Home Formula 1 Analiza Hamilton-Verstappen kao Senna-Mansell u čast Nikiju Laudi

Hamilton-Verstappen kao Senna-Mansell u čast Nikiju Laudi

0
Hamilton-Verstappen kao Senna-Mansell u čast Nikiju Laudi

Na VN Monaka smo imali priliku svjedočiti izvrsnom okršaju za prvo mjesto između dva najvještija vozača današnjice, Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. Ti su nas trenuci podsjetili na zlatne dane Formule 1, kad je najveći majstor Monaka Ayrton Senna u McLarenu za leđima držao Nigela Mansella u superiornom Williamsu.

“Utrkivanje u Monaku je kao vožnja bicikle po dnevnom boravku”, kazao je famozni Nelson Piquet i u jednoj rečenici opisao suštinu jurnjave ulicama Monte Carla. Zavojite i tijesne ulice kroz kneževinu nisu idealnih proporcija za najbrže trkaće jurilice koje su se posljednjih godina raširile i produžile. Za obranu je bilo dovoljno održati se u trkaćoj liniji da se napadača natjera u povlačenje ili grešku.

Ključni trenutak utrke se dogodio već u 11. krugu kada je zbog dijelova na stazi s bolida Charlesa Leclerca izašao sigurnosni automobil. Vodeća skupina vozača je skrenula u boks po ‘jeftinu’ promjenu guma, a onda je uslijedio jedan od najuzbudljivijih trenutaka utrke.

Red Bullovci su odradili hitru promjenu guma i pustili Maxa Verstappena tik uz Valtterija Bottasa. Dvojac nekim čudom u malo prostora nije prouzrokovao veću nesreću jer je linija u boksu dostatna za jedan bolid, ali ne i dva. Odletio je komadić s prednjeg spojlera Mercedesa i suci su morali donijeti jednostavnu odluku.

Incident na koji suci nisu mogli zažmiriti

Naravno, štetnu za Verstappena i Red Bull, a bilo je samo pitanje kakva će biti kazna – blaga ili stroga. Srećom za Maxove navijače i gledatelje željnih uzbudljivih događanja, odabrali su najblažu kaznu, 5 sekundi na konačno vrijeme utrke.

Valja napomenuti kako je Mercedes nakon dugo vremena strateški otežao utrku svom prvaku. Vratili su ga na stazu na srednjim gumama, dok je ostatak družine odabrao tvrdu smjesu za do kraja utrke. Hamiltonu je odmah bilo jasno kako ga čeka teška završna faza utrke.

Max je držao Lewisa na nišanu cijelu utrku. Vozio mu se na manje od sekundu razmaka, a zadnjih 10 krugova su mu javili iz boksa da su oslobodili sav Hondin potencijal i neka krene u napad.

Borbeni Verstappen nije oklijevao i pokušavao se na bilo koji način probiti ispred Lewisa, ali Mercedes je imao izvrsnu trakciju na izlasku iz Portiera prema tunelu. Na izlasku iz tunela je najizglednija šansa za pretjecanje na kočenju za šikanu Nouvelle, a vozač Lewisova kalbra dobro zna što mu je stoga činiti.

Pokušavao je i pokazivao se Max na nekarakterističnim mjestima za pretjecanje Lewisu, ali mjesta za prolazak bez incidenta nije bilo. Možda bi se u nekadašnjim V8 bolidima kakvi su se koristili od 2009. do 2013. nešto i dogodilo, ali ovoga puta Lewis se samo morao držati trkaće linije i nadati se da Mad Max ne učini nešto suludo, što nikada nije za isključiti.

Max je svog aduta izvadio u pretposljednjem krugu kada je u tunel ušao na Lewisovu mjenjaču. Imao je oko 3 desetinke zaostatka u jakoj zavjetrini na mjerenju pred pokušaj pretjecanja, ali Mercedes je odolijevao na pravcu do kočenja.

Kontakt između Verstappena i Hamiltona u pretposljednjem krugu

Tada je Max po prvi i jedini put ozbiljnije napao Lewisa i zamalo ga eliminirao prilikom kontakta prednjim spojlerom o stražnju gumu Mercedesa. Srećom za prvaka, guma je preživjela i mogao je odati počast na kraju utrke svom bivšem šefu Nikiju Laudi koji ga je i nagovorio 2012. godine da pređe u Mercedes.

“Sve ove godine mi je bio partner u zločinu, skupa smo prolazili pregovore i gurali poboljšanja na autu. On je imao samo takav trkaći duh”, kazao je Lewis.

“On je u suštini bio veliki dio procesa kojim sam oblikovao život kakav danas živim. Da me nije zvao u to vrijeme, možda bih još uvijek bio jednostruki prvak s oko 22 pobjede da sam ostao u McLarenu”.

“Sada sam ovdje u Mercedesu peterostruki prvak i definitivno mu puno dugujem”, kazao je Lewis, a sve je krenulo od jedne noći 2012. kada ga je nazvao i kazao mu: “Čuj Lewis, mislim da bi trebao doći u Mercedes. Ovo je mjesto gdje moraš biti”.

Čitavi trkaći vikend je protekao u znak poštovanja trostrukom prvaku Nikiju Laudi, a natjecatelji i brojni gledatelji su nosili crvenu kapu u čast legendarnom Austrijancu.