu darovale 5 sekundi na vrijeme te ubili i ono malo prvenstvene neizvjesnosti.

Sudeći po najnovijem incidentu s Maxom Verstappenom, Ferrarijev prvi vozač nastavlja sakupljati zavidnu kolekciju incidenata i upada u sve dublju negativnu spiralu. Iz nje se jedino može izvući pobjedom koja mu je svakim trkaćim vikendom sve neizglednija jer uz suvereni Mercedes i sve jačeg Leclerca, Red Bull je na Ferrarijevoj razini tempa u utrkama.

Dossier Seb Vettel

Podbačaji, izlike i opravdanja su glavne teme Sebovih razgovora o problematičnoj sezoni za Ferrari. Mercedes im je odjurio za korak, Red Bull-Honda im je opasno za vratom, Leclerc će ga svakog trena svrgnuti, a Vettel se pita gdje je nestala magična povezanost s bolidom.

Unatoč astronomskoj plaći većoj od 45 milijuna dolara po sezoni, Vettel zauzima tek četvrto mjesto u vozačkom poretku s tri boda prednosti ispred novaka Charlesa Leclerca. Za 21-godišnjeg Monegažanina Scuderia po sezoni izdvaja tek 3,5 milijuna dolara.

Prema navodima ‘insidera’, Vettel je u stanju duboke nevjerice još od kazne u Montrealu. Od incidenta i pokradene pobjede, Vettel se nije uspio kvalificirati u top 5 zadnje tri utrke. Čak je pričao o tome kako sadašnja F1 nije sport u koji se zaljubio. Ako se prisjetimo kako su mu kao četverostrukom prvaku stvari tekle 2014. s Danielom Ricciardom, svaka je skepsa u vezi njegove budućnosti itekako opravdana.

Iako Vettelu ugovor s Ferrarijem traje do kraja 2020. godine, moramo znati i da je Nico Rosberg po osvajanju naslova 2016., isti za 2017. potrgao i naprasno se umirovio. Stoga nas ne smije iznenaditi ni ovakav dramatičan rasplet ako se Nijemac koji je trebao obnoviti Schumijevu ostavštinu hitno ne vrati u formu i na pobjedničke staze.

Unutarmomčadska prijetnja

Njegovom kolegi Charlesu Leclercu nakon dječjih boljki, stvari sve više sjedaju na mjesto. Iznenadio nas je i oduševio već na drugoj utrci sezone u Bahreinu kada je i zamalo došao do pobjede, ali onda je uslijedila nesretna serija koju je prekinuo u Austriji osvajanjem Pole pozicije.

Sada Leclerc drži ulogu blagog favorita u unatarmomčadskom obračunu. Odgovaraju mu brze i otvorene staze jer je najjače nastupe obilježio u Sakhiru i Silverstonu, ali će morati još poraditi na konstantnosti na tehničkim gradskim stazama. Srećom za sebe, ovo nije sezona u kojoj će mu svaki bod ili udarac o zaštitnu ogradu igrati bitniju ulogu.

Moramo pohvaliti Leclercovo izdanje iz Silverstona. Bio je brži cijelog vikenda od Vettela i pokazao kako se vozi Ferrari u ultra brzim kombinacijama zavoja. Energično se poigravao prilikom mijenjanja smjera, držao bolid na samoj granici staze i bio mnogo samopouzdaniji na gasu od Vettela.

I dok su Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, pa čak i Gasly izvlačili aseve iz rukava i pokazivali sav potencijal talenta i bolida, Vettel kao da se skrivao. Možda je za to kriv loš osjećaj s bolidom koji je spomenuo tokom vikenda ili strah od podupravljanja u ultra-brzoj sekciji zavoja, ali Vettelove su izvedbe daleko od onih iz slavnih dana s Red Bullom.

Gdje je nestala magija?

Znamo da je Seb Vettel vozač uglađenog stila koji preferira visoko prianjanje prednjeg dijela bolida. To je pokazao za vrijeme blown-diffuser ere kada je maestralno kontrolirao Red Bull i poigravao se finom rotacijom stražnjeg kraja bolida zbog stabilnosti prednjeg kraja.

Ta zlatna Vettelova vremena su iza nas i Ferrari se od početka sezone odlučio za nešto tanje prednje krilo s manje aerodinamičnog potiska. Takva je odluka u potpunosti suprotna Mercedesovoj koji je s agresivnijim potiskom prednjeg spojlera ovladao prvenstvom.

Vrijeme koje momčadi prema pravilima smiju provoditi u aero-tunelu je ograničeno i za veću promjenu Ferrari mora itekako vjerovati da će im donijeti napredak. S obzirom na iznimnu kompleksnost modernih bolida, stavljanje posve novog i bitno drugačijeg aerodinamičnog dijela bi zasigurno narušilo harmoniju ostalih elemenata. Stoga mu jedino preostaje vjerovati u sebe i prilagoditi se paketu, što prije.

Dani dominacije Red Bulla od 2010. do 2013. su samo sjećanje iza nas. Vettel je u Ferrariju već petu godinu, a naslova nema ni na horizontu. Vodstvo Ferrarija mu je dalo punu podršku početkom sezone, ali i ta podrška je na klimavim nogama.

S obzirom da se o vozačkoj formi najčešće sudi po izdanju u zadnjem trkaćem vikendu, Vettelu preostaje samo jedno, ili napraviti hladni restart i vratiti trkaći žar iz najboljih dana ili preuzeti ulogu podrške jer Charles je već pohvatao konce i rapidno napreduje.