Williams je jedna od rijetkih momčadi koja je u potrazi za vozačem za iduću sezonu. Glavni favoriti za sjedište su dvojac iskusnih vozača Paul di Resta i Robert Kubica te dvojac mladih lavova Danil Kvyat i Pascal Wehrlein.

Williams se početkom turbo hibridne ere prometnuo u momčad spremne za osvajanje postolja, ali nakon prve dvije sezone, forma je počela oscilirati i momčad iz Wantagea je prepustila poziciju “najboljih od ostalih” Force Indiji, a potom i tvorničkoj momčadi Renaulta.

Vozački je kadar oslabljen brzopoteznim odlaskom Valtterija Bottasa i akvizicijom neiskusnog 18-godišnjeg Lancea Strolla. Situacija je bila takva da su morali pozvati Felipea Massu iz mirovine kako bi momčad imala kakvu-takvu šansu za osvajanje bodova u sezoni 2017.

Mladi Kanađanin Stroll je započeo svoju karijeru s ogromnim brzinskim deficitiom kojeg je rezao iz utrke u utrku. Dio odgovornosti zasigurno leži u Massinom mentorstvu. Pohvalno je za obojicu kako su odradili svoj posao davanja poduka i učenja jer je Lance na kaotičnoj VN Azerbajdžana zamalo osvojio drugo mjesto.

Samo tjedan dana prije je odvozio odličnu utrku na domaćem terenu u Kanadi, što je već bila naznaka poboljšanja forme za nastavak sezone. Valja naglastiti kako je Lance u drugom dijelu sezone u četiri od šest utrka osvojio 22 boda. Malo tko će zaboraviti drugo mjesto koje je osvojio u kvalifikacijama na kišnoj Monzi.

Felipe Massa je ovog vikenda odlučio da vozi posljednje F1 utrke i kako više nema povratka. Brazilski veteran kaže da će se posvetiti trkaćim aktivnostima, ali u drugim kategorijama.

Njegovo će mjesto zauzeti najvjerojatnije jedan od navedene četvorke, a mi ćemo u nastavku proanalizirati tko je po nama najbolji odabir.

Robert Kubica

Image may contain: one or more people

Legendarni Poljak je trn u oku većini obožavatelja sporta. Bio je predodređen za velike stvari, ali teška nesreća na revijalnom reliju pred sezonu 2011 ga je koštala nastavka F1 karijere.

Ozljeda ruke je bila teška i Kubica se morao rehabilitirati dugo vremena. Upitan mu je bio i sami povratak u svijet automobilskih utrka. Terapije za povratak funkcionalnosti ruke su naposljetku bile uspješne, a Robert se vratio u WRC gdje je ostvarivao vrlo dobre rezultate.

Posljednji F1 testovi su pokazali da je Poljak spreman iako takve ocjene uzimamo sa skepsom. Već je odradio LMP1 test nakon kojega je prihvaćen za LeMans, ali poslije se na svoju ruku povukao.

Formula 1 je ekstreman sport koji zahtjeva maksimum od vozača, ne samo fizički, već i mentalno. Jedno od mjesta gdje vozači mogu najviše dobiti ili izgubiti su gumbi na volanu, a to je glavni Robertov problem jer je dosad koristio modificirane volane zbog smanjenog raspona funkcija šake.

Nažalost, da smo na mjestu sir Franka Williamsa tj. sada njegove kćeri Claire, zahvalili bi se Robertu na interesu i poželjeli sreću u nekoj drugoj trkaćoj kategoriji.

Paul di Resta

Slikovni rezultat za di resta f1

Škot je vozio za Force Indiju od 2011. do 2013. godine. Momčadski kolege su mu bili Adrian Sutil pa Nico Hulkenberg i onda opet Adrian Sutil.

Prve je sezone u F1 počeo ostvarivati kvalitetnije rezultate tek u drugom dijelu sezone, a naposljetku je završio kao 13. u poretku s 27 bodova. Iskusni Sutil je završio kao deveti s 42 boda.

U drugoj je sezoni bio vrlo konzistentan. u 20 utrka je odustao samo jednom. Osvojio je 14. mjesto u poretku vozača s 46 bodova, 17 manje od cijenjenog kolege Hulkenberga.

U trećoj je sezoni napokon dobio samopouzdanje i uvjerljivo je pobijedio momčadskog kolegu Sutila u bodovnom poretku, ali to nije bilo dovoljno Vijayu Mallyi da ga zadrži u momčadi.

