Dan kad je Ayrton Senna utihnuo Nurburgring

senna

Vrijeme radnje 1984. godina, mjesto radnje friško izgrađen novi Nurburgring, glavni lik – Ayrton Senna.

Zbog sigurnosti je otvorena druga, manja verzija velikog 20-kilometarskog Nordschliefa zvanog “Zeleni pakao” u nadi da će se broj fatalnih nesreća smanjiti.

Nova staza njemačkog motorsporta je bila u vlasništvu Mercedesa. Stoga su vlasnici odlučili uručiti već etabliranim vozačima i svjetskim prvacima svoj najnoviji serijski model Mercedes 190E 2.3-16 kako bi “odvozili” ravnopravnu utrku. Na taj su doista inovativan i zanimljiv način vlasnici željeli službeno otvoriti stazu, a i samim time otkriti svoj najnoviji model automobila svijetu.

Po prvi put su publici ponudili odgovor na vjerojatno jedno od najučestalijih pitanja motorsportskih entuzijasta: “Tko bi bio najbrži vozač kad bi svi imali iste automobile?”.

Prošavši razne kategorije na putu do “lige velikih”, od Formule Ford 1600, 2000 i Formule 3, Toleman je bila ekipa iz donjeg dijela poretka Formule 1 koja ga je dočekala objeručke i uvela ga u “svijet odraslih”. Senna je bio najmlađi vozač na gridu, ali veoma ambiciozan i agresivan vozač s vizijom.

Sennina prva F1 ekipa Toleman je bila lošeg i nepouzdanog bolida iako je uspio ostvariti čak dva postolja u toj sezoni prije otvaranja Nurburgringa, na VN Monaka i VN Velike Britanije. Sezona je u ostalim utrkama bila blizu katastrofalne pa je samim time uz dosta sreće nagrađen vožnjom s novim Mercedesom koji je trebao uvesti diva iz Stuttgarta u trkaće vode.

senna

Postoji više teorija kako je Senna dobio mjesto u utrci. Jedna od njih je zbog dobre veze u Mercedesu, a druga da je jedan od svjetskih prvaka, a to je bio Emmerson Fittipaldi, otkazao nastup u utrci svih prvaka. Bilo kako bilo, Senna je nastupio s veličinama kao što su Niki Lauda, James Hunt, Alan Jones, Phil Hill, Keke Rosberg, John Surtees, Alain Prost.

Za zadnjeg imenovanog se veže zanimljiva priča. Smatra se da je upravo Alain Prost najzaslužniji za Sennin nastup jer ga je doveo do Nurburgringa nakon što ga je pokupio s aerodroma. Vožnja je trajala dva sata i prije se nisu upoznali, a sutradan su osvojili najbolje pozicije u kvalifikacijama, Prost Pole poziciju, a Senna drugo mjesto.

Nitko nije niti mogao očekivati da će start utrke biti točno onakav kakav će odgovarati Senni. Ovladao je kišnom stazom kao klizački šampion ledom pa mu nije trebalo puno vremena da preuzme vodstvo utrke (točnije trebalo mu je pola kruga).

Veći dio vozača je tu utrku prihvatio kao utrku revijalnog tona i tako se ponašao. Blokirali su jedni druge i nisu poštivali granice staze vozeći jednake automobile. Ayrton je s druge strane bio u misiji, fokusirano je nizao najbrže krugove i stizao prema pobjedi. Ovo mu je bila prilika da pokaže umijeće koju nije smio propustiti.

Senna je pobijedio utrku dugu 12 krugova da je toliko impresionirao bivšeg, a ujedno i jedinog F1 i Moto GP prvaka Johna Surteesa. Potonji ga je preporučio velikom Enzu Ferrariju riječima: “Ako želiš osvojiti prvenstvo, ovo je tvoj budući prvak”. No tu se javlja stara talijanska tvrdoglavost koja vlada i danas…

Sennin pobjednički automobil ponosno spava u Stuttgartovom muzeju i prava je uspomena na slavne početničke dane velikog majstora iz Sao Paola.

 

Video izvještaj utrke: