Valtteri Bottas je igrao ključnu ulogu na VN Mađarske. Njegov je zadatak bio čuvati leđa vodećeg kolege Hamiltona na startu i osigurati Mercedesu stjecanje dovoljne prednosti za mirnu kontrolu utrke.

Ipak, situacija se za Bottasa naglo promijenila u završnoj fazi utrke kad su mu Pirellijeve meke gume popustile, a potom su uslijedile Finčeve žute minuta.

Pobješnjeli Valtteri
Valtteri je tražio prostor gdje ga nije bilo

Prvo se sudario sa Sebastianom Vettelom, a samo nekoliko krugova nakon i Danielom Ricciardom, u gotovo identičnom stilu. Na kočenju je Bottas produžio ravno na protivničke bolide i zamalo ih koštao velikih bodova.

Ovo su najkontroverzniji incidenti Valtterija Bottasa još od prošlogodišnje VN Azerbajdžana. Uzrok osim istrošenih guma je i prašina s unutrašnje linije, ali i mentalno stanje u kojem se nalazio jer prilika za napad na Vettela nije niti malo bila izgledna.

bottas ricciardo
Umjesto da koči i skrene, Valtteri je popute metka produžio u Ricciarda

Obrana od Ricciarda je samo potvrdila loše stanje u kojem se Valtteri nalazio jer s lošim prianjanjem i oštećenim prednjim krilom nije želio popustiti ni puno bržem Red Bullu. Vozio je kao da je pitanje osvajanja naslova ili života i smrti, a ne privođenje utrke kraju jer imao šanse šanse za bolji rezultat.

Valtteri je imao puno sreće jer mu suci nakon utrke nisu dodijelili kaznu s kojom bi se moglo kazati da je uopće kažnjen. Naime, kazna od 10 sekundi ga nije koštala niti jednog mjesta, dok je on svojim akcijama ozbiljnije ugrozio dvojicu natjecatelja. U nekim ga se okolnostima moglo čak i diskvalificirati iz utrke.

FIA-ini dvostruki standardi
Šef Mercedesa u čudu nakon što je Valtteri pomeo protivnike

Sudačke odluke su vrlo promjenjive posljednjih godina u sportu. Već smo prošle godine na VN SAD-a pisali o nekonzistentnosti sudačkih odluka tj. da ne očekujemo jednako suđenje u svim vikendima po pitanju poštivanja granica staze, niti jasnom klasifikacijom trkaćih incidenata.

Prisjetimo se da vozači uvijek mogu dobiti jednaku kaznu zbog prekoračenja brzine u boksu tokom treninga ili ako su samo 0.2 kg lakši na vaganju od dopuštenog, dok suci ponekad zažmire na trkaće incidente ili prelazak preko linije staze sa svim kotačima.

Bottasove su greške bile velike, skupe, opasne i sportski štetne, ali na kraju je prošao neokrznut…doslovno. Kako to?!

To je pitanje koje si možemo postavljati cijeli dan, a da se ne pomaknemo daleko jer na kraju sve ovisi o tuđim odlukama na koje obični smrtnici ne mogu utjecati.

Slučaj 1 i 2

Naime, Bottas se prilikom napada na Vettela odlučio za unutarnju stranu zavoja 3. Tu je staza jako prašnjava i nedostaje joj gripa. Na kočenju je zablokirao kotače i poslije toga je bio samo putnik prema Ferrarijevom mjenjaču.

Sebastian Vettel nije tražio krivicu iako vjeruje da Bottas nije imao kamo jer je već bio ispred njega. Smatra se sretnim jer nije izgubio kontrolu nad bolidom pri udarcu i što nije bilo mehaničke štete.

Ricciardo je s druge strane imao puno lakši zadatak jer je Bottasov bolid već bio oštećen. Odlučio se za riskantno pretjecanje s vanjske strane za zavoja 1, ali to se pokazalo kao loša odluka jer mu je Bottas doletio u bočni dio bolida poput torpeda.

Australac može biti sretan jer ga je Finac udario gumom jako blizu radijatora, a prošle je sezone na gotovo identičan način odustao. Tada mu je radijator probušio kolega Verstappen i poslao ga na nešto raniji ljetni odmor.

Prljava kampanja

rosberg hamilton

Iako je Lewis Hamilton na postolju nakon VN Velike Britanije spomenuo interesantnu strategiju Ferrarija, sada isto nisu kazali iz Scuderije. Razloga i priliku za spomenuti je su itekako imali, ali su je gospodski prešutjeli.

Riskantni pokušaj pretjecanja i čuvanja pozicije kakve je jučer izvodio Bottas treba staviti pod ozbiljno sudačko razmatranje kako se slični incidenti ne bi ni ponovili već u narednoj utrci.

Zamislite samo kakva bi bila reakcija da se Vettelu oštetio bolid i da se morao zbog toga povući iz utrke…prvenstvo bi bilo kompromitirano, većina publike bijesna, upitan bi bio i nastavak kampanje ako bi se Ferrari il Red Bull odlučili osvetiti…

Prisjetimo se samo kako je Nelson Piquet Jr. izgubio svoje mjesto u F1…i to samo što se “zavrtio” i zabio u zid.

S obzirom da se radi o momčadima s vrha koje troše izdašne budžete i imaju vrhunske vozače na raspolaganju, mjesta za ovakve incidente ne bi trebalo biti u najprestižnijoj trkaćoj kategoriji kao što je Formula 1. Prevelik je ulog da bi se lomili oko gluposti.