Na njegovo su mjesto došli Sergio Perez i Nico Hulkenberg, a on je ostao bez trkaćih opcija u F1. Škot nije mirovao u narednim sezonama već se vratio odakle je potekao – u DTM.

Tek 2016. godine dobija novu F1 priliku, ali kao rezervni vozač Williamsa. Rolu ispunjava do danas te je imao samo jedan nastup umjesto bolesnog Felipea Masse na Hungaroringu.

Simpatični se Škot bez ikakve priprema u kvalifikacijskoj sesiji našao u Massinom bolidu. Nije nas oduševio brzinom, ali je načinom na koji je vozio i iskoristio tih 15 minuti sesije. Vozio je precizno i bez većih problema, kao što se vozi prvih desetak minuta slobodnog treninga.

Škot je sada ponovno u situaciji da konkurira za prestižno sjedište, naročito jer naslovni sponzor Williamsa Martini preferira iskusnije vozače (28+ godina).

S obzirom da protiv sebe imamo dva mlada lava koji imaju 7 godina manje i gotovo podjednako iskustvo, ne dajemo mu dobre šanse, naročito jer su dva omladinca jako dobro uhodani u aktualna zbivanja.

Danil Kvyat

Image may contain: 1 person, smiling

Formula 1 je okrutan sport, a to najbolje zna Rus Danil Kvyat. Vjerojatno nitko od vozača ne zaslužuje sudbinu kakva je njega spopala iako još ima vremena za preokret jer su mu tek 23 godine.

Pomalo iznenađujuća promocija u seniorsku momčad uz Daniela Ricciarda nije bila bez pokrića. Kvyat je prvu sezonu završio na boljem plasmanu od Ricciarda za 3 boda. Valja naglasiti kako je prethodnu sezonu Australac pomeo četverostrukog prvaka Vettela za 71 bod!

Kvyatova konkurentnost nije bila produkt spleta okolnosti ili tehničkih kvarova, već kvalitete nastupa. Red Bull je mogao odahnuti jer su im stvari izgledale gotovo savršeno posložene. Dva vrhunska talenta u juniorskoj momčadi i dva odlična mlada i formirana vozača u seniorskoj.

Dogodine počinju prvi problemi za Rusa koji nisu vezani samo uz njegov nastup i agresivnost, već i splet okolnosti, naročito rapidan vozački rast supertalentiranog Maxa Verstappena. Red Bull je MORAO ishoditi način za STVORITI mjesto u seniorskoj momčadi, a lakše mete od Danila Kvyata nisu imali.

Situacija se zahuktala u Kini, gdje je Danil maestralno prešišao oba Ferrarije da bi ga nakon utrke Vettel optužio da mu je doletio poput torpeda i uzrokovao sudar s momčadskim kolegom Raikkonenom. “Da, ali to je utrkivanje”, kazao mu je Kvyat na što mu je vidno uzrujani Vettel nastavio obrazlagati što je krivo učinio (iako ništa krivo nije učinio op. ur.).

Sljedeća utrka, njegova domaća, VN Rusije je bila fatalna. Rus je ovog puta pogriješio točku kočenja, blokirao kotače i zabio se u stražnji kraj Sebastiana Vettela. No tu obračun nije stao, već je nakon stotinjak metara ponovno uslijedio Kvyatov kontakt u stražnji kraj Vettelova bolida koji ga je poslao u zid.

Vidno frustrirani četverostruki prvak se odmah prošetao do Red Bullovog zida i svom bivšem šefu Christianu Horneru vjerojatno iskritizirao vozača. Kritika je upalila jer je pred sljedeću utrku Kvyat izgubio mjesto u seniorskoj momčadi i vraćen u juniorsku.

Tu započinju njegovi problemi jer je doveden na reportoar odličnog Carlosa Sainza koji se gotovo ravnopravno nosio s Maxom Verstappenom. Rus se nije najbolje snašao, ne samo vožnjom već i mentalno. Radio je greške u kvalifikacijama, odustajao u utrci, jednostavno stvari mu nisu išle od ruke, bez obzira koliko se trudio.

Bila je to samo naznaka što se sprema jer je u aktualnoj sezoni rezultatski masovno podbacio. Sainz je u osvojio 48 bodova, a Danil mršava 4, i to osmim mjestom na VN Španjolske.

Moramo biti svjesni kako je mentalna sprema jako bitna u motorsportu, ako ne i najbitnija. Upravo je ona u potpunosti izostala kad je pitanje forme Danila Kvyata jer je vjerojatno već bio miljama daleko od momčadi za koju više nije imao goruću želju nastupati.

