Cowell: Tri motora po sezoni ne donose nikakvu novu znanost

cowell

Prelazak Formule 1 s četiri na tri motora po sezoni neće zahtijevati nikakvu novu znanost, tvrdi šef Mercedesovog odjela za motore Andy Cowell.

Vozači će od ove godine biti penalizirani u startnom poretku čim iskoriste više od tri jedinice bilo kojeg dijela pogonskog sklopa.

Andy Cowell, čelni čovjek Mercedesovog odjela za motore, kaže da se timovi ne bi trebali naći u velikim problemima oko pravila koji prati trendove od 2004. godine. Tada je uvedeno ograničenje kojim se dozvoljavalo jedan motor po vikendu.

“Prelazak na tri motora znači da morate obaviti sedam utrka sa svakom pogonskom jedinicom, umjesto pet”, rekao je Cowell.

“To je razumni korak naprijed. Kad pogledate unazad 10 godina, svaki je inženjer motora imao sve veće životne zahtjeve one stavke na kojoj je radio, tako da to nije nova znanost, već samo drugi broj.”

“Imali smo kvalifikacijske motore, ali rekli smo da je smiješno imati jedan kvalifikacijski motor pa zatim drugačiji za utrku. Stoga smo odlučili imati isti motor za cijeli vikend. To je bilo prvo ovakvo pravilo.”

“Onda smo rekli da jedan motor mora izdržati dva vikenda. Pa smo nakon toga ograničili na osam motora po vozaču, zatim pet, ali KERS nije ulazio u ograničenje jer je bio praktički besplatan, a sve to je učinjeno kako bi se smanjili troškovi”, objašnjava Cowell.

cowell wolff
Cowell je ključni čovjek Mercedesa od početka nove hibridne ere

Elektronika je dodatno ograničena

Elektronički elementi pogonske jedinice će biti dodatno ograničeni. Od iduće sezone vozači će smjeti koristiti samo dva MGU-K sustava.

“Vidjet ćete da su prošle sezone timovi i vozači potrošili najmanje elektroničkih komponenti tako da tu postoji najviše prostora za produženje vijeka trajanja”, nastavlja.

“Dakle, ako uspijete minimalizirati vibracije, tada će ti dijelovi duže trajati,” zaključuje Cowell.