Petak 11.05.2018. VN ŠPANJOLSKE: Trening
11:00 – 12:30 Prvi Trening
15:00 – 16:30 Drugi Trening

Subota 12.05.2018. VN ŠPANJOLSKE: Kvalifikacije
12:00 – 13:00 Treći Trening
15:00 – 16:00 Kvalifikacije

Nedjelja 13.05.2018. VN ŠPANJOLSKE: Utrka
15:10 – 17:00 Grand Prix

VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektori Staze
VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektori Staze

Staza u španjolskoj Kataloniji nadomak Barcelone je tradicionalni uvod u europski dio Formula 1 turneje od 1991. godine.

Vozači i momčadi su odradile nebrojene testne kilometre na njoj tako da ne predstavlja nepoznanicu. Brzi i dugi zavoji pokazuju kvalitetu aerodinamike i balansa bolida te se prije znalo reći, ako imaš dobar bolid na Catalunyi, generalno će biti dobar svugdje.

Krug je dužine 4.655 km i ima 16 zavoja (9 desnih 7 lijevih). Konfiguracijom je jedna od bržih u kalendaru, ali u eri prije DRS-a su utrke bile procesijskog karaktera zbog dugih i brzih zavoja. Uvođenjem pretjecajnih pomagala (KERS i DRS) situacija se bitno promijenila. Startno ciljna ravnina je jedna od najdužih (1.049km) u F1 kalendaru i na njenom se kraju odvija većina pretjecanja.

Puni gas se drži 67% kruga, a najveći pritisak zbog veoma abrazivne podloge je na prednjoj lijevoj gumi, a naročito kroz dugi desni zavoj 3. Staza je posljednji put modificirana 2007. godine u zadnjem sektoru ubacivanjem vrlo spore šikane, a prije toga se skratila ravnica između 9. i 10. zavoja.

Od aktualnih vozača najuspješniji su Kimi Raikkonen i Fernando Alonso s dvije pobjede, a od momčadi, Ferrari je dominantan s 12 pobjeda naprema osam McLarena i Williamsa.

Dužina kruga: 4.655 km

Broj krugova: 66

Rekord kruga: 1:19.954 R. Barrichello (2009)

Maksimalna brzina: 332 km/h

DRS zone: 2

Pun gas: 67%

Najduža ravnica: 1.310 m

Razina downforcea: Srednje / Visoka

VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 1 Analiza
VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 1 Analiza

Prvi sektor

Na jednoj od najdužih startno-ciljnih ravnina u kalendaru bolidi hvataju preko 335 km/h i u silaznoj je putanji posljednjih 350m prije kočenja za prvi zavoj i sekciju Renault. U zavoj 1 se ulazi u 3. ili 4. brzini sa 135 km/h i napada zavoj 2 (4. brzina, 180 km/h) koji je bitan zbog pripreme i pozicioniranja za dugi zavoj 3. U njega se ulazi u 6. brzini s preko 210 km/h i izlazi u 7. s preko 280 km/h. Od 2017. godine se navodno prolazi u punom gasu s preko 300 km/h.


VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 2 Analiza
VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 2 Analiza

Drugi sektor

Zavoj 4 se prolazi u 4. brzini s preko 150 km/h i uz zavoj 3 je najveći potrošač prednje lijeve gume. U njemu vozači ponekad traže priliku za pretjecanje tako da nisu rijetkost akcije kotač uz kotač ili sudari. Nakon njega slijedi kraća ravnica pa dugi i spori lijevi zavoj 5 (3. brzina sa 100 km/h) gdje vozači hvataju nešto širi apex za što bolju akceleraciju na izlasku iz zavoja.

Zavoj 6 je dio kraće ravnice i blago lijevo skretanje prije vrlo brze i izazovne šikane zavoja 7-8 u koju se ulazi u 4. brzini s preko 135 km/h. Vozači moraju pripaziti da ne otiđu široko jer bi u protivnom mogli izgubiti vrijeme i oštetiti podnicu na agresivnim rubnicima.

Moćni zavoj 9 je vjerojatno uz zavoj 3 vrhunac staze pokraj Barcelone i mjesto gdje se gubi ili dobija u kvalifikacijskom krugu. Vozači prije njega blago popuste papučicu gasa za prijeko potrebni balans jer je zavoj pod nagibom i ulaze u 6. brzini s preko 220 km/h. Koriste cijelu njegovu širinu na izlasku jer potom slijedi kraća DRS ravnica. Na njenom je kraju kočenje za zavoj 10(La Caixa) s 305km/h na 80km/h i to je druga najbolja prilika tokom kruga za pretjecanje.


VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 3 Analiza
VN ŠPANJOLSKE Barcelona-Catalunya Sektor 3 Analiza

Treći sektor

Posljedni sektor je najsporiji i tehnički najzahtjevniji dio za vozače. Oni ga opisuju dosadnim, neugodnim za vožnju i zamornim zbog serije sporih zavoja i visokih rubnika.Počinje zavojem 10 (3. brzina 80km/h) nakon kojeg se penju prema nešto bržem zavoju 11 (4. brzina 180 km/h). Sljedeći je desni ovalni zavoj 12 (4. brzina 130 km/h) nakon čega ostaje serija najsporijih zavoja preko kojih vozači testiraju ovjese, amortizere i vlastite sposobnosti jer im bolidi masovno proklizavaju. Posljednja se šikana zavoja 14 i 15 prolazi u 2. ili 3. brzini s 90 km/h nakon koje slijedi najjače ubrzanje pri skretanju u zadnji zavoj s preko 200 km/h. Vozači tu moraju pripaziti na kontrolu proklizavanja guma i održavanje putanje jer ih greška može itekako skupo koštati na dugom pravcu.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.