Odlična VN Kanade je sudačkom odlukom u potpunosti razočarala i ostavila gorak okus kod mnogih F1 pratitelja i stručnjaka. Sebastianu Vettelu i Ferrariju je oduzeta prva pobjeda sezone i dana u ruke dominantnom Lewisu Hamiltonu i Mercedesu.

Vettelova greška i izlet u šikani zavoja 4 i 5 preko trave i ‘nesiguran’ povratak na stazu je bio za kaznu prema mišljenju sudaca jer nije ostavio dovoljno prostora nadolazećem rivalu Hamiltonu. Dvojac je vodio žestok obračun za vodstvo utrke i Hamilton je pritiskao Vettela, držeći ga u DRS dometu iz kruga u krug.

Toliko su podignuli tempo da nas je vožnja obojice podsjetila na fantastične obračune iz juniorskih dana kartinga i jednosjeda. Vidjeli smo istinski žar borbe i bolide u punom naponu do kritičnog trenutka o kojem će se još dosta vremena raspravljati jer je sport još jednom oštećen u očima javnosti.

Uživali smo u odličnoj borbi višestrukih F1 prvaka, ali suci su odlučili uplesti svoje ruke i prirediti nevjericu kod gledatelja, a i podignuti obrve stručnih analitičara.

“Ovo je šteta za sport. Za mene je ovo trkaći incident. Istina, Seb je pogriješio, ali morate shvatiti da je išao preko 150 km/h kad je izletio. Ne možete se samo tako zaustaviti i ostati van staze. Onda je imao i snap (trenutak kad je ‘hvatao’ bolid na ubrzanju) prilikom povratka na stazu. To po meni jednostavno ne zaslužuje kaznu. Ali, pravila su kakva jesu i oni su ih odlučili iskoristiti”, kazao je Hamiltonov bivši kolega Jenson Button nakon utrke.

Gilles Villenueve po kojem je staza dobila ime je inače bio jako agresivan vozač. Često je jahao rubnike, napadao konkurente na nezamislivim mjestima, a nerijetko i završavao nastupe piruetom ili poderanih guma. Ovog vikenda je nažalost promatrao kako se sterilizira sport za kojeg je dao svoj život.

Staza je uska i doima se poput gradske staze jer su barijere na samo metar ili odmah od trkaće linije, a moderni bolidi poprilično velikih gabarita.

Vettel se tokom izleta u šikani zavoja 4-5 još i solidno snašao jer je svoj nastup mogao završiti u zidu ili izazvati još veću nesreću prilikom povratka na stazu. Gume nakon prelaska preko travnate podloge gube temperaturu, skupe dosta prljavštine i generalno gube prianjanje.

Vettel je imao sreće što prilikom inicijalne isporuke snage nije izgubio kontrolu Ferrarija jer je dio na koji se vratio van trkaće linije, dosta prašnjav i ne nudi dovoljno gripa za bolide od tisuću konjskih snaga. Možda je Nijemac mogao i ranije skrenuti, a ne ravnati bolid prema ugripanoj trkaćoj liniji, ali onda bi imao još teži posao u hvatanju kontrole bolida jer je osjećaj van trkaće linije kao vožnja po ledu.

Donošenje ovakvih odluka o kojima ovisi pobjednik, a naročito na američkom kontinentu je velika šteta za sport, a neki će reći i sramota za Formulu 1 jer smo nakon dugo vremena imali neizvjestan međusobni obračun F1 giganta. VN Kanade je unijela malo života u dosadni razvoj sezone 2019, a sada su iz FIA-ine režije tifosima dodatno povećali frustracije.

Da, imali smo priliku svjedočiti dramatičnim kadrovima po završetku utrke iz garaže, parc fermea, sobe za osvajače podija te podija, ali ne dolaze radi tih trenutaka milijuni gledatelja na tribine ili pred TV ekrane, već zbog trkaćih događanja na stazi. Nažalost, kao gledatelji se možemo osjećati prevarenim jer nitko ne želi vidjeti čudnu i neslavljeničku atmosferu na svečanom podiju s podosta upitnika nad glavama. Takvo nešto kraljica automobilizma ne zaslužuje.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.