Mercedes je ovog vikenda u 25. krugu VN Rusije poručio vodećem čovjeku utrke Valtteriju Bottasu da uspori i propusti kolegu, vodećeg u prvenstvu Lewisa Hamiltona. Ovo nije bio prvi put da neka momčad naređuje sa zida, ali je ostavila gorak okus kod pratitelja sporta.

Korištenje momčadskih naredbi je dokazano velika kontroverza u svijetu Formule 1, naročito jer mijenja tijek utrke. Istinski navijači i pratitelji nikad nisu sa zadovoljstvom dočekali jednu takvu.

Mercedes je ovog vikenda posve legalno koristio timsku naredbu i povećao Hamiltonov osvojeni iznos bodova za 7. Lewis s ugodnih 50 bodova ispred rivala Sebastiana Vettela, može biti puno opušteniji u narednih pet utrka, koliko ih je preostalo do kraja sezone.

Sami problem pak ne leži u Mercedesovoj taktici u Sočiju, već činjenici da momčadske naredbe ubijaju sport. Svaki put kad se primjene, izazovu pad interesa publike, razočaranje navijača i kupaca karata, narušavaju sliku sporta u javnosti i čine trajnu štetu u globalu.

Ako pogledate jake motorsportske portale, sama utrka je bila u drugom planu, a Bottasovo prepuštanje pobjede u prvom. Kome je uopće u interesu da nakon dvostruke pobjede oba vozača izgledaju čudno i žalosno?! Mnogi obožavatelji Valtterija Bottasa su bili uskraćeni za pobjedu svog vozača, a zbog čega?! 7 bodova…

Kao što smo konstatirali, iste su se stvari događale i prije, a najupečatljivije je Massino propuštanje Alonsa 2010. u Hockenheimu te Barrichellovo 2002. na A1 Ringu u posljednjim metrima Michaela Schumachera.

“Felipe, Fernando is faster then you. Please confirm you understood the message”, je poruka Roba Smedleya koja je ušla u anale sporta i napravila skandal od utrke. Za razliku od sunarodnjaka Felipea, Rubinho je svoj zadatak dramatično obavio u posljednjim metrima i pomogao već u šestoj utrci Schumiju da nastavi svoj rekordni niz.

Formuli 1 je nakon svega ostala velika sramota

Zviždanje i skandiranje s tribina vozačima na postolju, čudni pogledi sa svih strana i farsa od utrke nije bila ispravljena Schumijevim propuštanjem Rubensa na najvišu stepenicu postolja. Uplakani Ferrarijev dvojac ili iznevjereni Massa su dani koje pamtimo kao jedne od najsramotnijih u povijesti Formule 1.

Momčadske naredbe su veliki kamen spoticanja za utrke i vozače. Jedini argument za korištenje momčadskih naredbi je što se Formula 1 definira kao timski sport, pa bi se s obzirom na to trebalo gledati što je momčadi u najboljem interesu.

Momčadske naredbe su bile sastavni dio sporta od početka. Ako se vratimo u davnu ’56, Juan Manuel Fangio i Peter Collins su imali šanse za osvajanje naslova. Problem se desio kad se Fangiov bolid pokvario, Collins je morao ustupiti svoje sjedište Argentincu i otvoriti mu vrata do naslova. Razlog je bio jednostavan, Fangio je bio vođa tima.

Novo vrijeme, nova pravila

Od pedesetih do danas se mnogo toga promijenilo. Tehnologija, brzina i jurnjava više nisu velika nepoznanica publici i F1 mora sve učiniti da približi sport ljudima. F1 stoga sebe i svoje interese mora staviti na prvo mjesto, ispred momčadskih.

Formula 1 je kraljica automobilizma i utrkivanja. Ljudi iz cijeloga svijeta je nestrpljivo iščekuju tjednima, a ponekad i mjesecima da vide spektakl i najbolje talente kako izvlače maksimum iz bolida na stazi.

Nitko ne želi vidjeti posramljenog pobjednika ni uplakanog mu kolegu na postolju. To su tragične scene za sport koje smo već vidjeli nakon VN Austrija 2002. i VN Njemačke 2010. i poželjeli “Nikad više”.

Ljudi često zaboravljaju dugoročni efekt tj. trag na psihičku spremnost i reputaciju koja ostaje sportašu nakon takvog čina. Svi su se oni mukotrpno borili da dođu do razine Formule 1, koristeći maksimum svog talenta, trkaćeg instinkta i žrtvujući se ponekad iznad ljudskih granica.

Momčadske naredbe su poput korova jer vrlo brzo počnu s širenjem. Štete vozačima, momčadi izgledaju smiješno i bedasto, a suština utrkivanja s njima isparava brže od lokve u pustinji.

Pod hitno se mora zaustaviti ovu ubojicu sporta dok još nije prekasno.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.