Samoborski as Martin Kodrić ovog vikenda u Hockenheimu nije uspio pobijediti, ali je pokazao da u rukama ima paket s kojim može konkurirati za naslov prvaka Pro kategorije International GT trkaće serije.

Nakon uvodna dva trkaća vikenda, izvjesno je kako će glavnu riječ ove sezone voditi McLaren 720s momčadi Teo Martin Motorsport i Lamborghini Huracan Evo momčadi Emil Frey Racing.
Neizvjesnoj borbi u vrhu u narednim utrkama će se zasigurno priključiti pokoji Mercedes, Ferrari i Aston Martin jer svatko u International GT prvenstvu ima priliku za pokazati se i zabljesnuti.

Martin Kodrić u akciji s McLarenom 720S

Nevjerojatna izjednačenost po performansama i visoka konkurentnost među momčadima obećava jedno od najpoštenijih trkaćih natjecanja na svijetu. Od Formule 1 smo skoro zaboravili što je to pošteno natjecanje u svijetu utrka kada se osim jaza u performansama, propuštaju pozicije za pobjedu i bodove, zabranjuju kreativne interpretacije najboljih dizajnera današnjice i strogo reguliraju tehnološka pravila koja često idu na ruku velikim igračima.

S razlogom trkaću seriju Open GT koju je pokrenuo Jesus Pereja nazivaju jednim od vrhova motorsporta jer uz vrhunske supersportske aute imamo i vrhunske vozače svih generacija. Od mladih asova poput našeg Martina Kodrića, 19-godišnjeg Talijana Giacoma Altoea i 17-godišnjeg Kanađanina Mikaela Greniera, tu su i prekaljeni veterani, 18-torostruki Le Mans 24h natjecatelj Darren Turner te podjednako iskusni Thomas Jager, Allam Khodair i Miguel Ramos.

Svi natjecatelji koriste iste gume, istog dobavljača goriva, strogo se kontrolira balans performansi auta i podjednaka su novčana davanja unutar kategorija, kojih ima čak tri. Obožavatelji utrka mogu slobodno trljati ruke jer tokom trkaćeg vikenda za svakoga ima ponešto, od Euroformule (šasija i motor kao u F3) i TCR-a u kojoj nastupa Dušan Duca Borković do Peugeot kupa i moćnih GT3 automobila.

Kategorija Pro u GT International je najjača i u njoj mogu nastupati isključivo vozači profesionalnog statusa. Oni se dijele na potkategorije: Platinum je najjača, a slijede je zlatna(gold) i srebrna(silver), ovisno o uspjesima, rekordima te FIA-inim i organizatorovim (pro)ocjenama.

U istoj Pro posadi ne smiju nastupati dva platinum vozača kako bi se osigurala povećana kompetitivnost, već se platinum mora upariti s vozačem iz silver ili gold statusom vozača kako bi se začinilo natjecanje na stazi i strateškim putem.

Kategorija ProAM je jedna od najšarenijih i najveselijih. U njoj obavezno nastupa jedan vozač brončanog(bronze) statusa u paru s vozačem bilo kojeg statusa iz pro kategorije. Oni su jako bitan element u nekim utrkama jer smo već vidjeli da itekako znaju začiniti natjecanje u vrhu poretka, bilo prilikom prelaska za krug ili izravnog obračuna na stazi za poziciju.

U posljednjoj, ali ništa manje vrijednoj kategoriji AM se nalaze oba vozača brončanog statusa. Tu obično nastupaju veterani sporta ili entuzijasti dubljeg džepa i željni dobre zabave, brzine i utrkivanja. Iako nose naziv amater, daleko su od toga jer ima njih koji su proveli i čitav život u motorsportu, a sada po ‘starije’ dane uživaju u poštenom utrkivanju.

Iako nisam pratio ovu trkaću seriju donedavno, sa zadovoljstvom sam pogledao nekoliko utrka i štošta naučio, a to je da se radi o jednoj od najkompetitivnijih, a i vrlo zanimljivih trkaćih kategorija gdje se pobjednik često ne zna do zadnjeg kruga.

Jasna je brzinska razlika između brzine vozača platinum i brončanog statusa, a koja po krugu zna iznositi i preko dvije sekunde. Ipak, takvi nam obračuni i odnosi ponekad donose jako zanimljive ishode, a naročito u finalnoj fazi utrke. Još ako se radi o stazi na kojoj je teško pretjecanje, imamo priliku vidjeti herojske obrambene izvedbe kao što je u prvoj utrci na Hockenheimu vozač Mercedesa iz AM kategorije Valentin Pierburg priredio mladom profiću Altoeu u obrani trećeg mjesta generalnog poretka. Trkaća romantika u svakom pogledu.

Pomalo revoltiran predvidljivošću u F1, nije mi puno trebalo za prihvatiti novi izazov i dati priliku GT Open seriji u komentatorskoj kabini s doajenom automobilističkog novinarstva Goranom Dijakovićem. Pritom sam vratio vjeru kako sport na četiri kotača još uvijek može ponuditi one elemente zbog kojih sam ih i počeo pratiti – neizvjesnost, borba na stazi te uzbuđenje i dramatičnost do samog kraja utrke.

Urednik PolePosition.hr Milan Šitum i legendarni Goran Dijaković u komentatorskoj kabini SPTV-a

Prijenose i reprize utrka možete gledati na Sportskoj televiziji, a o svemu ćete na vrijeme biti informirani i putem našeg portala te Facebook stranice. Iduća je utrka za dva tjedna u belgijskom Spa-Francorschampu, pozivnica koja se ne može odbiti.