VN Austrije je samo tjedan dana nakon dosadne VN Francuske priredila spektakl kakav gledatelji kraljice automobilizma uvijek i očekuju. Kako se u tako malo vremena situacija u potpunosti promijenila?

Malo tko je mogao vjerovati da ćemo nakon uspavanke na Paul Ricardu imati jednu od najsadržajnijih utrka na Red Bull Ringu. Jesu li tome kumovali nešto lošiji Mercedesi, kazne na startu, pojačani Ferrari ili iznenadni bljesak Red Bull-Honde?! Mi bismo kazali da za razvoj situacije ponajviše možemo zahvaliti brzoj, kratkoj i izazovnoj stazi nadomak Spielberga.

Već smo u petak vidjeli kako Red Bull Ring ne prašta greške vozačima. Dočim bi se našli van staze, naletjeli bi na agresivne rubnike koji bi im oštetili podnice bolida ili trgali aerodinamične elemente s prednjeg spojlera. Mnogi su se vozači žalili na oštećenja pa bi ih inženjeri upozoravali na opasne žute ‘kobasičaste’ rubnike koje ni GT3 automobili ne bi lišo preskakali.

Red Bull Ring povijesno ne prašta izlete sa staze

Veliku je ulogu u zanimljivosti utrke imala jedinstvena konfiguracija i amplituda staze. Zavoji 1 i 3 su na vrhu brijega i vozači mogu pritisnuti kočnicu u zadnji tren, zavoj 4 je na padini, zavoji 6 i 9 su ‘slijepi’ zavoji, a zavoj 10 na nizbrdici s neugodnim pregibom koji vrlo lako izbaci bolid iz balansa, tako da je vozačka vještina i postavljanje bolida bilo u prvom planu.

Iznenadilo nas je što nismo vidjeli Mercedes konkurentan Ferrariju i Red Bullu, navodno zbog problema s hlađenjem. Ni oni nisu očekivali visoke temperature kao što su bile ovog vikenda i oba su im vozača morala ‘lift & coast’ (eng. pusti gas i krstari) čak 400 metara tokom 4,3 kilometarskog kruga u utrci.

Trkaće linije su varirale o vozačkim stilovima te postavkama i mogućnostima bolida. Neki su mogli više napadati rubnike, dok su neki vozači morali birati najblažu, ali i nešto sporiju putanju. Najviše se to vidjelo u lakat zavoju 3 (nekadašnji Remus). Napadački raspoloženi prema zavojima su mogli biti Ferrarijevci, Max u Red Bullu i McLarenovci, dok su problema s rubnicima imali Renaultovci, a i Mercedesi.

Da smo dosad pogledali samo VN Austrije, imali bi dojam kako se vodi neizvestan troboj za prvenstvo između Red Bulla, Ferrarija i Mercedesa. U niti jednom trenutku utrke nismo vidjeli ni obris dosadašnje dominacije srebrnih strijela.

Nakon starta, Leclerc se započeo udaljavati, a oba su Merca potpala pod Maxov pritisak koji je izgubio dosta pozicija na startu. Ipak, jedna lasta ne čini proljeće i sigurno ćemo Mercedes vidjeti u puno boljoj formi, već u Silverstonu!

VN Austrije je osim specifične konfiguracije imala neuobičajeno visoku temperaturu, ispremiješan startni grid zbog vozačkih kazni te dva iznimno motivirana buduća rivala na čelu poretka – Charlesa Leclerca i Maxa Verstappena.

Iako se do same završnice činilo da je došlo vrijeme za prvu pobjedu Ferrarija nakon Kimijeve VN SAD-a 2018. u Teksasu, Max je priredio show pred mnoštvom narančaste publike na Red Bullovoj domaćoj stazi, a i vratio je Hondi s kamatama sve što su prošli u protekle četiri sezone.

Tehnički direktor Honde Tanabe je bio u suzama jer je imao na umu koliko su se žrtvovali, uložili znanja i napora za slavodobitno dizanje pobjedničkog pehara. Istina da je sudačka istraga malo pokvarila inicijalno slavlje, ali bila bi velika nepravda da se suci nakon debakla na VN Kanade, ponovno umiješali i stavili se u prvi plan. Bio bi to pravi potop utrkivanja.

Max će zauvijek biti rado viđen gost u Japanu

Istina, radilo se o agresivnom pretjecanju koje bi u nekim situacijama bilo kažnjeno, ali ovdje se ipak radilo o borbi za pobjedu i što osim kontakta kotačima nije prouzročena nikakva šteta na bolidima, osim možda Charlesovom egu.

Leclerc je očito bio razočaran ishodom jer mu je pobjeda ponovno kliznula iz ruke u završnoj fazi utrke. Ipak, može biti zadovoljan jer je tokom vikenda odradio briljantan posao. Jedina greška je bila što vrli Ferrarijevi stratezi nisu pokušali sa srednjim gumama postaviti vrijeme u Q2 pa je posljedično Max nakon zaustavljanja imao desetak krugova mlađe gume od Leclerca.

Zasigurno je bio predivan osjećaj za Red Bullove šefove pobijediti na domaćoj stazi i po prvi put s novim partnerom Hondom. Mnoštvo nizozemskih obožavatelja Maxa Verstappena također nije ostala uskraćena za party o kojem će još dugo vremena pričati.

Honda sve manje ima problema sa starom ranom, pouzdanosti. Svi bolidi im više-manje završavaju utrke bez kvarova, a sada su i brzinom na nekoliko koraka do vodećih. Prva F1 pobjeda nakon 2006. će im zasigurno dati motiv i vjetar u leđa jer znamo koliko su Japanci predani poslu, a naročito kada vide rezultat i potencijal kakav imaju s Red Bullom i Maxom.

U idućem trkaćem vikendu u Silverstonu nas također očekuje napretek akcije. Osim uvijek neizvjesnog vremena na Otoku, ovo je možda posljednja VN Velike Britanije na legendarnoj stazi kojoj svi vozači i obožavatelji sporta rado hrle.

Silverstone je dom britanskog motorsporta, a zadnja rekonfiguracija i modernizacija ga je poboljšala u raznim segmentima, osim reasfaltiranja koje i nije najbolje prošlo zbog grbavih predjela. To je prava trkaća oaza koja ima na pretek mjesta i prilika za akciju i bio bi pravi šamar za Liberty Mediju ako ostanu bez povijesne staze u kalendaru.