Williamsov odabir Sergeya Sirotkina pred Robertom Kubicom i nekolicinom drugih vozača nas nije iznenadio. Već smo duže vrijeme iščekivali samo službenu potvrdu jer je bilo jasno kako će Rus uslugu trkaćeg mjesta “pošteno” platiti.

U paralelnoj bi stvarnosti pod normalnim sportskim okolnostima Williamsova sjedišta vjerojatno pripala dvojcu Kvyat / Wehrlein, ali novac u ovom slučaju priča i piše priču.

Williams je pokazao kako vozačka vještina i iskustvo nemaju šanse u borbi protiv novčane moći. Nekoć slavna britanska momčad, unatoč zdravim financijama se odlučila na tržišnu igru ponude i potražnje te si moguće trajno ugrozila reputaciju među obožavateljima sporta.

Plaćena mjesta nisu od jučer i godinama su legitiman način financijske potpore momčadi, naročito onima iz donjeg dijela poretka, kojima je svaki veći priljev zlatan. U tom dijelu poretka Williams ne stanuje od 2014. godine i početka nove turbo V6 hibridne ere, ali s novim odabirom vozača, ponovno klizanje u samo dno nije za isključiti.

Ključni igrači – vozači

sirotkin stroll

19-godišnji Kanađanin Lance Stroll se pokazao talentiranim vozačem, ali ni blizu razine Maxa Verstappena. Iako je pridobio simpatije šireg kruga publike radi pozitivnog mentalnog stava, nekonzistentnost mu je glavna prijetnja jer danas vrhunski vozači nemaju pravo na slabost na nijednoj stazi.

Lance je imao čudnikave uspone i padove tokom debitantske sezone, što i nije veliko iznenađenje s obzirom na dob i manjak iskustva. Ponekad je bio u stanju osvojiti bodove i biti konkurentan prekaljenom veteranu Massi, a već idućeg vikenda bi znao biti najmanje sekundu po krugu sporiji.

Sergey Sirotkin je boljim poznavateljim i pratiteljima auto sporta dobro poznat. Znaju ga kao talentiranog i borbenog vozača što je i potvrdio osvajanjem trećeg mjesta u konačnom poretku GP2 serije 2015. i 2016. godine. U te dvije sezone je pobijedio triput i osvojio Pole poziciju četiri puta.

Za to je vrijeme bio i rezervni vozač Renaultove F1 momčadi, tako da iskustvo i znanje koje je stekao nije za baciti. Vjerojatno će mu trebati neko vrijeme da se privikne na uvjete u Williamsu i započne voziti na visokoj razini.

Ne želimo prognozirati kakav će biti vozač dok ga ne vidimo u akciji na predsezonskim testiranjima. Ako je performansama osigurao mjesto pred Robertom Kubicom, zasigurno se radi o vozaču na kojeg se isplati obratiti pažnju.

Problemi unutar momčadi

williams

Poznato je i kako mentalitet osoblja u slučaju loših vozačkih izvedbi zna strmoglavo opasti, naročito inženjera. Njihov je posao pronaći i razbijati glavu oko desetinke poboljšanja po krugu. Međutim, što njima sav taj trud vrijedi, ako uvide da im vozači imaju oscilirajuću formu, ne izvlače maksimum iz paketa ili se učestalo razbijaju na stazi?!

Izuzetan vozač je u stanju pogurati čitavu momčad jer inženjerski tim vrlo lako može prepoznati potencijal kakav izvlači iz njihovog paketa. Automatski im daje zamah i motivaciju za pronalazak novih ideja i nastavak teškog rada. Tako je barem govorio glavni inženjer Paddy Lowe u jeku špekulacija o mogućoj akviziciji Fernanda Alonsa.

Očito je doba kad su se za mjesto u Williamsu borile veličine poput Ayrtona Senne, Alaina Prosta, Nigela Mansella i Nelson Piqueta daleko iza nas. Nostalgičari sigurno na ovakav spomen uzdahnu i upitaju se što je to pošlo po krivu.

Krivca za takav razvoj situcije nećemo tražiti, ali bi spomenuli kako je kćer Sir Franka, Claire Williams, preuzela kormilo momčadi početkom 2013. godine, nakon što joj se otac umirovio. Došla je u nezgodan trenutak, ali kolo sreće se vrlo brzo preokrenulo u njenu korist i otad uživa plodove posjeda dominantne Mercedesove pogonske jedinice.

U njenu viziju i politiku poslovanja se nećemo upletati jer joj očito vrlo dobro ide na financijskom planu. Imaju eminentnog naslovnog sponzora i dvojicu vozača koji plaćaju mjesto oko 20 milijuna dolara.

Kao promatrači, možemo samo pretpostavljati da li prikuplja sredstva za dane kad će momčadi biti najpotrebniji ili samo skuplja novac radi vlastite koristi. Kao i za sve druge stvari, vrijeme će biti jedini dobar pokazatelj.

Sretno Sergey i sretno Williams, nadamo se da vam obostrani rizik neće biti uzaludan!