Red Bullova odluka da se od dogodine koristi Hondinim motorima je dočekana kao riskantan potez među pratiteljima sporta. Razočarani u suradnji s Renaultom i nemoći da smanje zaostatak za Mercedesom i Ferrarijem, Austrijance je primorala na velike promjene.

Red Bull za razliku od McLarena ima drugu momčad, juniorski Toro Rosso. Ove su ga godine koristili kao pokusnog kunića za prikupljanje podataka i pripremu razvoja Hondinog motora.

Najbitnije za evaluaciju podataka su bile zadnje dvije utrke, na brzim pistama Spa-Francorschampsu i Monzi. Imali su priliku direktno usporediti Hondinu s Renaultovom formom u brzim sektorima.

sainz

S obzirom da je Red Bull jači rang bolida, kao usporedbu smo uzeli Nicu Hulkenberga u Renaultu i Pierra Gaslya u Toro Rossu-Hondi jer se radi o bolidima s ‘podjednakim’ performansama.

Za uzorak smo uzeli njihovu najveću brzinu u prvom sektoru na Spa i drugog sektora Monze. Da bismo održali podatke što preciznijim koristili smo brzine i vremena iz prve kvalifikacijske sesije na obje staze.

Ustanovili smo da je razlika na obje staze između njih iznosila manje od desetinke sekunde. Oba su vozača koristila DRS i kvalifikacijski mod motora. Hulkenberg je na Spa odvozio vrijeme kruga samo 0.076s brže od Gaslya, dok je u Monzi razlika bila samo 0.033s u korist Nijemca.

Najveće su brzine Renaulta i Honde bile gotovo identične u Belgiji. Oba vozača su dosegla 326 km/h, dok je u Monzi razlika iznosila samo 1 km/h u korist Honde. Ne znamo koje su točno postavke krilaca momčadi koristile za vikend, ali vjerujemo da su bile vrlo slične jer nije bilo većih oscilacija od jedne desetinke u sektorima.

Ti nam podaci govore da je Honda uhvatila Renault po pitanju isporuke snage motora i da je Red Bullova odluka zasad ispravna. Iako bi Renaultova C-verzija motora trebala prema riječima Francuza donijeti 3 desetinke sekunde, još je trebaju dokazati.

Ono što zasad analiza pokazuje jest da se Honda kao vidno slabiji paket prošlih sezona drastično primakao konkurentima. Ono što Red Bull najviše ohrabruje je puno brža razvojna stopa Honde od Renaulta.

red bull
Red Bullove muke s tehničkim kvaorima su česta pojava

Pouzdanost je još uvijek kamen spoticanja za Japance, ali i na tom su se polju drastično poboljšali. Pierre Gasly je primjerice imao samo tri odustajanja ove sezone, od kojih je samo jedan bio tehničke naravi, u prvoj utrci sezone u Australiji. Za nabrojati Renaultove tehničke kvarove na Red Bullu ove sezone će nam trebati više od dvije ruke.

Sudeći po razvoju situacije, Red Bull je donio ispravnu odluku. Više ne moraju kupovati motore što znači da će više sredstava moći uložiti na druga razvojna polja, dok Honda ima tehnološke resurse ravne top momčadima. Kad bi morali prognozirati nastavak partnerstva, rekli bi da se radi o početku jednog divnog prijateljstva.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.