Home Motorsport AXR Cadillacu 24 sata Daytone, Alonso tek 38.

AXR Cadillacu 24 sata Daytone, Alonso tek 38.

AXR Cadillacu 24 sata Daytone, Alonso tek 38.

Action Express Racing je pobjednik 56. izdanja 24 sata Daytone! Na putu do trijumfa su postavili novi rekord u odrađenim kilometrima na američkom klasiku utrke izdržljivosti.

Filipe Albuquerque, Christian Fittipaldi i Joao Barbosa su odradili ukupno 808 krugova u Cadillacu #5, čime su srušili prethodni rekord (1992.) od 762 krugova na aktualnoj postavi staze. Uz to je pobjednički trojac napravio i najviše kilometara (4630) još od rekordne 1982. godine.

Nakon nekoliko sati uvodne akcije, utrka se razvila u izravnu borbu između dva AXR Cadillaca i dva bolida iz momčadi Penske koji su vozili novu Acuru ARX-05s.

No, nakon nešto više od polovice utrke momčad Penskea zahvatili su problemi. Bolid #6 je imao poteškoća s alternatorom, a bolid #7 je morao u garažu na popravak nakon što je Helio Castroneves imao kontakt s Cadillacom Felipea Nasra. Dvojcu iz AXR-a je na tom temelju izgradio veliku prednost koju su iskoristili za zaustavljanje zbog brige oko pregrijavanja.

Bolid #31, kojeg su dijelili Nasr, Mike Conway, Eric Curran i Stuart Middleton se nakon zaustavljanja priključio u borbi za drugo mjesto s momčadi CORE autosport Orece za koju so vozili Colin Braun, Jon Bennett, Romain Dumas i Loic Duval.

Braun je pri kraju utrke uspio nadoknaditi zaostatak od 40 sekundi prije nego što je Middleton preuzeo bolid za zadnji stint u kojem je morao štedjeti gorivo. Na kraju im je za drugo mjesto falila 21 sekunda, a za Albuquerqueom su zaostali minutu i 30 sekundi.

United Autosports je s bolidom #32 zauzeo četvrtu poziciju. Bruno Senna, Paul di Resta, Will Owen i Hugo de Sadeleer su u svom Ligieru JS P217s izgubili potencijalno postolje nakon problema s kvačilom. Tijekom posljednja dva sata uspjeli su ostati ispred bolida #78 momčadi Jackie Chan DCR Oreca kojeg su vozili Alex Brundle, Ho-Pin Tung, Ferdinand Habsburg i Antonio Felix da Costa.

Drugi bolidi ovih dviju momčad s F1 zvijezdama imali su puno tehničkih problema.

Ligier Fernanda Alonsa #23 je otpao iz borbe za postolje tijekom večeri nakon problema s kočnicama, glavnim cilindrom i papučicom gasa, a pri kraju utrke ponovile su se poteškoće s kočenjem.

Alonso je s momčadskim kolegama Landom Norrisom i Philom Hansonom svoju prvu utrku izdržljivosti završio na 38. mjestu, 91 krug iza pobjednika. Bez obzira na silne poteškoće, Španjolac je ponovno pokazao odličnu brzinu, a ova utrka bila mu je priprema za 24 sata Le Mansa. Mladi Norris, McLarenov rezervni vozač, nije skoro ništa zaostajao za Alonsom te je dao naslutiti kako je ispred njega velika karijera.

DCR Oreca #37 kojom su upravljali Daniel Juncadella, Robin Frijns, Felix Rosenqvis i  Lance Stroll je došla do 15. mjesta s 32 kruga zaostatka nakon što izgubili puno vremena na popravku bolida poslije puknute gume koja je napravila veliku štetu.

Tijekom utrke izgubili smo oba Cadillaca Spirit of Daytona Racinga i Wayne Taylor Racinga.

Bolid Spirit of Daytona #90 je morao odustati zbog problema s motorom, a WTR-ov bolid #10 je imao više puknuća zadnje desne gume.

Oba bolida ESM Nissana također nisu stigla do cilja zbog problema s mjenjačem i turbom. Ista sudbina zadesila je i oba bolida Mazda Team Joeasta zbog požara i poteškoća s elektronikom.

U GTML klasi vidjeli smo dominaciju Forda. Momčad Ford Chip Ganassi Racinga odnijela je dvostruku pobjedu ispred Corvette Racinga. Najbolja GTD momčad bila je GRT Grasser Racing Team, a slijedili su ih Michael Shank Racing w/ Curb-Agajanian i Paul Miller Racing.

Rezultati: