Prije 10 godina se dogodilo najkontroverznije zaustavljanje u boksu McLarena koje je označilo kraj suradnje destruktivnog dvojca Hamilton – Alonso.

McLaren je 2007. godine na Hungaroringu bio uvjerljivo brži od konkurentskog Ferrarija. Imali su zagarantirani 1-2 u kvalifikacijama, a vrlo vjerojatno i u utrci.

U samoj završnici kvalifikacija se dogodio trenutak koji je obilježio ne samo utrku, već sezonu, ali i karijere pojedinaca – Alonsovo blokiranje timskog kolege Hamiltona u boksu.

Na Hungaroring su McLarenovci došli kao vodeći u poretku s dva boda razlike u korist Hamiltona pred Alonsom. Ferrarijevci Raikkonen i Massa se niti osvajanjem pobjede i odustajanjem oba McLarena ne bi uspjeli probiti u bodovno vodstvo.

U kvalifikacijama je bio red na Alonsu da bude ispred Hamiltona na stazi, ali se Hamilton probio ispred i potom odbio propustiti timskog kolegu, pravdajući se da se branio od Raikkonena.

Povezana slika

Alonso se očekivano naljutio, a potom i osvetio u ključnom trenutku Q3. Iako je Hamilton poveo u prvom dijelu, znalo se da će uvjeti u samoj završnici biti idealni za brzi krug.

Kad je došlo vrijeme za finalnu promjenu guma i točenje goriva Alonso nije odreagirao na podignutu palicu već je čekao dodatnih 10 sekundi, točno onoliko da Hamiltona dočeka crveno svjetlo.

Alonso je osvojio Pole poziciju za 0.107 sekundi ispred Hamiltona, ali drama je uslijedila odmah nakon na press konferenciji.

“Koliko si zakasnio ući u posljednji brzi krug?”, upitao je reporter Hamiltona na što je on odgovorio: “Točno onoliko koliko sam zadržan u boksu”. Suci utrke su žurno pokrenuli istragu o incidentu i zatražili od McLarena radio korespondenciju.

Šef McLarena Ron Dennis je branio Alonsa i okrivio momčad i Hamiltona za fijasko u boksu. Putem radija su se u danom trenutku navodno razmjenjivale poruke pune psovki.

Alonso se branio da je 10 sekundi odgode prije kretanja bilo zbog upita svome inženjeru Marku Sladeu: “Zašto su mi stavljene rabljene gume?”. S pravom se onda neki pitaju, a zašto to nije riješio u prvih 20 sekundi zaustavljanja, već nakon?

S obzirom na složene okolnosti, suci su vijećali do kasno u noć. Presuda je donesena u ponoć, osam sati nakon prvog iskaza Rona Dennisa.

Slikovni rezultat za mclaren alonso hamilton hungary

Dugo čekanje je bilo posebno neugodno za Alonsa iako se nije iznenadio nakon donesene kazne s +5 mjesta u startnom poretku za “nepotrebno zadržavanje drugog vozača u boksu”. Hamiltonu je to omogućilo čelnu poziciju u utrci, a njemu nastojanje da umanji štetu.

Kazna koju je dobio McLaren je bila još ozbiljnija – neće dobiti konstruktorske bodove na VN Mađarske, a usput su optuženi i za davanje lažnog iskaza.

“Objašnjenje zašto su držali Alonsa stacioniranog 20 sekundi nakon montiranja guma, što je odgodilo Hamiltonovo zaustavljanje nije prihvaćeno. Akcije McLarena u završnim minutama kvalifikacija se smatraju štetnim za interese natjecanja”, stoji u službenoj presudi.

Iduće su jutro britanski mediji već “razapeli” Alonsa zbog incidenta. Još je interesantnije kako su mu unutar McLarena posljedično okrenuli leđa.

“Proces upravljanja dva izuzetna sportska talenta kao što su Fernando i Lewis je još izazovnije s činjenicom da imaju pobjedničko auto”, stoji u momčadskom izvješću. “Svako naše nastojanje u kvalifikacijama je bilo pružanje ravnopravnog tretmana obojici vozača. Bez obzira na to, u žaru borbe postoje okolnosti kada natjecateljski duh proradi i odstupi od unaprijed dogovorenih procedura”.

Pobunjeni Alonso nažalost nije stao na loptu, već je iduće jutro upozorio šefa Rona Dennisa da raspolaže e-mailovima povezanih s Ferrari leakom.

Da li je to bio Alonsov pokušaj ucjene za stjecanje statusa #1 vozača ili greška u žaru trenutka, ne možemo sa sigurnošću utvrditi, ali Ron Dennis je prijavio tvrdnje predsjedniku FIA-e Maxu Mosleyu.

Potom je započela “Spygate”, jedna od najvećih afera u modernoj povijesti Formule 1, a to je priča za neke druge prilike.

4 KOMENTARI

  1. Fernando je trebao biti prvak 2007.
    Ni do čega sada ne bi došlo u trenutno lošem McLarenu, da Ron Dennis nije bio pohlepan i dopustio Lewisu Hamiltonu kao početniku sve ono što je imao i španjolski dvostruki svjetski F1 prvak.

  2. Dodatak prethodnom komentaru: to su bile F1 igre jednog od najmoćnijih F1 ljudi tada, Ron Dennisa….. očekivao je ponoviti situaciju Alain Prost / Ayrton Senna.

  3. Zato što je došao kao prvak u McLaren, a Hamilton kao rookie. Ron Dennis je trebao dati prednost Alonsu kao dokazanom F1 prvaku – bilo bi vremena i za Hamiltona ( mladi i perspektivni vozač kojem je vrijeme dolazilo )…… a ovako, ovo je najlošiji F1 potez Ron Dennisa u njegovoj bogatoj karijeri….

    Imali su, objektivno gledano najbolji bolid 2007. Da su osvojili prvenstvo, vozačko i konstruktorsko 2007. nebo bi im bila granica…. ovako je Ron pokopao svoj McLaren i to traje i dan – danas…………..

Comments are closed.