Danil je još mlad vozač i svakako mu treba dati novu priliku. Ne možemo jednostavno zažmiriti na pobjedu u međusobnom obračunu s kolegom Ricciardom 2015. godine koji slovi za jednog od najboljih F1 vozača današnjice.

Potvrda toga je i izjava šefa Red Bulla Christiana Hornera: “Danil zaslužuje ostati u F1 i bio bi vrlo dobar kandidat za Williams”, dok je tehnički direktor Williamsa Paddy Lower potvrdio Kvyatovu kandidaturu: “On je vrlo respektabilan vozač”.

Pascal Wehrlein

Image may contain: one or more people and outdoor

Naturalizirani Nijemac slovi za ozbiljnog kandidata jer osim što je vezan za Mercedes ima izniman vozački potencijal. Mlađi je dva mjeseca od Kvyata i ima godinu dana manje iskustva.

Prije ulaska u F1, okrunjen je DTM prvakom te je zbog egzotičnog izgleda i ugodnog karaktera odličan materijal za naslovnice medija.

Glavni mu je problem što se nije nametnuo u Sauberu pred Marcusom Ericssonom, jednim od najpodcjenjenijih vozača na gridu i puno slabijim konkurentom od Carlosa Sainza i Daniela Ricciarda.

Očekivali smo dominaciju, a dobili smo poprilično neizvjesne obračune za koje bi se Pascal ponekad opravdavao jer momčad podilazi Šveđaninu.

Ove je sezone dvaput osvojio bodove što je iznimno postignuće s obzirom da imaju uvjerljivo najlošiju šasiju i prošlogodišnju Ferrarijevu pogonsku jedinicu.

Pascal bi uz pomoć Mercedesa, vrlo lako mogao osigurati sjedište u Williamsu dogodine i nekako nam slovi za favorita zbog te interesne povezanosti. Pitanje je Williamsa i što će oni odlučiti.

Financijske su benefite ostvarili, momčad je takorekuć izvukla sve što se dalo izvući. Prodali su Bottasa pod odličnim uvjetima, Strollov otac plaća 30 milijuna funti godišnje sjedite, a uz to su imali vrlo dobre plasmane u konačnom poretku nakon kritične 2013. godine.

Momčad Williams čeka odluka koja će definirati njihovu budućnost jer je došao trenutak kada će morati odvagati interese. Hoće li to biti sponzorski, partnerski ili vlastiti, saznati ćemo uskoro.

3 KOMENTARI

  1. Moj želje, tj. moji izbori. Prvi izbor;

    1. Robert Kubica

    Dalje:

    2. Pascal Wehrlein
    3. Daniil Kvyat

    Bilo bi također, po meni poželjno da dadu Paul di Resti otkaz. Dvije rezerve da budu Pascal i Daniil, a vozač uz Strolla da bude Robert Kubica. I ako Poljaku ne bude išlo probaju par utrka Pascala, par utrka Daniila, i onda na kraju Rus opet dobi’ otkaz. 😉

  2. I hm,….. da još nešto. Kako je britanski dio auto nacije “ugrožen” timski kolega Lance-u, postane Jolyon Palmer za 2018. :facepalm:

  3. Sve ovo ima svoj smisao, citiram:

    Mladi Kanađanin Stroll je započeo svoju karijeru s ogromnim brzinskim deficitiom kojeg je rezao iz utrke u utrku. Dio odgovornosti zasigurno leži u Massinom mentorstvu. Pohvalno je za obojicu kako su odradili svoj posao davanja poduka i učenja jer je Lance na kaotičnoj VN Azerbajdžana zamalo osvojio drugo mjesto.

    Samo tjedan dana prije je odvozio odličnu utrku na domaćem terenu u Kanadi, što je već bila naznaka poboljšanja forme za nastavak sezone. Valja naglastiti kako je Lance u drugom dijelu sezone u četiri od šest utrka osvojio 22 boda. Malo tko će zaboraviti drugo mjesto koje je osvojio u kvalifikacijama na kišnoj Monzi.

    Ali,……. ALI: Lance ima gotovo cijelu godinu testiranje sa Williamsovim bolidom, navodno stari FW36 ili FW37. To je SAMO po sebi veliki presedan u F1 povijsti, povlastica. I tko zna koliko je u ovoj svojoj “bahatosti” obitelj Stroll iskrena i korektna. Da se normalnom čovjeku zgadi….. novac. 😉

Comments are closed.