Home Formula 1 Velika sramota Estebana Ocona

Velika sramota Estebana Ocona

0
Velika sramota Estebana Ocona

Koliko blesav moraš biti da s krugom zaostatka napadaš i naposljetku izvrtiš vodećeg? Ustvari, ne moraš čak biti blesav, već ili lošeg vida ili idiot. Esteban Ocon je prekršio jedno od svetih pravila utrkivanja i odlazi iz sporta sa sramotom koja će ga još dugo vremena pratiti.

Oconov potez nismo vidjeli ni kroz pet sezona prepunih incidenata vjerojatno najluđeg F1 vozača moderne povijesti – Pastora Maldonada. Iako je legendarni akrobat i miljenik publike za vrijeme svoje karijere porazbijao pedesetak bolida i s malih milijun dijelova podigao industrijsku proizvodnju, nikada nije oštetio vodećeg u utrci, ili nekoga tko ga je pretjecao za krug.

Maldonado je doduše imao prljavi incident s Hamiltonom u kvalifikacijama za VN Belgije 2011. godine, ali je postojao razlog zbog kojeg je učinio prekršaj (Hamilton ga je navodno usporio u brzom krugu). S druge strane, Esteban Ocon je bio van zone osvajača bodova kad je potpleo Maxu Verstappenu nogu u drugom zavoju te ga izvrtio i udaljio od prve pobjede u Brazilu.

ocon verstappen brazil incident

Francuz je u svoju obranu kazao da je bio na novim i bržim gumama te da su mu iz momčadi poručili da napadne i prestigne Verstappena ako može(?!). Bolid Force Indije (Racing Point) je pogonjen Mercedesovim motorom i nose epitet njihove B momčadi.

Nije nam trebalo dugo vremena da se upali lampica i prisjetimo Ocona kako lagano propušta Hamiltona ove godine u Monaku pa se poslije utrke u obrani od novinarskog pitanja “Zašto nije branio poziciju?”, pohvalio kako je on ipak “Mercedesov vozač”.

Patetično lobiranje u F1

Interesantno je i da se šef Mercedesa Toto Wolff pred vikend u Brazilu dotakao teme kako patetično lobiranje F1 timova šteti sportu. Iako je riječ bila uglavnom u problemima s gumama, iste se lobističke radnje događaju i na stazi. Momčadi pogonjeni nečijim motorom će uglavnom lagano propustiti tvorničare, dok će drugima otežati život, makar kroz jedan zavoj ili seriju zavoja. Zadržati čitav krug nekoga od vodećih iza sebe ispada kao bonus premija, poput Leclerc Hamiltona sinoć!

Upravo je Esteban Ocon pokušao nešto slično i ambiciozno jučer pa na kraju ukrao Maxu pobjedu do koje bi se dočepao nakon starta s petog mjesta. Namjerno spominjemo petu startnu poziciju jer smo zadnji put pobjednika van kruga osvajača prvog startnog reda vidjeli još prije sedam utrka u Italiji. Mercedes i Lewis Hamilton su tada iz drugog reda nadmudrili Ferrarijevce, a Max i Red Bull su jučer njih s borbenošću na isti način, ali iz trećeg i to na stazi s manje ravnih dijelova.

Ovo ne pišemo kao navijači Maxa Verstappena ili Red Bulla, već kao objektivni pratitelji sporta u kojem je svaki detalj bitan i donosi ključ pobjede. Istog bi stava bili i da je bilo tko drugi na njihovom mjestu.

Neprihvatljivo ponašanje Estebana Ocona je za dublju analizu jer postoji jasno trkaće pravilo koje nalaže – Vozač koji zaostaje za krug smije prestići vodećeg ako je brži, ali se ne smije boriti s njim na stazi.

Max je u borbi za pobjedu s Hamiltonom imao brzinu koja je Estebanu bila potrebna da kad-tad uhvati ostatak društva, ako je doista bio brži. 99.9% trkaćih vozača bi na njegovu mjestu propustilo Maxa i gledala kako izgubiti što manje vremena u naredna dva zavoja, ali ne i on.

Ono što je Esteban izabrao je borba koja je u konačnici promijenila ishod utrke i razočarala brojne gledatelje jer su Max i Red Bull bili na putu prema zasluženoj pobjedi. Ocon je nanio Maxu veliku nepravdu jer osim što ga je izvrtio, oštetio mu je bočni dio podnice. Bilo je i sreće u svemu tome za oštećenog jer je ovjes na Red Bullu nekim čudom izdržao silovit udarac Force Indije u bok.

Formula 1 pod hitno mora poduzeti nešto po ovom pitanju jer bi incident mogao imati dalekosežne posljedice, a neke bi čudne poteze i pothvate mogli vidjeti već u idućoj utrci.

Primjerice što ako Toro Rosso ubuduće odluči zvati svoje vozače po nove meke gume samo kako bi izašli iza vodećeg Mercedesa i Ferrarija samo da im (po)remeti planove, ili da Ferrari isto učine sa Sauberom ili Haasom.

To bi bila Formula prljavosti i apsurda koju bi samo gledali u kinima, ali jedino kao nekakvu parodiju B ili C produkcije.

Ovako nam ostaje samo žaliti što Esteban nije uputio iskrenu ispriku Maxu, momčadi i gledateljima, već se odlučio praviti blesav i nedužan.