Vozačko tržište za 2018. još otvoreno!

Četiri su utrke do kraj sezone 2017, a na tržištu je šest slobodnih sjedišta za sljedeću! S obzirom da su jake momčadi već odabrali svoje adute, ostalo je malo prostora za veće preslagivanje.

alonso fernando

Fernando Alonso – McLaren

Fernando Alonso je još svakako glavna priča. Ostanak u McLarenu je poprilično izvjestan s obzirom na prelazak s problematičnog Hondinog motora na Renaultov.

Španjolac je uvjetovao vlastiti ostanak u momčadi šampionskog pedigrea samo ako prekinu suradnju s Hondom. Razvod je itekako bio skup i sumnjamo da će ih nakon teškog perioda sada ostaviti na cjedilu.

Dvostruki prvak ima 36 godina i još se smatra sposobnim za ostvarivanje vrhunskih rezultata. Pokazao je to već okršajima u sredini poretka, ali frustracije zbog manjka snage su ga često izbacivale iz takta.

McLaren ima vrhunsku kvalitetu šasije. Iz momčadi drže kako će dogodine pobijediti barem jednu utrku. Bit će prava poslastica gledati ih u izravnom okršaju s Red Bullovima i Renaultovom tvorničkom momčadi.

williams

Williams

Felipe Massa je već četvrtu sezonu u Williamsu. Momčad je povratila snagu nakon tmurne faze prelaskom na Mercedesovu hibridnu pogonsku jedinicu 2014. godine. Dobrom odlukom su se vratili se u gornji dom poretka i ponovno postali faktor.

Novi problemi su započeli prošle godine kad su Ferrari i Red Bull dobili krila, a Force India se prometnula u jakog izazivača i naposljetku pobijedila Britance u utrci za četvrto mjesto u generalnom poretku.

Tu problemi nisu stali jer su nakon iznenadnog povlačenja Nice Rosberga izgubili Valtterija Bottasa, kojeg su doduše vrlo dobro unovčili.

S financijskog su im se aspekta okolnosti jako dobro posložile. Otac novog vozača Lancea Strolla je odriješio kesu i platio sinu sjedište u Williamsu preko 30 milijuna dolara.

Financijska slika im se nije prenijela na stazu radi pomalo letargičnog veterana Masse pa su se prionuli u potragu za zamjenom.

Robert Kubica i Paul di Resta su potencijalne zamjene, ali u miksu se nalazi i Pascal Wehrlein i Jolyon Palmer. Momčad je već prije imala na oku i Danila Kvyata te su bili vođeni razgovori 2015. godine, ali nisu urodili plodom jer je Rusu bilo dobro u Red Bullu.

sainz

Toro Rosso

Francuz Pierre Gasly je definitivno osigurao sjedište u bolidu Toro Rossa iduće godine. Oduševio nas je već u debitantskom nastupu na VN Malezije i pokazao da je spreman za posljednju stepenicu.

Drugo mjesto bi trebalo pripasti Danilu Kvyatu ako se ne odluči za prelazak u drugi tim (Williams), a tu onda počinju problemi za juniorsku momčad Red Bulla.

Fond mladih vozača Red Bulla spremnih za F1 je gotovo iscrpljen. Max Verstappen, Carlos Sainz, Danil Kvyat i posljednji Pierre Gasly su velik dio “zlatne” generacije te će se Austrijanci morati fokusirati na razvoj novih omladinaca u nižim kategorijama žele li nastaviti zavidan niz mladih otkrića.

Sauber

Švicarski Sauber od sljedeće sezone postaje Ferrari B. Imati će najnovije Ferrarijeve motore, ali će trebati ustupiti jedno mjesto za vozača iz Ferrarijeve akademije.

Ne sumnjamo kako će Talijani dati sve od sebe da dobiju i drugo sjedište, ali šansa az to nije izgledna jer veliki financijer momčadi želi Šveđanina Marcusa Ericssona u njoj.

Charles Leclerc i Antonio Giovinazzi su u izravnoj borbi te se Ferrari još nije odlučio kome će dati priliku. Publika je zasad na strani Leclerca, ali Giovinazzi ima blagu prednost zbog talijanske nacionalnosti.

Leclerc je iz Monte Carla, ali talent i dominacija kakvu je pokazao ove sezone u F2 bi bili loš potez za crvene kad se ne bi iskoristili. Red Bull je riskirao s Verstappenom, a Ferrari je sada u gotovo identičnoj situaciji.

Pascal Wehrlein je gotova priča za Sauber i svoju će sreću morati potražiti drugdje. U opciji mu uvijek ostaje mjesto rezervnog vozača Mercedesa.