Udruga Formula 1 vozača (GPDA) će danas raspravljati o gumama i utrkivanju. Sve je više zabrinutosti i frustracija oko razvoja situacije u sportu i traže se žurna rješenja.

Vozači većinu utrke moraju brinuti o čuvanju guma, a i top 3 tima su miljama daleko od ostatka društva. To su glavne teme o kojima će iza zatvorenih vrata iznijeti svoje stavove kako bi se stvari poboljšale.

Daniel Ricciardo se osvrnuo na gumama kazavši da su zadnje verzije gume bolje od prethodnih, ali da opet moraju brinuti o njima kako bi odradili standardno zaustavljanje u boksu. To mu smeta iz perspektive vozača.

“Mislim da nikad ne možemo svi biti zadovoljni. Željeli su gume s kojima ćemo se utkrivati žešće i dulje i mislim da smo blizu dolaska do cilja”, govori Australac.

“Ali, ja ne znam kako imati gumu s kojom možemo pritiskati, a da ne degradira. Ako pritišćemo do kraja, morali bi učiniti 2-3 ulaska u boks ili voziti sporije, kao što radimo sad”, objašnajva.

Iako su gume glavna tema, predsjedavajući predstavnik GPDA udruge Romain Grosjean će se osvrnuti na još jednu alarmantnu temu – o jazu između velikih i malih momčadi.

“Šesto mjesto u Meksiku je bilo s dva kruga zaostatka! Kako uopće mislite vidjeti ikoga na postolju iz sredine poretka ako zaostaju za krug-dva?”, pita se Francuz.

“Znam da ne govorim u ime svih, ali imam osjećaj da trebam dati svoje mišljenje i učiniti utrkivanje zanimljivijim jer i nije tako zabavno. Razmak između nas i jakih timova je ogroman”, nastavlja.

“Gume su komplicirane za točno razumjeti jer ako se nalazite iza nekoga jer ako vozite s manje prianjanja, jednostavno ih uništite nakon nekoliko krugova pa zato moramo ostaviti razmak”, jasan je Grosjean.

U skoro se vrijeme očekujemo konsenzus za poboljšanje sporta između Formule 1, timova, vozača i pratitelja sporta. Važno je da nitko od navedenih ne sjedi straga prekriženih ruku, već se daju u akciju jer vrijeme curi.

Mladi vozač Toro Rossa Pierre Gasly navodi kako bi izdržljivije gume mogle napraviti pomak jer bi bile manje senzitivne na pregrijavanje, a to bi i poboljšalo utrkivanje.

“To bi nam svakako dalo bolju priliku da se držimo bliže autu ispred nas. U ovom trenutku, ako samo tri zavoja odvezemo iza nekoga, počinjemo proklizavati, temperatura guma se popne i gubimo performanse. I to je to onda”, zaključio je budući vozač Red Bulla.

Pirelli očito čeka zahtjevan zadatak preko zime.