Jedan od najcjenjenijih inženjera u MotoGP-u, Ramon Forcada, kaže da je Australac Casey Stoner najtalentiraniji vozač s kojim je radio.

Stoner je došao u kraljevsku klasu zahvaljujući momčadi Lucija Cechinella 2006. godine. Naime, imao je potpisan ugovor sa Sito Ponsom, ali momčad se nakon gubitka glavnog sponzora Camela morala povući.

Izgledalo je da će Australac biti zasjenjen od Danija Pedrose koji je prethodno osvojio dvije Moto2 titule, ali trebalo je samo dvije utrke da se otkrije Stonerov potencijal.

“Propustio je tri leta, ali je naposljetku uspio doći na stazu prije prvih treninga. Potom je odvozio najbolja vremena i ponovio formu u subotu, osvojivši prvu Pole poziciju”, kaže Forcada.

“Sljedeću je utrku u Turskoj osvojio prvo postolje. Kad su se stvari činile dobro posloženim za nastavak sezone, on je počeo učestalo padati”, nastavio je.

“Pao je sveukupno 23 puta u nastavku sezone, a sve zbog prednje gume”, objašnjava inženjer koji je dijelio Stonerovu sudbinu u LCR timu nakon što je Sito Pons raspustio momčad.

“Casey je morao u potpunosti osjećati prednji dio motocikla, za stražnji ga uopće nije bila briga”, dodaje Forcada. Stoner je tu godinu završio na osmom mjestu, 133 manje od šampiona Haydena. Odustao je sedam puta, a razlog leži u Michelinovim gumama koje mu nisu odgovarale vozačkom stilu.

Postalo je jasno tek iduće sezone kad je kao 21-godišnjak potpisao za Ducati koji je bio na Bridgestonovim gumama, a tada je postao svjetski prvak pobjedivši u 10 od 18 utrka.

“Svaki put kad bi se susreli, kazao bi mi: Motocikl nije fantastičan, ali prednje mi gume dopuštaju što god poželim. U tome je jedina tajna”.

Forcada trenutno radi sa zvijezdom Yamahe Maverickom Vinalesom nakon što je bio jedan od ključnih ljudi zaslužnih za tri šampionske titule Jorge Lorenza 2010., 2012. i 2015. godine.

Jasno je opisao Stonerove vozačke karakteristike: “On je zvijer na motociklu. Znao je razlog brzine, a za to ste mu trebali pripremiti postavke, točno onako kako on želi. Tad je bio u stanju činiti velike stvari”.

“Bio je u stanju doći na stazu bez da je poznaje, ali već u trećem krugu bi oborio rekord”, nastavlja impresionirani Forcada. “Fizički gledano nije bio grčka skulptura niti se puno brinuo o sebi. Znam da bi ponekad prije vožnje pojeo samo čokoladu”.

“Nikad nisam upoznao tako talentiranog vozača. Siguran sam da bi osvojio titula koliko god je želio”.

Casey Stoner se povukao jer je izgubio strast za sportom. Nije bio zadovoljan razvojem stvari u MotoGP-u, od dominacije tvorničkih momčadi, invazije elektronike do neopravdanih restrikcija. Posvetio se obitelji jer mu novac ne predstavlja izvor sreće.