Mika Hakkinen je progovorio o testu u McLarenu 2006. godine koji ga je uvjerio da se ne vrati u Formulu 1.

Leteći se Finac povukao krajem 2001. godine nakon što je dugi niz godina bio u vrhuncu motorsporta. Borio se triput za naslov svjetskog prvaka s Michaelom Schumacherom i obilježio suton V10 ere bolida.

Hakkinen se umirovio s opcijom povratka, ali to nikad nije napravio iako sada kaže da se smatrao spremnim. “Bilo je blizu. Povukao sam se 2001. i mislio sam se odmoriti na godinu dana. Tek nakon nekoliko godina sam počeo dobijati specifičan osjećaj da sam mentalno spreman na povratak u F1”, započeo je Mika.

“Puno sam trenirao i vozio McLarenov simulator kad bih poželio. Ponekad sam tamo provodio dane 2004. ili 2005. godine. Smatrao sam se spremnim na povratak u kokpit”.

“Kao dvostruki prvak bi se poprilično brzo naviknuo i bio spreman na akciju. Mislim da bih bio bolji nego ikad!”, tvrdi Hakkinen.

Finac je vozio za McLaren u periodu od 1993-2001, ali je razmišljao o mogućnosti povratka čak i u drugoj momčadi. “Pregovarao sam s Williamsom, ali nismo se dogovorili. Većinom jer su pregovori išli gore-dolje, a to mi se nije sviđalo”.

“Nama je Fincima dosta toga crno ili bijelo. Ako nešto radiš, onda to radiš i ideš odmah na bit. Iako razumijem da su ovo stvari komplicirane prirode, ali boljeg vozača od mene, kao dvostrukog prvaka, nisu mogli naći”, dodaje.

Hakkinen: “Bilo je i ostalih problema u svemu tome. Nije bila samo stvar ogromne količine novaca koje bi Williams trebao platiti”.

Kako se bližio kraj sezone 2006, McLaren je trebao zamjenu za Kimija Raikkonena (potpisao za Ferrari) i Kolumbijca Juan Pabla Montoyu (odlučio napustiti F1). Fernando Alonso je već imao ugovor s McLarenom, dok je drugo mjesto bilo namijenjeno GP2 prvaku Lewisu Hamiltonu.

“McLaren i Ron Dennis su mi kazali na početku godine odmora da se mogu vratiti kad god poželim pa sam se počeo pripremati za mogući povratak. Trenirao sam, koristio simulator i testirao na Catalunyi. Sve je bilo spremno za povratak.

Hakkinen je vozio MP4-21 na testu u Barceloni po završetku prvenstva. Ali, tog mu je dana tehnički problem pokvario planove. “Nikad neću zaboraviti tu sesiju. Znam sve o toj stazi i mehaničari je jako dobro poznaju. Dan prije sam pogledao Lewisov test i vidio kako su se stvari promijenile”.

“Na kraju prvog dana se jedan od kompjuterskih sistema pokvario. Kontrolirao je MCU (Motor Control Unit) sistem na motoru. Ako se točno sjećam, kontrolira mjenjač, motor i klapnu gasa. U praksi je to značilo da je pri prebacivanju u nižu brzinu davao naredbu dodavanja gasa pri kočenju kako stražnji kotači ne bi blokirali”, govori Mika.

“Zbog kvara na novom sistemu sam morao koristiti stariju verziju koja nije radila dobro s novim motorom. Paket nije bio dobro sinkroniziran. Pri svakom kočenju bih blokirao kotače i nemoguće je bilo voziti”.

Rekao sam mehaničarima: Momci, molim vas popravite ovo za sutra i napravimo sesiju kako smo se dogovorili.

“Testirao sam i vozio cijeli dan, nebrojeno krugova kroz sve te godine i sve bi bilo u redu. Sad smo bili svjesni problema, ali nismo mogli ništa učiniti po tom pitanju jer su nam nedostajali novi dijelovi”.

Mika kaže da je doživio veliko olakšanje kad je uvidio da nije spreman na povratak: “Ovo je Formula 1. Konstantno svladavanje problema, ništa doli patnja i mučenje. Želim li se doista tome vratiti?”

“Postojao je razlog mog povlačenja. Ako se vratim unazad, vidim iste probleme. Srećom, test nije uspio u željenom smjeru. Ušao sam u F1 1991. godine i trebalo mi je sedam sezona da pobjedim, a isto bi mi se moglo i sada dogoditi”.

“Nisam bio spreman ponovno izgubiti sedam godina. Ne, nakon što sam već osvojio dva prvenstva”, zaključio je Leteći Finac.