Malo tko se prije MotoGP sezone 2019 nadao kako će Marc Marquez već pred Misano posao privoditi kraju. Sa 78 bodova prednosti pred najbližim konkurentom i preostalih 175 bodova u igri, samo čudo ili nesreća (kucnuli smo o drvo) mogu zaustaviti starog/novog prvaka.

Marquez usprkos zavidnoj bodovnoj prednosti iza sebe ima dva neslavna poraza u posljednje dvije utrke. Prvo ga je Andrea Dovizioso prestigao u posljednjem zavoju za VN Austrije, a potom sunarodnjak Alex Rins u posljednjim metrima za pobjedu na VN Britanije.

Ove je sezone Marquez superbrz, ali i pouzdan jer ne radi greške i ne pada u utrkama kao prethodnih godina. S druge strane, njegovi rivali, a naročito Andrea Dovizioso imaju probleme s ‘prosipanjem’ bodova što je dominantnom Marquezu dodatno olakšalo kampanju.

Frapantan, ali istinit je podatak kako je Dovizioso uvijek odustao zbog tuđih grešaka tj. u oba je slučaja bio nedužni prolaznik (Španjolska/Lorenzo, VB/Quartararo). Time je izgubio značajan broj bodova (oko 40) jer bi se bez nesreće u obje utrke borio za postolje, a možda i za pobjedu. Dovi se zasigurno češkao po glavi i pitao ‘što je pobogu zgriješio’ da ga prati loša sreća.

VN San Marina je posljednja prilika Marquezovih rivala da održe nade za titulu 2019 na životu. Ako je propuste, u tvornicama se slobodno mogu okrenuti narednoj godini.

Misano je prošle godine bilo Dovijevo i Ducatijevo sretno lovište. Uvjerljivo su pobijedili i nadaju se sličnom ishodu ove godine. Ipak, za nadu u prvenstvo moraju probuditi i ostale rivale među kojima se ističe Alex Rins, a naročito uspavane Yamahe Valentina Rossija i Mavericka Vinalesa.

Alex Rins radi odličan posao na Suzukiju i dočim mu se pruži prilika zablistati sa svojim GSX-RR, Španjolac to i obavi. Potpuna je suprotnost njegov sunarodnjak Maverick Vinales koji još uvijek ima problem sa startom i početnom fazom utrke. Redovito gubi pozicije i tek se probudi sredinom utrke, kada je vodeća skupina već odjurila.

Valentino Rossi unatoč četrdesetoj na plećima ima pristojan tempo u utrkama, ali svoj trkaći vikend oteža u kvalifikacijama i startom iz sredine poretka koji često i automatski ne omogućava napad na postolje, osim u slučaju kaotične utrke.

Doktor je imao solidan početak sezone, ali je onda od Mugella, preko nesretne Catalunya i Assena, obilježio tri uzastopna odustajanja. Osrednja forma Yamahe, nedostatak brzine na pravcu i visoka potrošnja stražnje gume nisu karakteristike koje krase šampionski motocikl.

Ipak to neće obeshrabriti brojne navijače najpopularnijeg MotoGP vozača da se upute na trkalište nadomak Jadranskog mora i pretvore tribine u kričavo žutu, zaštitnu boju VR46. Trebat će mu svaka podrška jer bodovna razlika između tvorničkog dvojca Vinales/Rossi iznosi samo 2 boda! U nedostatku prave prvenstvene borbe, i ovakav unutarmomčadski obračun je sasvim dovoljan.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.