Yusuke Hasegawa, Hondin skoro pa bivši voditelj projekta F1, vjeruje kako je ograničenje na tri motora u sezoni 2018. potpuno nerazuman potez.

Red Bullov šef Christian Horner izjavio je da je potpuno ludilo smanjivanje broja raspoloživih pogonskih jedinica, s obzirom da je većina proizvođača u 2017. godini imalo problem doći do kraja sezone s četiri motora.

Ipak, ne smatraju svi timovi da je takvo pravilo besmislica – pa je tako predsjednik Ferrarija Sergio Marchionne podupirao ideje strateške skupine na posljednjoj sjednici.

Predsjednik FIA-e Jean Todt izrazio je nezadovoljstvo, kao i drugi čelnici koji su bili pogođeni prevelikim kaznama u startnom poretku u 2017. godini, no ističe da se pokret ograničenja na tri pogonske jedinice ne može zaustaviti bez jednoglasnog dogovora.

“To je vrlo teško”, rekao je Hasegawa, koji također napominje da odlazi iz F1 projekta sredinom siječnja.

“Nije to samo zbog nas, i Renault je imao velikih poteškoća. Mislim da nije razumno, s tehničkog gledišta to je jako teško ostvariti.”

“Lako je sačuvati motor. Možemo ga koristiti pri 2000 o/min manjim brzinama, ali to nema smisla”, navodi Hasegawa.

Na pitanje, je li nova regulacija štiti Mercedes i Ferrari, Hasegawa je rekao:” Da. Vodili smo diskusije o tome mnogo puta.”

“S tri motora, imamo samo dvije šanse za uvođenje novog, unaprijeđenog motora.”

“Moramo uvesti dobar motor u početku, a ako ne uspijemo ostaju nam samo dvije šanse za napredak”, dodaje.

Ove godine motori će trebati trajati po sedam utrka, što proizvođačima daje veliki problem odabira između performansi i pouzdanosti.

“U ovom trenutku se moramo usredotočiti na pouzdanost kako bismo dobili motor koji može izdržati sedam utrka. Ali moramo poboljšati i performanse.”

FIA opravdava smanjenje broja pogonskih jedinica smanjenjem troškova te Hasegawa tvrdi da ih razumije.

“Smanjenje troškova je važno, tako da podržavam njihovo smanjivanje”, zaključuje Hasegawa.