Sve nas veseli da Alfa Romeo ponovo pokušava. Biti u Italiji F1 tim je jako teško ako se ne zoveš Ferrari. Nešto je slično u Splitu biti nogometna momčad, a ne zvati se Hajduk. Alfa je zapravo jako stara u F1, ali nekih rezultata osim iz Fangiova vremena baš i nema. On i Alberto Ascari su osvojili prva dva naslova u F1 na početku 50-ih, ali kasnije je Ferrari pobirao svo vrhnje u Italiji.

Imala je Alfa kasnije i Andrettija, De Cesarisa, Patresea, Giacomellija, Brambillu…no, bili su to sve skromni i neozbiljni pokušaji. U Alfi je na starom Hockenheimu poginuo sjajni Francuz Patrick Depailler 1980 (pobjednik Monte Carla u Tyrrellu 78.). Kako bi samo lijepo bilo da iz ovog novog pokušaja, Alfa izađe kao F1 gigant.

Moram se pohvalti što sam u zadnjoj kolumni od prošle godine predvidio pokret Alfe, a sada nam je jasno zašto je Kimi ”otišao u Sauber”.

Ovo bi lako mogla biti glavna zimska vijest ali početak sezone će obilježiti pokušaj Red Bulla da ostane u velikoj trojici. Ne zabravite, toliko puta smo imali monologe samo jedne momčadi, ili dvije u najboljem slučaju, tako da je ovo s tri momčadi koje podjednako konkuriraju za pobjede i naslov pravi mirakolo..

Trupe Dietricha Matesicha izjednačile su se neko vrijeme s Ferrarijem po broju prijetnji da će napustiti F1, a sada konačno i imaju razlog da im priča prisjedne. Umjesto Renaulta uzeli su Hondine motore. Naravno, svi mi koji smo svjedoci spoja napravljenog u raju Senna/Prost/McLaren/Honda još se uvijek nadamo.

Nakon četiri godine Danteovog pakla s McLarenom, Hondi nije ostalo ništa drugo nego kupiti najbolje konstruktore svijeta i popraviti što se popraviti da. Pa zašto samurai ne bi kupili i kojeg genija iz Sttutgarta, Maranella…Nema druge. Il će biti harakirija, ako ih već nije bilo….

Ok, u 2018. su neki pomak napravili s Torro Rossom, ali to je daleko od očekivanja. Zapravo Honda i hrvatska sportska javnost imaju dosta zajedničko…samo pobjede. No, prelazak s omladinske momčadi u A sastav, a to Red Bull sigurno je, bit će malo druga priča. Ne krene li dobro, a Alonso se bude cerio iz SAD, prijeti raspad sistema u čemu se Japanci sasvim dobri.

Od 1993. do 98. su s Mugenom radili motore za Footwork, Lotus, Ligier, Prost i Jordan što sveukupno nije previše slavno završilo. Još je gore završilo godinu kasnije kad je zbog iznenadne smrti Harveya Posthlewaitea propao pokušaj da Honda sama uđe u F1. Nije se moglo nadoknaditi velikog konstruktora koji je u 70-ima žario i palio s Tyrrellom i Heskethom, pa i Ferrarijem.

Zapravo, novo iskustvo s McLarenom i TR-om, moralo bi dati konačno dobar rezultat. Mogu si zamisliti Maxa kako će divljati ako bude pritiskao, a kraj njega prolaze ko od šale. On je još daleko od kulera Fernanda koji je većinu vremena stoički podnosio probleme i valjao fore. Max treba pravu mašineriju jer je on sljedeći svjetski prvak kad se Lewis ispuše… Pamtite ove riječi.

Masashi Yamamoto, Hondinom šefu je jasno da ako u 2019. stvari ne krenu kako treba, da će do doći do vrlo brzog raspada. Ni Max, ni RB nemaju vremena za čekanje… A ni mi…

Dakle, Red bull i Honda se grčevito pripremaju. McLaren i Alonso spremaju razvezati osmjeh.