Vodstvo Formule 1 na čelu sa sportskim direktorom Rossom Brawnom planira ukidanje kazni u startnom poretku od iduće sezone. Smatraju da je trenutni sistem opscen i na razini farse.

Kada Ross Brawn, poznat po smirenosti i racionalnim obrazloženjima, iznese takav opis u vezi kazni u startnom poretku, isplati se obratiti pozornost.

Brawn je na vrh liste stvari koje mu smetaju stavio kazne u startnom poretku. One su prema njegovom mišljenju postale javni predmet sprdnje.

Svjestan je da se utrkivanje može poboljšati i da se tehnička pravila u vezi pogonske jedinice trebaju reorganizirati.

U vezi tehničkih pravila se ništa ne može učiniti u praksi do 2021. godine kad bi trebali vidjeti nove motore u akciji, ali sada je pravi trenutak za ishodovanje najboljeg plana.

Kazne u startnom poretku

Brawn je uvidio da stvari izmiču kontroli kad je izračunao kako stvari stoje na papiru. Jednu utrku prije kraja sezone, dodijeljeno je čak 730 mjesta kazne u startnom poretku zbog kvarova na pogonskoj jedinici (bez kazni zbog promjene mjenjača).

Honda je prikupila 380, Renault 310, a Ferrari i Mercedes po 20 mjesta kazne u startnom poretku.

Kad bi ove brojeve stavili u kontekst, u 20 utrka je 400 startnih mjesta, to je podatak koji podiže obrve pratitelja, a ponajviše onih u vodstvu F1.

Unatoč ljutnji obožavatelja i komentatora, donošenje novog rješenja nije laka stavka. Ako bi se kazne u startnom poretku zamijenile kaznenim bodovima momčadi, povukle bi se nove oštre mjere usmjerene prema momčadima koje teže dolaze do bodova.

ross brawn

Brawnovo preliminarno rješenje

Brawn vjeruje da trenutni sistem nije prihvatljiv. Vjeruje da se trenutni problem treba riješiti u korijenu, a to je odustati od kompliciranih dodatnih elemenata pogonske jedinice koji su se pokazali problematičnim.

To u suštini znači jednostavniji i jeftiniji turbo te sustav za oporavak energije. “Ako idemo u smjeru drugačijeg i homologiranog turba koji košta od 2 do 3 tisuće dolara, zašto bi se vodila briga o korištenosti tog elementa kad nije bitan u kontekstu utrkivanja”, navodi Brawn.

“Turbo punjač kakav je sad je skup i kompliciran, a motori su samo demonstracija inženjerske kompetencije. Takve premise ne idu na ruku utrkivanja”, dodaje Brawn.

Iako su F1 utrke poligon za dokazivanje i podstrek za napredak tehnologije, Brawn smatra da nesmiju ići nauštrb samog utrkivanja, spektakla i obožavatelja utrka.

“U našem su okruženju obožavatelji najbitnija stvar i ne smijemo si dopustiti ovakve promašaje kojima ekstremno gubimo kontakt jer samo nekolicina može priuštiti i ovladati tehnologijom”, kaže sportski direktor.

“Već smo četvrtu sezonu u hibridnoj tehnologiji, a još se događaju puste kazne u startnom poretku jer se još nije ovladalo tehnologijom. Svaka čast Mercedesu na odličnom poslu, ali trenutno ih nitko ne može uhvatiti, i to je stvarnost”, zaključio je Brawn.