Luca Badoer – Neopjevani heroj Formule 1

Ferrari je na današnji dan 2009. godine nakon šokantne nesreće Felipea Masse u Hungaroringu, pronašao zamjenu u dugogodišnjem test vozaču i bivšem Minardijevom – Luci Badoeru.

Massa je podvrgnut operaciji glave nakon stravičnog udarca federa s bolida Rubensa Barrichella zbog čega je morao propustiti ostatak sezone, a Ferrari pronaći adekvatnu zamjenu.

Badoer je dobio priliku o kakvoj većina Talijana mogu samo sanjati – postati Ferrarijev trkaći vozač! Dijelom takav zaplet može zahvaliti puncu i tadašnjem predsjedniku Ferrarija – Luci di Montezemolu, ali i sreći koju tokom karijere nije imao kad su se dijelila mjesta u timovima.

Slobodno je mjesto bilo predodređeno za Michaela Schumachera, ali je sedmerostruki prvak malo prije Massine nesreće ozlijedio vrat na Superbike treningu. Schumi je mislio da ga to neće spriječiti, ali mu je bilo jasno već na prvom privatnom treningu da se ne može nositi s G-silama.

Ferrarijevci su na raspolaganju imali umirovljenog Davida Coultharda i još boljeg i mlađeg za njih Talijana Vitantonija Lizzija, ali su se naposljetku odlučili za odabir jednog od svojih test vozača.

Logičan je bio odabir Marc Gene, ali na kraju su se ipak odlučili za 38-godišnjeg Lucu Badoera koji se nije natjecao doslovno od prošlog stoljeća. Zadnju sezonu je vozio za Minardi 1999. godine, a bolid F1 nije vozio čitavu 2008. godinu.

Badoer je preko noći postao heroj, iako malo tko zna koliko je tisuća i tisuća kilometara prevalio i razvijao za Ferrari u Fioranu dok su Schumi i Rubens žarili i palili prvenstvima početkom 2000-tih…

Povratak u kokpit F1

Pravilo o reduciranju testiranja tokom sezone je značio na neki način kraj test vozača. Badoer je bio ugovorno vezan s Ferrarijem od 1997. do kraja 2010. godine i stoga su mu zahvalili prilikom da se okuša na stazi.

Stvari nisu išle u smjeru kojem su priželjkivali. Za početak je bio najsporiji na zahtjevnoj VN Europe koja se vozila na gradskoj stazi u Valenciji.

Na prvom treningu je preko sekundu zaostajao za najsporijim, ali zato je prekoračio brzinu u boksu čak četiri puta! Sutradan se u kvalifikacijama plasirao na posljednje mjesto s čak sekundu i pol zaostatka za Jaime Alguersuarijem u Toro Rossu.

U utrci je Badoer šokantno dobro startao i iskoristio potencijal KERS-a te se popeo na 14. mjesto! U nastavku je utrke ponovno počeo tonuti u poretku i naposljetku završio kao posljednji. Sjećamo se kako je pri parkiranju bolida u parc ferme udario bolid Adriana Sutila što je jedan od “sramotnijih” događaja iz tog vremena.

Badoer nije imao puno vremena na aklimatizaciju jer se već idućeg vikenda vozila utrka na legendarnom Spa-Francorschampsu. Za razliku od nove gradske staze u luci, Spa je itekako poznavao.

Nade u bolji rezultat su splasnule u kvalifikacijama koje je ponovno završio posljednji, ali ovaj put sa samo nekoliko desetinki zaostatka. U utrci je uspio odvoziti najbrže vrijeme prvog sektora, što znači da je savršeno savladao prolazak kroz kultni Eau Rogue.

Badoeru to nije pomoglo i Ferrari se dogovorio s Force Indijinim Giancarlom Fisichellom da odvozi ostatak sezone. Za Badoera je to značio definitivan kraj F1 trkaće karijere.

Nemilosrdna F1

Obožavatelji sporta su ga često stavljali na listu najgorih F1 vozača radi loše vožnje u Ferrariju te mu prišivali fakt da nikad nije osvojio bod.

Takav je sud nepravedan i netočan jer se radi o vozaču koju koji je 1992. godine osvojio prvenstvo F3000 pobjedivši buduće aseve poput Rubensa Barrichella, Davida Coultharda i Oliviera Panisa.

Badoer jednostavno nije imao sreće jer je uvijek vozio za momčadi sa začelja koje gotovo nisu imala šanse za osvajanje bodova jer su tada samo prva šestorica osvajala bodove.

badoer

Najbolji pokazatelj njegove vještine ili nesreće je četvrto mjesto 1999. godine na kaotičnoj VN Europe u Nurburgringu do trenutka kad ga je izdao motor, samo 13 krugova do kraja! Tad smo Talijana vidjeli uplakanog i na koljenima uz bolid.

Šesto mjesto za momčad poput Minardija je bilo ravno pobjedi ili daru s neba. Možete samo zamisliti što je onda predstavljalo čudesno četvrto mjesto i šaka bodova malenoj momčadi iz Faenze!

Valjalo bi naglasiti kako se po odlasku Badoera niti Fisichella nije proslavio vožnjama u Ferrariju krajem 2009. godine. Iako je dugogodišnji vozač, nije uspio osvojiti niti jedan bod, više je boravio bliže kraju nego sredini poretka te se mučio s upravljanjem bolida, a naročito na kočenjima zbog KERS-a.

Što smo mogli očekivati od umirovljenog Luce, ako se jedan od cijenjenih vozača poput Fisija nije dobro snašao?