Jedan od najpoznatijih i najuspješnijih dizajnera F1 bolida Adrian Newey ostaje u Red Bullu kao šef tehnološkog odjela.

Red Bull je postavio novog tehničkog direktora Pierra Wachea nakon čega su započele špekulacije o naprasnom odlasu Neweya iz sporta. Međutim, ubrzo su stigle službene potvrde rohade unutar momčadi.

Pierre Wache je otprije imao prominentnu ulogu u tehničkom timu, a sada potvrđuje: “Adrian je oduvijek bio više usredotočen na aerodinamiku, dok sam ja pokušavao prenijeti snagu na podlogu”.

Uloga tehničkog direktora je poprilično zahtjevna i odgovorna zbog čega su konstantni visok pritisak i očekivanja.

“Razumijem što ovo znači i rizik koji nosi, ali me ne plaši. Svjestan sam da očekuju rezultate i želio bih pokazati što mogu”, govori Wache.

Nije tajna kako Newey zadnjih godina izbija iz Red Bullova F1 programa. Razlog je nova turbo hibridna V6 era, a i manjak entuzijazma, naročito zbog očekivanih rezanja troškova i standardiziranja bolida.

newey

“Mercedes je superioran na svaki način u ovakvoj Formuli koja ovisi o pogonskoj jedinici”, kaže Newey.

“Snaga, potrošnja, upravljivost i oporavak energije. Sve su to stvari s kojima ne možete nadoknaditi kakav god bolid imali.

Libertyev plan o rezanju troškova prema Neweyu ništa neće popraviti. “To je socijalizam, a u stvarnom životu je tako jedino uspijevalo u teoriji”, kaže genijalni Britanac.

Newey navodi kako bi bilo bolje ukinuti zračne tunele i limitirati računalnu dinamiku fluida. Newey također smatra da su stariji bučni V8 i V10 motori ‘zeleniji’ od aktualnih V6 hibrida.

“U sezoni 1998, McLaren je težio 580kg s 45kg balasta. Danas imamo 733kg bez balasta. Mogli bismo uštedjeti masu goriva da nismo ovoliko teški, ali to bi bilo jedino moguće se drugačijim motorom”, zaključuje Newey.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.