Formula 1 i IndyCar imaju dugu povijest rivaliteta, ali je direktni omjer snage uvijek bio u drugom planu jer se radi o jednosjedima s bitnim tehničkim i trkaćim razlikama.

Prvu testnu sesiju ove sezone, IndyCar je napravio na Circuit of the Americas, stazi na kojoj se F1 vozi od 2012. godine. Obožavatelji oba sporta su time došli na svoje i dobili uvid u približnu brzinsku razliku.

Jedan od razloga zašto Amerikanci nisu željeli svoju trkaću seriju na COTA-i je zbog toga što bi u usporedbi s F1 bolidima bili značajno sporiji. To bi prema njihovom mišljenju učinilo bolide IndyCara smiješnim u usporedbi s F1 bolidima koji u suštini predstavljaju tehnološki vrhunac današnjice.

Stava smo kako ih je smiješno uopće uspoređivati jer su obje trkaće serije umnogome različite. Svaka od ovih trkaća serija raspolaže sebi dostupnom i pravilima dozvoljenoj tehnologiji, a bolidi su pripremljeni u skladu sa stazama na kojima se vozi prvenstvo.

IndyCar za početak nema servo-volan što ga u samom startu stavlja u nepovoljan položaj. Vozači se tokom kruga bore s teškim bolidom i još težim preupravljanjem. Bolidi su im veći i teži, a tehnologija na razini F1 iz 90-tih. Jedino što valja istaknuti na IndyCaru je stražnji difuzor kakav bi u budućnosti mogli vidjeti i u F1 jer stvara ogroman aerodinamični potisak, a malu turbulenciju zraka iza bolida.

Leteći krug vladara COTA-e Lewisa Hamilton iz 2018. je iznosio 1:32.237, dok je krug IndyCara u rukama rookija Coltona Herte iznosio 1:46.625. Za one kojima se ne da računati, razlika je iznosila nešto više od 14.3 sekunde.

Bolje mjerilo ćemo imati u travnju kad IndyCar bude imao službeni debi na stazi nadomak Austina. Ovo je ipak bila trening sesija da se vozači upoznaju sa stazom koja slovi za jednu od najboljih modernih Tilkedroma.

Usporedbe ove dvije serije će biti besmislene dok god Lewis Hamilton ili još vjerojatnije Fernando Alonso ne odvezu brzi krug na COTA-i i daju svoje mišljenje, a onda ćemo u dublju diskusiju.