Strateška vizija Formule 1 za sezonu 2021 je zaustavljanje raspodjele grida na jakosne skupine.

Novi vlasnike F1 Liberty Media i FIA su predstavili prijedloge momčadima u Bahrainu koji uključuju ograničeni budžet i način preraspodjele nagradnog fonda.

Mercedes, Ferrari i Red Bull drže pobjedonosni monopol od VN Australije 2013. i posljednje pobjede Lotusa i Kimija Raikkonena.

Valja istaknuti kako prošlogodišnja četvrtoplasirana momčad Force India nije uspjela ostvariti podijski plasman prošle godine! Imali jesu priliku u Kanadi i Azerbajdžanu, ali su timski loše odigrali.

Šef Force Indie Otmar Szafnauer navodi kako se F1 treba riješiti dvije jakosne skupine, tj. razlike između tri najjače i ostalih momčadi.

On vjeruje kako bi transformacija F1 iz serije u kojoj pobjeđuje onaj tko najviše troši, trebala postati serija u kojoj pobjeđuje onaj tko najpametnije troši.

“Natjecateljski su rangovi definirani budžetom. Ako nemate sredstava za eksperimentiranje ili brzu produkciju, tada znači da zaostajete svaki put kad ne dopremite poboljšanje na stazu”, objasnio je Szafnauer.

“S novcima već sutra možete dobiti potrebni dio. Tada možete nabaviti od većeg dobavljača ili čak sami kupiti stroj za proizvodnju”.

“Tek kada se izjednači potrošnja, razlike će nestati, a to će zbiti cijeli grid”, zaključio je šef Force Indije.

Mercedesov šef Toto Wolff navodi kako je ograničenje budžeta na 150 milijuna dolara nemoguće za najveće F1 timove. Njegov tim, Ferrari i Red Bull troše najmanje 300-400 milijuna $ po sezoni.

Force India posljednjih godina ima najpametnije poslovanje. Prema riječima Szafnauera su dvije godine zaredom s jednim od najnižih budžeta osvojili odlično četvrto mjesto.

“Mislim da je sve stvar kompromisa. On nas može učiniti svim podjednako sretnima ili nesretnima. Mislim da nije idealno za sve kad bi snizili potrošnju”, komentira Szafnauer.

Standardizirani bi dijelovi trebali smanjiti troškove i približiti cilju o limitu potrošnje 2021. godine.

Formula 1 je postavila rok za specifikacije pogonske jedinice do svibnja, dok će rasprava oko standardiziranih elemenata i limita potrošnje trebati dužu raspravu.

Dio problema je što se proizvođačima pogonskih jedinica poput Mercedesa, Ferrarija i Renaulta potrošnja uklapa u sezonski budžet.